2012-03-24, 23:06
Medlem
@ thisisnotme & Dr Tinnitus: Tack!
Citera
2012-03-25, 12:04
Medlem
Puckelpists avatar
Får det inte att funka med tidigare köpt musik i iTunes. Fliken "köpt" finns inte i iTunes! Tips?!

Edit:
Verkar inte vara tillgängligt i Sverige ännu läste jag nu.
Senast redigerad av Puckelpist 2012-03-25 kl. 12:11.
Citera
2012-03-25, 12:30
Medlem
berenpxxs avatar
Förstår inte varför så många tror att apparna blir större, jag har i alla fall inte märkt av det, snarare tvärtom. T ex Kindle blev mindre efter att dom anpassat appen till retinaskärmen.

En sak som många har missat när de recenserat den ny iPaden är att den överlägsna skärmupplösningen gör läsandet mycket behagligare och mindre tröttande, speciellt för gamla, svaga ögon. Min mormor, som är 81 år gammal är väldigt nöjd med sin nya iPad, säger att det är som att läsa en bok, lika klart och tydligt. Sin gamla iPad tänker hon nu skänka bort.
Citera
2012-03-25, 12:56
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Förstår inte varför så många tror att apparna blir större, jag har i alla fall inte märkt av det, snarare tvärtom. T ex Kindle blev mindre efter att dom anpassat appen till retinaskärmen.
Beror på vad det är för appar, men spel och appar som innehåller mycket grafik lär ju bli större med tanke på att bilder/texturer måste ha fyra gånger så många pixlar om man ska dra nytta av retinaskärmen.

Edit: Här är en artikel som visar att det är skillnad på vissa appar: http://www.cultofmac.com/153076/retina-artwork-bloats-ipad-apps-to-more-than-double-their-size/

T.ex. så ökar iMovie från 82 MB till 404 MB.
Senast redigerad av irrbloss 2012-03-25 kl. 13:00.
Citera
2012-03-25, 13:07
Medlem
Martyrs avatar
Har en jailbreak kommit än?
Citera
2012-03-25, 13:10
Medlem
Någon annan som tycker kanterna är lite väl vassa? Jag tycker det bli lite drygt när man har hållit i den ett tag
Citera
2012-03-25, 15:09
Medlem
KrossedOuts avatar
Köpte min efterlängtade iPad i fredags. Köpte 3G modEll med abonnemang delvis för att kunna använda den som hot-spot. Men nu verkar det inte gå? Har hört med både Apple och telenor men inte fått ngt svar!

Tacksam för svar!
Citera
2012-03-25, 15:27
Medlem
goderaftons avatar
Tja, är helt inne på att köpa en ipad 3 men kan inte bestämma mig huruvida jag kommer att behöva abonnemang eller ej... Känner själv (då jag inte har en smartphone) att jag kommer att ta med mig den rätt ofta, men kan inte avgöra hur ofta jag kommer att använda den där wifi inte är tillgängligt då de flesta ställena idag har tillgång till det.

Så jag tänkte fråga er som inte har abonnemang på 3:an såväl som 2:an, har ni ångrat er att ni inte betalade för det, eller är det något som man kan se över? Samtidigt vänder jag på det och frågar er som har abonnemang, känns det nödvändigt eller skulle ni klara er utan det?
Citera
2012-03-25, 15:42
Medlem
tjenare

Jag aktiverade min ipad utan att ansluta till itunes och nu vill jag ansluta den till itunes som ny enhet för att kunna föra över filmer och musik osv.

Men efter att läst i tråden att folk har haft problem med att alla appar har försvunnit och ipaden har återställts som ny så frågar jag därefter efter råd om hur jag ska gå tillväga för att behålla allla appar osv?

mvh
Citera
2012-03-25, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartbil
tjenare

Jag aktiverade min ipad utan att ansluta till itunes och nu vill jag ansluta den till itunes som ny enhet för att kunna föra över filmer och musik osv.

Men efter att läst i tråden att folk har haft problem med att alla appar har försvunnit och ipaden har återställts som ny så frågar jag därefter efter råd om hur jag ska gå tillväga för att behålla allla appar osv?

mvh

Säkerhetskopia gör man antingen via iTunes eller iCloud så om du har iCloud aktiverat så kan du göra en säkerhetskopia därifrån dock så har jag för mig att man måste ansluta till iTunes för att få igång iCloud men jag är inte säker.

Men om du har en iPad 3 så har du väl inte hunnit skaffa så många appar så att det skulle ta för lång tid att ladda ner dem en för en?
Citera
2012-03-25, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mulle-migge
Säkerhetskopia gör man antingen via iTunes eller iCloud så om du har iCloud aktiverat så kan du göra en säkerhetskopia därifrån dock så har jag för mig att man måste ansluta till iTunes för att få igång iCloud men jag är inte säker.

Men om du har en iPad 3 så har du väl inte hunnit skaffa så många appar så att det skulle ta för lång tid att ladda ner dem en för en?

nej mest irriterande att behöva göra det för jag sitter med så dåligt bredband
Citera
2012-03-25, 17:52
Medlem
MasterBaits avatar
Inbyggt dictionary verkar inte funka i nya Ipad? "No definition found" vad jag än highlightar?

Nån annan som har nya iPad som kan checka sin?

-------

... Förresten borde väl namnet på tråden ändras. iPad 3 heter ju faktiskt inte iPad 3 utan har fått det otroligt kreatviva namnet "Nya iPad" ... ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in