Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-23, 12:40
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
I övrigt så verkar det vara en enfaldig herre. Ger man bort 100k till lede fi så måste det nog föreligga en hjärnskada. Alt. att han suktar efter sympatiknull med en genusfeminist. Men de flesta av dem är väl biffiga flator?

Det är väl så att feministerna ligger väl utseendemässigt hans egna landskvinnor närmast till hands. Jag menar - hår under armarna och anabolahaka.
Citera
2014-06-24, 18:36
Medlem
Tydligen ska han ha en slags show under almedalsveckan och då på samma dag som Jimmie ska prata. Det blir väll fint för svt att varva klipp från SD-dagen med Özz Nujens "antirasistiska" och jätteroliga skämt.
Citera
2014-06-25, 10:56
Medlem
Hejsan alla Özz Nujen-hatare.

Jag såg "Statsminister Özz Nujen" igår på svt. Av en slump alltså, för jag har alltid tyckt att han varit otroligt jävla genomdålig som komiker. Men till er som också såg showen och som också haft den här uppfattningen om honom som komiker - visst var showen riktigt rolig emellanåt? Jag kom på mig själv fnissandes, fast jag inte ville.

Fyra plus vill jag ge showen. Visst var det saker man inte riktigt kunde hålla med/skriva under på. För det finns ju så klart ett budskap, men rolig - det var den!

Vad säger ni sd-anhängare som fullkomligt spyr galla över killen - kunde ni också tycka showen var bra eller ni är lika trångsynta vad gäller humor?
Citera
2014-06-25, 11:07
Medlem
KungAllans avatar
Ehrm,,, satan vad obegåvad denne mustige Kurdling är Han får ju helt enkelt inte till det Nej, han borde avveckla sin "karriär" och satsa på nåt annat, mer i linje med vad han nu kan tänkas ha talang för...
Citera
2014-06-25, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arthjarna

Jag såg "Statsminister Özz Nujen" igår på svt. Av en slump alltså, för jag har alltid tyckt att han varit otroligt jävla genomdålig som komiker. Men till er som också såg showen och som också haft den här uppfattningen om honom som komiker - visst var showen riktigt rolig emellanåt? Jag kom på mig själv fnissandes, fast jag inte ville.

Fyra plus vill jag ge showen. Visst var det saker man inte riktigt kunde hålla med/skriva under på. För det finns ju så klart ett budskap, men rolig - det var den!

Vad säger ni sd-anhängare som fullkomligt spyr galla över killen - kunde ni också tycka showen var bra eller ni är lika trångsynta vad gäller humor?

Har man någon form av självdistans kan man klart tycka det är kul trots annan ideologisk uppfattning.
Däremot när jag såg han sist så sänkte han hela sin show genom att komma med hur hemskt det var att rymma genom minfält mm. Väntade hela tiden på en komedisk poäng på det hela men det kom aldrig. Stand up ska vara roligt och inte totalförstöras genom snyfthistorien. Det finns andra arenor för det. Har aldrig röstat sd för övrigt men svara ändå.
Citera
2014-06-25, 16:21
Medlem
Har aldrig skrattat åt denne tråkiga humorlösa tönt.Om han kliver upp på scen och bara visar sig skulle jag däremot asgarva då han ser ut som en skrämd uggla hela han.
Citera
2014-06-25, 21:12
Medlem
Verkistos avatar
Citat:

Özz är, ärligt talat, ingen bra komiker. Han har helt enkelt inte det som krävs. Nu är detta inte hans fel, alla kan inte vara bra på allt. Özz är helt enkelt inte speciell bra på komik.

Varför får då denne lille rätt så obegåvade spelevink en del media-utrymme?

Jag vet ärligt talat inte varför. Möjligen har det att göra med den allmänna fördumningen så pågått i vårt land under de senaste årtiondena? Alla dessa MP och F! sympatisörer som har så lite kontakt med verkligheten...

Vet då Özz att han är en rätt dålig komiker - nej, jag tror inte det. Det rådande, och minst sagt extrema, mediaklimatet i vårt land gör det möjligt för Özz och hans likar att leva ganska så gott - allt beroende på dessa naiva medelmåttors "moral".
Citera
2014-06-25, 21:41
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:

Den var absolut rolig, nog det roligaste han gjort, oavsett vad man egentligen tycker i sakfrågorna.

Men han åsikter är skrämmande.
Citera
2014-06-25, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto
Özz är, ärligt talat, ingen bra komiker. Han har helt enkelt inte det som krävs. Nu är detta inte hans fel, alla kan inte vara bra på allt. Özz är helt enkelt inte speciell bra på komik.

Varför får då denne lille rätt så obegåvade spelevink en del media-utrymme?

Jag vet ärligt talat inte varför. Möjligen har det att göra med den allmänna fördumningen så pågått i vårt land under de senaste årtiondena? Alla dessa MP och F! sympatisörer som har så lite kontakt med verkligheten...

Vet då Özz att han är en rätt dålig komiker - nej, jag tror inte det. Det rådande, och minst sagt extrema, mediaklimatet i vårt land gör det möjligt för Özz och hans likar att leva ganska så gott - allt beroende på dessa naiva medelmåttors "moral".

Jag skulle säga precis tvärt om.
Trots att jag inte håller med honom i alla sakfrågor, långt ifrån, älskar jag ändå hans träffsäkerhet och elegans i humorn. Träffsäkerheten är i många fall mycket svårslagen. Trots hans ursprung visar han väldigt ofta på en extrem svenskhet, och det både älskar och imponeras jag av.
Trodde inte han kunde göra en lika bra show som hans första, men det lyckades han rejält med när han gjorde 'statsministern".
Citera
2014-06-25, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superpulka
Har man någon form av självdistans kan man klart tycka det är kul trots annan ideologisk uppfattning.
Däremot när jag såg han sist så sänkte han hela sin show genom att komma med hur hemskt det var att rymma genom minfält mm. Väntade hela tiden på en komedisk poäng på det hela men det kom aldrig. Stand up ska vara roligt och inte totalförstöras genom snyfthistorien. Det finns andra arenor för det. Har aldrig röstat sd för övrigt men svara ändå.

Du missade naturligtvis att övriga 90 minuter av den totalt 95 minuter långa showen var fylld med humor och skrattsalvor.
Det är snarare svårt och en smula briljant att få in en bit allvar i sitt annars övriga humoristiska budskap.
Citera
2014-06-26, 15:56
Medlem
Mr.Riddims avatar
Jag tyckte hans senaste uppvisning var rolig, det där med läkaren och tummen upp i arslet fick mig att skratta. Fast jag gillar inte att han skall snacka om en massa PK ämnen. Det är som att han skall försöka hjärntvätta folk. Det är fan något med svenska komiker, varför skall man blanda ihop så mycket politik med humor?
Citera
2014-06-26, 17:34
Medlem
Han sponsrar F!

http://feministisktinitiativ.se/ozz-nujen-ger-100-000-kr-till-valfonden/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in