2012-04-23, 20:20
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Jag har hört att den nya smart covern väger mer, stämmer det? hur mycket tyngre upplevs nya iPaden med den?
Vadå "Nya" SmartCover, det finns väl bara en generations SmartCover?
Citera
2012-04-23, 21:33
Medlem
sandronesta13s avatar
Har problem med att vissa youtube klipp tar satans lång tid att buffra/ladda är det fel på youtube eller wifi uppkopplingen?
Citera
2012-04-23, 21:36
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Vadå "Nya" SmartCover, det finns väl bara en generations SmartCover?

Skulle inte säga det är två olika versioner men väl revisioner
Första revisionen passar på nya iPad men det som inte fungerar är att den låser/låser upp när man viker upp skyddet.
Citera
2012-04-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Jag har hört att den nya smart covern väger mer, stämmer det? hur mycket tyngre upplevs nya iPaden med den?

Folk ”hör” så mycket....

Var har du nu hört detta? Vilka Smart Cover gäller dset, vanliga eller i skinn?

Har väldigt svårt att tro att de skulle ha ändrat något på dessa då de passar utmärkt på både iPad2 och 3.

Däremot är ju själva iPad3 en smula tyngre än tvåan, är det inte det du lyckats dribbla till...?
Citera
2012-04-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Skulle inte säga det är två olika versioner men väl revisioner
Första revisionen passar på nya iPad men det som inte fungerar är att den låser/låser upp när man viker upp skyddet.

Hur menar du nu då?

Mina båda Smart Cover (skinn) som jag haft i ungefär ett år nu på mina iPad2, funkar precis lika bra på iPad3, och iPad3 vaknar när man viker upp skyddet precis som vanligt.
Citera
2012-04-24, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandronesta13
Har problem med att vissa youtube klipp tar satans lång tid att buffra/ladda är det fel på youtube eller wifi uppkopplingen?

Har samma problem med den inbyggda ipad appen men om man går in på youtube via safari så går det dock bättre för mig.
Citera
2012-04-24, 07:01
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hur menar du nu då?

Mina båda Smart Cover (skinn) som jag haft i ungefär ett år nu på mina iPad2, funkar precis lika bra på iPad3, och iPad3 vaknar när man viker upp skyddet precis som vanligt.
På de första Smartcoversarna satt magneterna lite slumpmässigt vända eftersom iPad 2 inte brydde sig om polariteten. iPad 3 tänder/släcker bara iPaden om polariteten på magneterna i Smartcovern är rätt. Så har man ett äldre Smartcover krävs lite tur för att det ska funka. Jag har en gammal version, men hade tur - magneterna var rättvända.
Citera
2012-04-24, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
På de första Smartcoversarna satt magneterna lite slumpmässigt vända eftersom iPad 2 inte brydde sig om polariteten. iPad 3 tänder/släcker bara iPaden om polariteten på magneterna i Smartcovern är rätt. Så har man ett äldre Smartcover krävs lite tur för att det ska funka. Jag har en gammal version, men hade tur - magneterna var rättvända.

Ok, det har jag inte hört något om tidigare men i så fall har jag ju haft dubbel tur då båda mina gamla SC (inköpta vid olika tillfällen dessutom) funkar på min iPad3
Citera
2012-04-24, 08:56
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ok, det har jag inte hört något om tidigare men i så fall har jag ju haft dubbel tur då båda mina gamla SC (inköpta vid olika tillfällen dessutom) funkar på min iPad3
Det är möjligt att det var de absolut första som hade slumpmässig polaritet, kanske några tusen som såldes i USA vid lanseringen, sedan kanske Apple kom på att det vore bra att vara konsekvent i hur magneterna vänds, för framtida bruk.
Citera
2012-04-24, 11:18
Medlem
DAL1s avatar
Denna fråga kanske har nämnts tidigare, men jag kunde inte hitta den.
Hur är baksidan mot repor? Jag har ägt både iPod Classic och iPod Touch och där drog ju baksidan till sig repor.

En annan sak är framsidan; rekommenderar Ni ett skärmskydd typ Copter om man ska använda ett SmartCover?
Citera
2012-04-24, 12:01
Medlem
osscis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
För mig så byts det av sig självt. Ett tips annars är att lägga in ljudboken som en spellista i iTunes, så kommer det att bli enklare.

gjorde det och det funkade mycket bättre
Citera
2012-04-24, 15:06
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAL1
Denna fråga kanske har nämnts tidigare, men jag kunde inte hitta den.
Hur är baksidan mot repor? Jag har ägt både iPod Classic och iPod Touch och där drog ju baksidan till sig repor.

En annan sak är framsidan; rekommenderar Ni ett skärmskydd typ Copter om man ska använda ett SmartCover?

Har också ägt både iPod classic och iPod Touch så jag vet vad du snackar om.
Jag har haft min iPad i dryga 3 veckor nu och när jagkollar baksidan så har jag faktiskt lyckats få en repa, dock inget jag stör mig på allt för mycket.

Jag köpte något dåligt skärmskydd till min skärm som jag tycker tar bort de fina med retaina skärmen. Så rekommenderar dig att köpa ett bra skydd fram, te.x copter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in