Citat:
Ursprungligen postat av
arthjarna
Hejsan alla Özz Nujen-hatare.
Jag såg "Statsminister Özz Nujen" igår på svt. Av en slump alltså, för jag har alltid tyckt att han varit otroligt jävla genomdålig som komiker. Men till er som också såg showen och som också haft den här uppfattningen om honom som komiker - visst var showen riktigt rolig emellanåt? Jag kom på mig själv fnissandes, fast jag inte ville.
Fyra plus vill jag ge showen. Visst var det saker man inte riktigt kunde hålla med/skriva under på. För det finns ju så klart ett budskap, men rolig - det var den!
Vad säger ni sd-anhängare som fullkomligt spyr galla över killen - kunde ni också tycka showen var bra eller ni är lika trångsynta vad gäller humor?

Özz är, ärligt talat, ingen bra komiker. Han har helt enkelt inte det som krävs. Nu är detta inte hans fel, alla kan inte vara bra på allt. Özz är helt enkelt inte speciell bra på komik.
Varför får då denne lille rätt så obegåvade spelevink en del media-utrymme?
Jag vet ärligt talat inte varför. Möjligen har det att göra med den allmänna fördumningen så pågått i vårt land under de senaste årtiondena? Alla dessa MP och F! sympatisörer som har så lite kontakt med verkligheten...
Vet då Özz att han är en rätt dålig komiker - nej, jag tror inte det. Det rådande, och minst sagt extrema, mediaklimatet i vårt land gör det möjligt för Özz och hans likar att leva ganska så gott - allt beroende på dessa naiva medelmåttors "moral".