2012-03-30, 07:06
  #805
Medlem
Makinas avatar
Köpte just "St@sh", en app perfekt om man vill ha privata bilder, videoklipp & dokument på sin padda.
http://itunes.apple.com/us/app/stash-private-photos-videos/id364575517?mt=8

Edit: Kan svära att jag klickade ändra och inte citera...

Två andra bra appar är iReddit samt Reddit pics, värt pengarna. Kan enkelt slösa bort en timme eller två med den sista.

Sen kan jag tipsa om "STAR WARS SAGA 1977 2005 BluRay 1080p QEBS5 AAC51 PS3 MP4-FASM". Testade episode 2 och det flöt på riktigt bra. Skulle gissa att den tar alla hd-filmer som är i mp4-formatet.
__________________
Senast redigerad av Makina 2012-03-30 kl. 08:00.
Citera
2012-03-30, 08:39
  #806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makina
Nej, knappt en millimeter. Skillnaden mellan ettan och trean är dock lite större, 3,5 mm.

Någon som har Targus Z-Case™ Leather Portfolio for iPad® och kan testa med nya iPad? Tycker det är ett snyggt fodral och ett schysst pris.


Köpte ett sådant för 99:- riktigt billigt och det gör var det ska men det är lite klumpigt, det gör vad det ska vid transport av ipaden.
Citera
2012-03-30, 11:30
  #807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartbil
Köpte ett sådant för 99:- riktigt billigt och det gör var det ska men det är lite klumpigt, det gör vad det ska vid transport av ipaden.
Hittade bara för $57.99 på deras hemsida, kan har gjort något fel dock.

Någon som har något annat stilrent/enkelt bra fodral som kan köpas billigt och användas vid transport? Något som då också ska tåla att tappas antar jag. Billigt är en fördel, men stilrent/enkelt + tålas att tappas är ett måste.

Edit: Issgross (eller hur det nu är), kollade in lite mer på Gelaskins och det var något iden stilen jag ville ha som en bra baksida, tackar! Dock neoprencase var nog inget för mig, ifall det då inte skulle funnits i helsvart eller mörkgrått eller liknande.
Citera
2012-03-30, 14:29
  #808
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Edit: Issgross (eller hur det nu är), kollade in lite mer på Gelaskins och det var något iden stilen jag ville ha som en bra baksida, tackar! Dock neoprencase var nog inget för mig, ifall det då inte skulle funnits i helsvart eller mörkgrått eller liknande.
Issgross var det nog inte, utan irrbloss . Här finns en svart i neopren, men den var kanske lite i dyraste laget:
http://www.iphonebutiken.se/artwizz-neoprene-sleeve-ipad-2-och-3-1496.html
Citera
2012-03-30, 17:19
  #809
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Hittade bara för $57.99 på deras hemsida, kan har gjort något fel dock.

Någon som har något annat stilrent/enkelt bra fodral som kan köpas billigt och användas vid transport? Något som då också ska tåla att tappas antar jag. Billigt är en fördel, men stilrent/enkelt + tålas att tappas är ett måste.

Edit: Issgross (eller hur det nu är), kollade in lite mer på Gelaskins och det var något iden stilen jag ville ha som en bra baksida, tackar! Dock neoprencase var nog inget för mig, ifall det då inte skulle funnits i helsvart eller mörkgrått eller liknande.

Netonnet sålde för 99:- billigt och bra
Citera
2012-03-30, 17:41
  #810
Medlem
booses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boose
Finns det någon torrent som man kan ladda ner till den?har sett såna som har det på jailbreakade iPad bara.

Sen är jag ute efter någon trådlös/blåtand extern hårddisk som jag kan lägga filmer,bilder mm.
Ingen som har några bra tips?
Citera
2012-03-30, 18:48
  #811
Medlem
mr_fahrenheits avatar
Jag är sugen på den nya iPaden men jag undrar lite om det här med abonnemang. Hur mycket motsvarar 20 GB surf i månaden och liknande siffror? Vad grundar de sig på? Vilket är mest prisvärt?
Citera
2012-03-30, 19:30
  #812
Medlem
SjuKopparKaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
iPad 3 klarar lätt 1080p-filmer. Jag kodade om en 1080p mkv x264 till 1080p h264 med high profile. Filstorleken minskade nästan till hälften och jag kunde inte se någon märkbar skillnad i kvalité. Anledningen till att iPaden enbart tar mp4/m4v är att den har dedikerad hårdvara som tar hand om avkodningen. Är det annat format måste cpu:n ta hand om allt, och det klarar den inte.

Precis som tidigare i tråden är jag också nära att köpa en 32gb Wifi och är intresserad av filmproblematiken. Finns det smidiga lösningar för konvertering eller hur fungerar det? Appar som gör jobbet nästintill bra kommer jag bara blir förbannad på. Då får det hellre bli bök i iTunes för min del.
Citera
2012-03-30, 19:37
  #813
Medlem
SjuKopparKaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr_fahrenheit
Jag är sugen på den nya iPaden men jag undrar lite om det här med abonnemang. Hur mycket motsvarar 20 GB surf i månaden och liknande siffror? Vad grundar de sig på? Vilket är mest prisvärt?

Hur ofta använder man en iPad där det inte finns Wifi i närheten? Inte särskilt ofta skulle jag säga. Om man tvunget behöver kolla något så har man alltid telefonen och dess 3G som hotspot. Dessutom är det ju för tillfället problem med 4G och iPad i Sverige väl? Det säkraste är väl att ringa till din operatör och höra hur det ser ut?
Citera
2012-03-30, 19:58
  #814
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjuKopparKaffe
Precis som tidigare i tråden är jag också nära att köpa en 32gb Wifi och är intresserad av filmproblematiken. Finns det smidiga lösningar för konvertering eller hur fungerar det? Appar som gör jobbet nästintill bra kommer jag bara blir förbannad på. Då får det hellre bli bök i iTunes för min del.
Jag gillar Handbrake. Freeware som finns både för Windows och OS X. Det är smidigt, men inte speciellt snabbt. Filmen (Tintin) tog ca 6 h att konvertera på min (visserligen lite gamla) quadcore, men det gör inte så mycket, man kan köra batchjobb när man sover och är på jobbet. Finns dessutom snabbare converters, men de kostar oftast pengar. Sedan har även El Gato en usb-sticka med hårdvaru-h264-encoder som tydligen ska snabba upp kodningen ganska mycket.
Citera
2012-03-30, 20:21
  #815
Medlem
SjuKopparKaffes avatar
Tack för det snabba svaret!

Ytterligare en fråga har uppstått inför köpet: Är det så att retina-apparna är 2-3 gånger större än de "vanliga" apparna? Läste på några bloggar att så kunde vara fallet, vilket gör att man snabbt hamnar i platsbrist om man satsar på 16gb versionen? Nu vill ju jag ändå ha en 32gb, men det kanske kan vara av intresse för andra potentiella köpare?

Någon som tänkt på eller märkt av detta?
Citera
2012-03-30, 20:25
  #816
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr_fahrenheit
Jag är sugen på den nya iPaden men jag undrar lite om det här med abonnemang. Hur mycket motsvarar 20 GB surf i månaden och liknande siffror? Vad grundar de sig på? Vilket är mest prisvärt?
20GB surf gör ju oftast inte av med i månaden. Din operatör kanske har en app som du kan kolla hur mycket du har gjort av med ifall du har en smartphone?

Kommer ihåg att en kompis sa att han streamat sin spotify-lista 2 gånger och då kom han upp i 8GB. Jag vet inte hur många låtar det var men kanske 150st.

10GB skulle jag säga räcker. Därför tycker jag du gör bra i att köpa ett 79kr/månad abonnemang som egentligen är till en mobil från Telenor, ifall du inte gillar hastigheten kan du öka till 179kr/månad för 10mbit. (10GB fri surf, sedan begränsas hastigheten, sänks drastiskt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in