2012-04-05, 21:27
Medlem
Finns det några svarta iPad 3 32/64GB WiFi kvar i Stockholm? Slut på alla ställen jag har kollat
Citera
2012-04-05, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fille
Snälla, kan någon vänlig själ detaljrikt förklara för mig hur jag via USB för över filmer till AVPlayerHD med iTunes?
Har försökt googla och klicka runt i iTunes utan framgång...

När AvPlayer HD är installerat på din iPhone.

Koppla in din iPad med kabeln till datorn och starta iTunes.

Hitta din iPad nere till vänster i listan för Enheter, klicka på den.

I fönstret till höger finns det flikar i överkanten, klicka på Program och scrolla ner så du ser Fildelning.

Klicka på AVPlayer HD och dra sen de filmer till fönstret till höger, eller klicka på Lägg till och välj den film du vill lägga till bland dina mappar på datorn.

Klicka sedan på Utför/Synkronisera nere till höger.

Dr Tinnitus
Citera
2012-04-06, 08:52
Medlem
zavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wangox
Det jag mest är orolig för är om jag verkligen kommer att trivas med IOS, med tanke på allt man läst, samt att man är en inbiten android räv...

Jag kände mig handikappad första dagarna. Snart haft den 1 vecka och tycker fortfarande bättre om Android
Dom tre saker jag stör mig mest på är:
Inga widgets
Ingen rullgardin. Motsvarigheten i IOS är sämre.
Ingen bakåtknapp

Men trots det sitter jag någon eller några timmar varje dag vid ipaden istället för datorn så jag antar ändå att jag gillar den
Citera
2012-04-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaver
Jag kände mig handikappad första dagarna. Snart haft den 1 vecka och tycker fortfarande bättre om Android
Inga widgets
Ingen bakåtknapp

Men trots det sitter jag någon eller några timmar varje dag vid ipaden istället för datorn så jag antar ändå att jag gillar den
Skulle du kunna förklara dessa 3 grejer lite mer? Intresserad och se ifall det är något jag saknar. Aldrig använt Android så jag har ingen aning. Kanske mer värt att Googla.
Citat:
Ursprungligen postat av KingWeatherhat
Om man köper WIFI+4G modellen ska det inte vara problem som man har med bara WiFi-modellen.

Någon som kan verifiera att det stämmer även för Sverige att 4g/WiFi-modellen är felfri här?

Försiktig långsam köpare som vanligt.

http://9to5mac.com/2012/04/04/apple-investigating-new-ipad-wifi-issues-tells-applecare-to-replace-affected-units/

http://www.businessinsider.com/apple-is-investigating-wi-fi-issues-with-the-new-ipad-2012-4
Jag har inga som helst problem med Wifi på min 32Gb 3G-modell. Dock blir det mycket sämre när man håller den på l sätt som tidigare nämnts, men detta kommer på något sätt alltid inträffa.
Citera
2012-04-06, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaver
Inga widgets
Ingen bakåtknapp

Jao, hade man däremot aldrig använt Android tidigare och köpt Ipad så skulle det nog inte vara några större problem att trivas då man inte har något direkt att jämföra med.

Men tror jag har bestämt mig att fortsätta att stanna vid android, känns som allt kommer bli mycket jobbigare med IOS känner jag p g a Itunes, måste man föra över något måste det gå igenom där, det flesta appar kostar pengar? rätta mig ifall jag har fel, på android kan man ta den fula vägen och få tag i appen utan att betala.. Känns även som att 16gb på den nya ipaden känns väldigt instängt så att säga, utrymmet försvinner fort p g a stora app storlekarna, även filmer..
Citera
2012-04-06, 12:11
Medlem
Martyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wangox
Jao, hade man däremot aldrig använt Android tidigare och köpt Ipad så skulle det nog inte vara några större problem att trivas då man inte har något direkt att jämföra med.

Men tror jag har bestämt mig att fortsätta att stanna vid android, känns som allt kommer bli mycket jobbigare med IOS känner jag p g a Itunes, måste man föra över något måste det gå igenom där, det flesta appar kostar pengar? rätta mig ifall jag har fel, på android kan man ta den fula vägen och få tag i appen utan att betala.. Känns även som att 16gb på den nya ipaden känns väldigt instängt så att säga, utrymmet försvinner fort p g a stora app storlekarna, även filmer..

Med dropbox behöver du aldrig använda iTunes.. Och med iOS kan du också ta den "fula vägen" och jailbreaka och på så sätt få alla appar gratis. Finns lösningar på allt.
Citera
2012-04-06, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martyr
Med dropbox behöver du aldrig använda iTunes.. Och med iOS kan du också ta den "fula vägen" och jailbreaka och på så sätt få alla appar gratis. Finns lösningar på allt.

Ahaa, men då försvinner garantin antar jag om man jailbreakar?
Faan så satans svårt
Citera
2012-04-06, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martyr
Har hört det där med Dropbox tidigare. Att man kunde lägga upp filmer/serier där, jag försökte men Dropbox/iPaden vägrade spela upp och visade bara en svart bild, inget ljud heller.
Citera
2012-04-06, 15:01
Medlem
Bästa lösning för att flytta samtliga bilder från iphone till ipad? Görna med albumn som dom ligger på iphonen, men det är inget måste.
Citera
2012-04-06, 17:21
Medlem
Jag ska köpa en iPad med 3g och undrar ang det här med GPS.
Jag tänker nämligen inte använda SIMkort jämt utan bara vid speciella tillfällen.
Men jag undrar om GPSen fungerar ändå?

Har hört att det ska finnas apps där kartorna redan ligger inlagda och att det då ska fungera bra.
Har ni något tips på en sån app?
Citera
2012-04-06, 17:45
Medlem
FonziEEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tazchaos
Jag ska köpa en iPad med 3g och undrar ang det här med GPS.
Jag tänker nämligen inte använda SIMkort jämt utan bara vid speciella tillfällen.
Men jag undrar om GPSen fungerar ändå?

Har hört att det ska finnas apps där kartorna redan ligger inlagda och att det då ska fungera bra.
Har ni något tips på en sån app?

Navigon
Tomtom.
Det är bra pris på dem två i appstore. tror de ligger runt 500:- +- 100kr.
Citera
2012-04-06, 19:34
Medlem
Hej. Har ett problem med min iPad. Så fort man öppnar "Kontakter" appen kraschar den och går man in i fliken "E-post, kontakter, kalendrar" i appen "Inställningar" kraschar den också. Går dessutom inte att välja att man ska synka kontakter i icloud. Har återställt från säkerhetskopia flera gånger utan att det hjälpt. Vad kan vara fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in