2012-09-23, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmallTown
Är det bara jag eller har ipad3 blivit trög efter ios6 ? massor med lag som gör att scroll fastnar och sedan släpper typ 1 sek efter osv.

Mystiskt

Samma för mig.
Segt!
Citera
2012-09-23, 10:52
Medlem
tänkte höra med er lite här.... jag har ju 3g (3 surf max) som jag anv. till Ipaden, är skitnöjd, men jag gjorde ett litet test här....
med Ipaden kunde jag surfa till 7 h 36 min från 100 % (efter det står laddningen på 15%) och det är då jag kopplar in laddaren, och laddar upp till 100 % innan jag anv. min platta igen.

jag har en metod som jag går efter, göra minst EN cycle laddning (från 100 % tills den dör, därefter ladda upp till 100 % innan jag använder min platta igen) och gör det varje månad.
sedan använder jag den bara tills första "varningen" kommer upp vid 15 %.

vad jag har hört är det inte så bra att den går under 15 % ? ge mig tips på hur jag kan förlänga mitt batteri.
Citera
2012-09-23, 11:56
Medlem
HILFE!
Jag skaffade min nya iPad igår och är eld och lågor över den rackaren.. Men nu har jag ett problem, jag försöker hitta en vettig mediaspelare. Har mina filmer på en extern HDD kopplad via usb till min router (telia smart thomson). Jag har hitta flera sätt att komma åt filerna på HDD'n men inget av dessa program kan spela upp filmerna. Om jag har datorn igåg kan jag köra VLC streamer men då återstår ju problemet att datorn måste vara igång.
Efter lite sökande har jag förstått att AVPlayerHD kan vara lösningen på mina problem så jag blev överlycklig och gick in på app store för att ladda ned den... men i app store finns inget som heter så.. Klickar jag på en länk på någon hemsida för att nå den står det att den inte är tillgänglig i svenska app store... Någon som kan kasta lite ljus över situationen?
Citera
2012-09-23, 17:51
Medlem
huntermcees avatar
Är intresserad av att testa iOS 6 med min Ipad 3 (ej JB & har aldrig varit de) men för att vara den säkra sidan för att kunna återställa/nedgradera till iOS 5.1.1 räcker det med att spara SHSH med TinyUmbrella eller krävs det något mer?
Senast redigerad av huntermcee 2012-09-23 kl. 18:04. Anledning: fel stavning
Citera
2012-09-23, 17:52
Medlem
huntermcees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingmark84
HILFE!
Jag skaffade min nya iPad igår och är eld och lågor över den rackaren.. Men nu har jag ett problem, jag försöker hitta en vettig mediaspelare. Har mina filmer på en extern HDD kopplad via usb till min router (telia smart thomson). Jag har hitta flera sätt att komma åt filerna på HDD'n men inget av dessa program kan spela upp filmerna. Om jag har datorn igåg kan jag köra VLC streamer men då återstår ju problemet att datorn måste vara igång.
Efter lite sökande har jag förstått att AVPlayerHD kan vara lösningen på mina problem så jag blev överlycklig och gick in på app store för att ladda ned den... men i app store finns inget som heter så.. Klickar jag på en länk på någon hemsida för att nå den står det att den inte är tillgänglig i svenska app store... Någon som kan kasta lite ljus över situationen?

Testa med Plex. Har för mig att det är samma sak
Citera
2012-09-23, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makant
Jag hade samma problem.
Gå in och ställ in språket på enheten till engelska, logga sen in på Twitter och därefter ändra språk till svenska igen.
Sen ska allt fungera.
Det funkade faktiskt! Tackar dig innerligt!

Har nu haft min ipad några dagar och jag kan säga att jag är helt förälskad i den. Kombinationen med appletv funkar också utmärkt så har faktiskt inget annat än gott att säga om den (om man bortser från problemet med twitter jag hade).
Citera
2012-09-23, 19:47
Medlem
Dharmas avatar
Allt om iPad 4 - Den Enda Tråden

Vad har ni för tankar om iPad 4?
Någon sa att den skulle komma till hösten men det låter väl lite otroligt att dom släpper en ny så fort?.

Vad tror ni att iPad 4 kommer att ha som inte iPad 3 (New iPad) har?

Efter sökning har jag inte hittat en bra tråd om iPad 4.

Dessutom finns ingen tråd som går i de gamla trådarnas mönster.
Citera
2012-09-23, 20:00
Medlem
Lallo66s avatar
Det låter lite tidigt faktiskt, och Apple har som vanligt inte nämnt någonting.
Men kul att det börjar spekuleras litegrann

Edit: här spekuleras det lite olika datum och annat
http://www.techradar.com/news/mobile-computing/tablets/ipad-4-release-date-news-and-rumours-1070733
Senast redigerad av Lallo66 2012-09-23 kl. 20:11.
Citera
2012-09-23, 20:32
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexan92
tänkte höra med er lite här.... jag har ju 3g (3 surf max) som jag anv. till Ipaden, är skitnöjd, men jag gjorde ett litet test här....
med Ipaden kunde jag surfa till 7 h 36 min från 100 % (efter det står laddningen på 15%) och det är då jag kopplar in laddaren, och laddar upp till 100 % innan jag anv. min platta igen.

jag har en metod som jag går efter, göra minst EN cycle laddning (från 100 % tills den dör, därefter ladda upp till 100 % innan jag använder min platta igen) och gör det varje månad.
sedan använder jag den bara tills första "varningen" kommer upp vid 15 %.

vad jag har hört är det inte så bra att den går under 15 % ? ge mig tips på hur jag kan förlänga mitt batteri.

Batterierna är inte sånna längre att dom förstörs för att man börjar ladda när batteriet inte är tomt
Citera
2012-09-23, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av huntermcee
Är intresserad av att testa iOS 6 med min Ipad 3 (ej JB & har aldrig varit de) men för att vara den säkra sidan för att kunna återställa/nedgradera till iOS 5.1.1 räcker det med att spara SHSH med TinyUmbrella eller krävs det något mer?
Det+ slå ihop shsh blobsen med en firmwire (5.1.1) i redsn0w, så att du sedan manuellt kan nedgradera igen.
Citera
2012-09-23, 21:08
Bannlyst
jag tror själv den kommer heta ipad mini ;P för att ta mark ifrån google nexus 7
Citera
2012-09-23, 21:27
Medlem
Kethrs avatar
De har haft 2 års mellanrum mellan 1,2 och 3an.. Så skulle väll gissa att så även kommer vara fallet för ipad 4 eller vad den kommer få för namn..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in