2012-07-24, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoobaTroopa
är det bara jag eller är de vanligaste apparna till ipad 3 typ värdelösa ? och hemsidorna fungerar MYCKET bättre med fler funktioner

typ facebook, twitter, blocket, tradera (iphone app, lol) och youtube t.ex

varför skapa jävligt dåliga appar ? paddan är ju hur underbar som helst i sig självt men hemsidornas gränssnitt fungerar i de allra flesta fallen MYCKET bättre än apparna som fyller upp paddan med skräp "data och dokument" som man inte kan få bort förutom att avinstallera programmet, wtf ??
Känner igen mig ibland ja. Ibland gör App-skaparna ett VÄLDIGT dåligt jobb när de skapar appar.
Citera
2012-07-24, 22:30
Medlem
Har för första gången använt iPhone4s som wifi hotspot till iPad3.

Jag surfade via WIFI (lösenord)men såg att det också fanns möjlighet att ansluta iPad via Blue Tooth.

Vilket är bäst? (snabbast, avbrottssäkrast, kvalitet etc)-wifi eller bluetooth? Eller är det helt likvärdigt?

Det slog mig just-tar Telia extra betalt om man surfar på paddan via iPhonen?
Oavsett om man ansluter via BlueTooth eller WiFi?

Eller ligger det inom vanliga abonnemanget?
Citera
2012-07-24, 23:19
Medlem
DoobaTroopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingWeatherhat
Har för första gången använt iPhone4s som wifi hotspot till iPad3.

Jag surfade via WIFI (lösenord)men såg att det också fanns möjlighet att ansluta iPad via Blue Tooth.

Vilket är bäst? (snabbast, avbrottssäkrast, kvalitet etc)-wifi eller bluetooth? Eller är det helt likvärdigt?

Det slog mig just-tar Telia extra betalt om man surfar på paddan via iPhonen?
Oavsett om man ansluter via BlueTooth eller WiFi?

Eller ligger det inom vanliga abonnemanget?

Nepp.

Telia ser inte om du delar ut din anslutning via WiFi , kör på !
Citera
2012-07-25, 14:18
Medlem
Struttens avatar
Jag har nyss köpt mig en iPad 3, och det finns ett spel jag spelar in absurdum på min iPhone, Jetpack joyride. Jag har obehagligt många klarade nivåer, och såg fram emot att spela det på iPad. Jag ansluter till game center och ser mina rekord o dyl, men inga klarade nivåer eller samlade pengar finns i spelet på iPad. Hur får jag över all speldata till ipaden?
Citera
2012-07-25, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoobaTroopa
Nepp.

Telia ser inte om du delar ut din anslutning via WiFi , kör på !
Tack

Ingen som testat både Bluetooth och WiFi uppkoppling på padden via mobil?
Citera
2012-07-25, 22:21
Medlem
Citat:
Tack

Ingen som testat både Bluetooth och WiFi uppkoppling på padden via mobil?

Jag har inte testat blåtand men Wifi borde vara flera gånger snabbare. Jag får i alla fall 20+/13+ Mbits/s med Wifi och det får man absolut inte med blåtand.
Senast redigerad av Enkelfnutt 2012-07-25 kl. 22:23.
Citera
2012-07-25, 23:04
Medlem
Omg! Avplayer fungerar inte alls för mig efter senaste update, alla filmer laggar!
Någon mer som har samma problem som mig?
Citera
2012-07-25, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexan92
Omg! Avplayer fungerar inte alls för mig efter senaste update, alla filmer laggar!
Någon mer som har samma problem som mig?
Fungerar galant för mig. Ljudet hamnar efter, men det gjorde det innan med på högupplösta filmer.

iPad 3
Citera
2012-07-26, 21:31
Bannlyst
Hämtar ut min iPad 3 imorn, och undrar därför om det finns någon app som låter mig spela upp filformat såsom .avi eller .mkv? Om inte, vilka program finns det som enkelt konverterar filerna i fråga till ett som iPaden kan läsa?
/mvh
Citera
2012-07-26, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Jag har inte testat blåtand men Wifi borde vara flera gånger snabbare. Jag får i alla fall 20+/13+ Mbits/s med Wifi och det får man absolut inte med blåtand.
Tack
Citat:
Ursprungligen postat av Shawtayee
Hämtar ut min iPad 3 imorn, och undrar därför om det finns någon app som låter mig spela upp filformat såsom .avi eller .mkv? Om inte, vilka program finns det som enkelt konverterar filerna i fråga till ett som iPaden kan läsa?
/mvh
Finns många-AV verkar populärast här på Flashback

Jämförelser mellan olika Appar/spelare
Citat:
http://appadvice.com/appguides/show/alternative-video-players
Senast redigerad av KingWeatherhat 2012-07-26 kl. 21:47.
Citera
2012-07-26, 21:41
Bannlyst
Citat:
Tack
Finns många-AV verkar populärast här

Jämförelser mellan olika Appar/spelare
Tack för snabbt svar! SKa defenetivt kolla in den första appen imorn. För man bara över filmerna via iTunes då, eller hur gör man?
Citera
2012-07-26, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shawtayee
Tack för snabbt svar! SKa defenetivt kolla in den första appen imorn. För man bara över filmerna via iTunes då, eller hur gör man?
Jag har tagit det via Itunes till min AV men dom säger

Det första vi gjorde för att testa denna applikation var att föra över en film till AVplayer HD genom WIFI och det funkade hur bra som helst. I den inbyggda mediaspelaren i din iPad / iPhone måste du gå via iTunes för att föra över filmer/serier. Men med AVplyaer HD sparar du massor med tid genom att överföra filer trådlöst.

http://appdjungel.se/iphone-app/recension-avplayer-hd/

Jag har Goodplayer också-där kan man lösenordsskydda mappar.
Senast redigerad av KingWeatherhat 2012-07-26 kl. 21:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in