2012-10-25, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av einand
för dubbelt så snabbt gör ingen större skillnad, i stället för 200ms tar det 100ms att öppna ett program. När det kommer till prestandan på spel och liknande kommer du säkert märka att det går någon sekund snabbare att ladda. Men grafiken m.m. är troligtvis inte ett piss snabbare eftersom ipad 4th generation var extremt undanskyffad i presentationen. apple nämnde max 5 meningar om den. Vilket betyder att dom hade inte nått att säga. Vanligtvis när Apple släpper något nytt skryter dom om hyr bra det är.

Eftersom dom släpper en ipad mini och även ipad 2 fortsätter säljas så kommer troligtvis de flesta "appar" även vara anpasssade för den marknaden så det kommer vara yttest få som har råd eller vilja att specialanpassa program för den nya prestandan.

Jo, stämmer. Dock så köper man ju hellre fyran än trean eftersom den är just bättre. Att påstå något annat är bara knäppt.
Citera
2012-10-26, 00:34
Medlem
S-cups avatar
"The new A6X chip inside iPad is up to twice as fast as the previous-generation A5X chip, and it delivers up to twice the graphics performance, without sacrificing battery life."

Där står det att grafiken har upp till dubbel prestanda.

Oavsett vilket så kommer jag beställa en imorgon, min iPad 1 börjar bli lite trött (och numera är det mest ockuperad av tjejen...)
Citera
2012-10-26, 10:43
Medlem
Om jag köpte min Ipad i år, den dyraste är det verkligen värt att uppdatera sig tilldden senaste?
Allt jag gör är att kolla film och surfa, spela lite space shuffle då och då...
Citera
2012-10-26, 10:52
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexan92
Om jag köpte min Ipad i år, den dyraste är det verkligen värt att uppdatera sig tilldden senaste?
Nej
Sen är alla iPads av samma generation likadana om man bortser från hårddisken och 3g eller ej.
Citera
2012-10-26, 10:52
Medlem
mphummers avatar
Citat:

NEj.
Citera
2012-10-26, 11:01
Medlem
S-cups avatar
Har googlat lite utan resultat, men visst borde det vara så att fodralen för en ipad 3 passar ipad 4?

Om man på apples shop väljer att enbart visa fodral för den nyaste försvinner alla som passar till iPad3, men om man googlar på dimensionerna så ser man att de är exakt lika stora.
Citera
2012-10-26, 19:47
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Har googlat lite utan resultat, men visst borde det vara så att fodralen för en ipad 3 passar ipad 4?

Om man på apples shop väljer att enbart visa fodral för den nyaste försvinner alla som passar till iPad3, men om man googlar på dimensionerna så ser man att de är exakt lika stora.
Precis som du skriver så är 3:an och 4:an precis lika stora (eller små) och självklart passar alla fodral som passar till 3:an också till 4:an.
Citera
2012-10-27, 15:34
Medlem
Hejsan.

Jag har ett litet problem med min iPad 3, som jag undrar ni kan hjälpa mig med.

Det är så här att, när jag sätter min iPad på att ladda innan jag går och lägger mig, så har den oftast bara laddat till typ 80% under hela natten, när jag tar ut laddaren och sätter i den igen, så laddar den till 100% på bara nån timme...

Varför laddar den inte fullt för?

Tack i förhand.
Airees.
Citera
2012-10-27, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airees
Hejsan.

Jag har ett litet problem med min iPad 3, som jag undrar ni kan hjälpa mig med.

Det är så här att, när jag sätter min iPad på att ladda innan jag går och lägger mig, så har den oftast bara laddat till typ 80% under hela natten, när jag tar ut laddaren och sätter i den igen, så laddar den till 100% på bara nån timme...

Varför laddar den inte fullt för?

Tack i förhand.
Airees.

Kan vara dockan eller batteri som är dåligt, kan rekommendera dig att besöka ifon.se
Har du gjort batteri byte tidigare?
Citera
2012-10-27, 19:53
Medlem
På hemsidan står det att iPad 4 är i 'stores 2 nov'. Menar man då handeln generellt? Dvs - fritt för alla att sälja.

En sidofråga - detta blir mitt första renodlade apple-inköp: bör jag köpa genom apple.com/se eller kan jag gå via t.ex. netonnet.se? Missar jag något speciellt?
Citera
2012-10-27, 20:54
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
På hemsidan står det att iPad 4 är i 'stores 2 nov'. Menar man då handeln generellt? Dvs - fritt för alla att sälja.

En sidofråga - detta blir mitt första renodlade apple-inköp: bör jag köpa genom apple.com/se eller kan jag gå via t.ex. netonnet.se? Missar jag något speciellt?
Det du missar är att via apple.se så kan du få en gratis gravyr på baksidan.
Citera
2012-10-27, 20:56
Medlem
Citat:
Kan vara dockan eller batteri som är dåligt, kan rekommendera dig att besöka ifon.se
Har du gjort batteri byte tidigare?

Nej, det har jag inte, visste inte ens att man kunde...

Airees.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in