2012-03-23, 14:10
Medlem
Claude-Ms avatar
Det här med värmen, hur tror ni att det blir när sommaren kommer och det är 25-30+ i skuggan?

Ni som köpt, berätta gärna positivt vs negativt så vi som velar får lite kött på benen.

Tack på förhand.
Citera
2012-03-23, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandronesta13
varför kan jag inte drag and dropa musik till min ipad? Har ipod sedan tidigare och förde över musik på detta sätt, fattar noll kan någon förklara?

Menar du dra-droppa från någonstans på datorn direkt till paddan, eller dra-droppa i iTunes till paddan?

Har du paddan inställd på att den ska synka automatiskt så kan man inte dra-droppa. Har man den ställd på "Hantera musik och video manuellt" så kan man dra-droppa.

Dr Tinnitus
Citera
2012-03-23, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Det här med värmen, hur tror ni att det blir när sommaren kommer och det är 25-30+ i skuggan?

Ni som köpt, berätta gärna positivt vs negativt så vi som velar får lite kött på benen.

Tack på förhand.
Jag ser inte ofta 25-30+ grader i skuggan i Sverige, men o andra sidan kan du inte menar Sverige?

Jag köpte den idag och jag kan direkt säga att skärmen är ju grym, tyvärr så har det än inte kommit så många uppdateringar till olika appar som gör att man hela tiden får nytta utav skärmen, men när allting väl är bra och som det skall vara så tycker jag den är grym.

Jag har aldrig haft iPad innan så jag kan inte jämföra värme eller skärm eller någonting annat med tidigare, men jag kan säga att jag tycker knappast att iPaden blir särskilt varm, dock har jag än inte spelat någonting, men planerar o andra sidan inte att sitta i flera timmar att göra det heller.

Batteritiden verkar vara bra, håller länge tycker jag. Kameran är ju självklart ett plus, extra för mig som har en gammal 2MP kamera på min iPhone 3GS som inte är någonting att ha.

Kanske hjälper lite, ställ frågor så svarar jag hellre. Enklare tycker jag!
Citera
2012-03-23, 14:41
Medlem
sandronesta13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Menar du dra-droppa från någonstans på datorn direkt till paddan, eller dra-droppa i iTunes till paddan?

Har du paddan inställd på att den ska synka automatiskt så kan man inte dra-droppa. Har man den ställd på "Hantera musik och video manuellt" så kan man dra-droppa.

Dr Tinnitus

HAHA Nej det var inget hade den gamla versionen av itunes när jag uppdaterade den glömde jag att starta om datorn, men nu funkar det
Citera
2012-03-23, 14:51
Medlem
Quwerrt93s avatar
Jag har inte haft någon möjlighet att köpa iPad 3 idag, men om två veckor kommer jag att göra det. Men det har ju varit lite snack om att den nya paddan kunde tappa wifi-nätverk. Jag har inte sett någon skriva något om det, är det precis som värmeproblemet, det är överdrivet? Skriv gärna och berätta, ni som är lyckliga ägare till er nya iPad
Citera
2012-03-23, 15:03
Medlem
derivats avatar
Tycker min wifi verkar ostabil. Laddar lite långa youtube klipp som stannar hela tiden. Batteriet laddas ur rätt kvikt med, då kör jag på full ljusstyrka och youtube klipp för att testa. De här 10 timmarna är det med 50% ljusstyrka eller?

Inte helt nöjd med detta, ska se om batteritiden bli bättre efter en första full laddning.

Den blir varm när jag pressar den som ovan.

Någon med en ipad 2 som kan säga hur batteritiden är på den med 100% ljusstyrka och titta på video. Hur månag timmar?
Citera
2012-03-23, 15:03
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Jag ser inte ofta 25-30+ grader i skuggan i Sverige, men o andra sidan kan du inte menar Sverige?

Jag köpte den idag och jag kan direkt säga att skärmen är ju grym, tyvärr så har det än inte kommit så många uppdateringar till olika appar som gör att man hela tiden får nytta utav skärmen, men när allting väl är bra och som det skall vara så tycker jag den är grym.

Jag har aldrig haft iPad innan så jag kan inte jämföra värme eller skärm eller någonting annat med tidigare, men jag kan säga att jag tycker knappast att iPaden blir särskilt varm, dock har jag än inte spelat någonting, men planerar o andra sidan inte att sitta i flera timmar att göra det heller.

Batteritiden verkar vara bra, håller länge tycker jag. Kameran är ju självklart ett plus, extra för mig som har en gammal 2MP kamera på min iPhone 3GS som inte är någonting att ha.

Kanske hjälper lite, ställ frågor så svarar jag hellre. Enklare tycker jag!

Hur ser det ut med de appar som ej är gjorda speciellt för Retina? Är det stor skillnad?
Citera
2012-03-23, 15:38
Medlem
Puckelpists avatar
Var på digital inn i Kista imorse, var väl en 10 pers före i kön men eftersom buiken endast fått in 16gb wifi och 32gb 3g knatade jag och hälften av kön hem igen..

Drog till en media markt istället och plockade mitt andrahandsval 32gb wifi. 64gb verkar ju jädrans svår!

Hursomhelst så är den helt övergrym... suttit i ett par timmar och petat på den och märker varken av någon speciell värme, tappad wifi eller kass batteritid. Tvärtom på alla punkter!
Citera
2012-03-23, 15:46
Medlem
Precis hemkommen med en iPad! Till min förvåning finns det ingen kategori 'spel' i app store som i min iPhone. Ska det vara så, eller är jag bara blind som inte hittar?
Citera
2012-03-23, 16:01
Medlem
janssonkarls avatar
Hejsan!

jag står ju i kvalet om att köpa en 3:a köpte dock iPad 2 för 4 månader sen 16 gb med 3G 5955:- gick de kalaset på sen en dock, baksida skydd, smart cover, väska så gick det på ytterliggare 1500 ungefär och nu står jag här med en risig skärm och funderar på en 3:a men då undrar jag är det värt det? kan säkert få 4000 - 4500 med lite tur och sedan vet jag ju inte om jag ska ha 3G då jag upptäckt att man mest har den hemma har kanske haft den utanför hemmet 2-3 gånger och då menar jag då kan jag ju ha min iPhone som nätverk vad tror ni? men hur betalar man internätet om man bara har WiFi? har just nu trådlöst bredband 99 kr månaden från telenor?

MVH JK
Citera
2012-03-23, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssonkarl
Hejsan!

jag står ju i kvalet om att köpa en 3:a köpte dock iPad 2 för 4 månader sen 16 gb med 3G 5955:- gick de kalaset på sen en dock, baksida skydd, smart cover, väska så gick det på ytterliggare 1500 ungefär och nu står jag här med en risig skärm och funderar på en 3:a men då undrar jag är det värt det? kan säkert få 4000 - 4500 med lite tur och sedan vet jag ju inte om jag ska ha 3G då jag upptäckt att man mest har den hemma har kanske haft den utanför hemmet 2-3 gånger och då menar jag då kan jag ju ha min iPhone som nätverk vad tror ni? men hur betalar man internätet om man bara har WiFi? har just nu trådlöst bredband 99 kr månaden från telenor?

MVH JK

Till att börja med, fan vad ont jag fick av att läsa din text. Mina ögon gjorde ont. Lär dig använda punkt, komma etc.

Du besvarar väl din egen fråga? Om du haft den utanför hemmet 2-3 ggr så känns det väl ytterst onödigt att ha 3G, när du kan använda det från iPhonen om du nu behöver det. Satsa på en 32GB WiFi!
Citera
2012-03-23, 16:20
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinler
Satt med den i 20 min och spelade inget krävande spel eller så, har på 50% ljusstyrka
Spelade Infinity Blade 2 och Angry Birds Space sjukt länge och min är typ ljummen bara, låter ju skumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in