2012-05-26, 16:57
Medlem
Flärps avatar
Jag använder Flex Player för att se på film med och märkte att 720p .mkv-filmer hackar vilket gör det otittbart. Har testat två st olika.

Vanliga SD .avi-filmer funkar dock utmärkt. Är det filerna det är fel på eller har den nya paddan problem med HD .mkv?
Citera
2012-05-26, 19:46
Medlem
Martyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Jag använder Flex Player för att se på film med och märkte att 720p .mkv-filmer hackar vilket gör det otittbart. Har testat två st olika.

Vanliga SD .avi-filmer funkar dock utmärkt. Är det filerna det är fel på eller har den nya paddan problem med HD .mkv?

Du menar Plex? Hackar inte hos mig, måste vara filerna.. Det enda jag har problem med är undertexter. Har du lyckats med srt filerna på plex?
Citera
2012-05-27, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martyr
Du menar Plex? Hackar inte hos mig, måste vara filerna.. Det enda jag har problem med är undertexter. Har du lyckats med srt filerna på plex?

Jag kör undertexter med plex, inga probs för mej. Den plockar den automatiskt om den finns i samma katalog, men om den inte gör det kan du trycka på 'i'-knappen och ställa in textning för filmen manuellt.
Citera
2012-05-27, 07:57
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martyr

Nä, jag menar faktiskt Flex Det är en App som spelar film utan konvertering.
Citera
2012-05-27, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrifterN
Låter lovande. Vilken version rekommenderas? Priset spelar egentligen ingen roll, men vill gärna kunna göra lite annat under sommaren, så håller mig nog runt 5000 kr. Har kikat på 32GB versionen, utan 4G. Hur långt räcker minneskapaciteten här? Den går ju lös på strax över 5000.

Någon? Tänkte eventuellt åka och köpa mig en iPad redan idag.
Citera
2012-05-27, 10:40
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrambler
Sådärja, då var iPad3'an jailbreakad och klar.
Funkade skitbra, även om det tog några minuter att köra.

Länk till Windows-version av Absinthe 2.0:
https://sites.google.com/site/greenpois0nabsinthe/absinthe-win-2.0.zip?attredirects=0&d=1

Länk till Mac version av Absinthe 2.0:
https://sites.google.com/site/greenpois0nabsinthe/absinthe-mac-2.0.dmg?attredirects=0&d=1

Länk till Linux version av Absinthe 2.0:
https://sites.google.com/site/greenpois0nabsinthe/absinthe-linux-2.0.tar.bz2?attredirects=0&d=1
Hur funkar Installous och crackade apps?
Citera
2012-05-27, 12:30
Medlem
Krusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
Hur funkar Installous och crackade apps?

Funkar bra, som på iphone men med lite annorlunda layout.
iPad appsen är markerade så man vet om dom är till iPad eller iphone.

Citat:
Ursprungligen postat av DrifterN
Någon? Tänkte eventuellt åka och köpa mig en iPad redan idag.
Skulle rekommendera 32gb wifi. Har själv 16gb och det duger för mig eftersom jag inte läggern in filmer.
Avänder den mest till att surfa och ett par apps.

Varför jag tycker du ska välja wifi modellen är för att jag tycker det är onödigt att lägga pengar på ett extra abonnemang för 3g uppkoppling när man lika gärna kan använda sin smartphone som wifi-hotspot.

Edit: kan även tillägga att jag knappt rört varken min stationära eller bärbara dator sen jag inhandlade min ipad. Tycker att ipaden utan problem kan ersätta en bärbar dator ifall man endast använder den till vardagliga saker som att surfa, facebook, redigera dokument osv. Dessutom är den mycket roligare att använda.
Senast redigerad av Kruset 2012-05-27 kl. 12:40.
Citera
2012-05-27, 12:38
Medlem
Jag hajkar inte riktigt installous... Om jag söker appar i installous så kostar alla penki. Vad jagbfördtått ska alla appar/spel vara gratis i installous? En annan sak jag letat är hur man lägger in cracksde spel/ appar med installous. Jag har en iPad 3, absinth 2.0,iOS 5.1.1
Citera
2012-05-27, 12:44
Medlem
Krusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Live2Ride
Jag hajkar inte riktigt installous... Om jag söker appar i installous så kostar alla penki. Vad jagbfördtått ska alla appar/spel vara gratis i installous? En annan sak jag letat är hur man lägger in cracksde spel/ appar med installous. Jag har en iPad 3, absinth 2.0,iOS 5.1.1

Priset visar bara vad appen kostar i appstore. Dom är gratis och när du trycker på download kommer du till filehost sidor där du laddar ner appen.

Är rätt säker på att du kan lägga in .ipa filer som du laddat ner från datorn genom att dra in dom till itunes. Gick iaf. när jag höll på som mest med jailbreak och crackade apps (på iphone 3G tiden).
Citera
2012-05-27, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruset
Priset visar bara vad appen kostar i appstore. Dom är gratis och när du trycker på download kommer du till filehost sidor där du laddar ner appen.

Är rätt säker på att du kan lägga in .ipa filer som du laddat ner från datorn genom att dra in dom till itunes. Gick iaf. när jag höll på som mest med jailbreak och crackade apps (på iphone 3G tiden).

Ok men när jag söker på t ex anger birds åt tjejen så hittar den en hel bunt men när jag väljer att ladda mer den så blir det en länk till app store.
Citera
2012-05-27, 13:23
Medlem
Krusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Live2Ride
Ok men när jag söker på t ex anger birds åt tjejen så hittar den en hel bunt men när jag väljer att ladda mer den så blir det en länk till app store.

Tryck inte på "launch appstore". Välj en av länkarna under.
Citera
2012-05-27, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruset
Tryck inte på "launch appstore". Välj en av länkarna under.

Nu börjar det gå upp ett liljeholmens Tack för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in