2015-01-07, 17:31
Medlem
Benny76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prescript-pants
Özz "skrattar terrorismen i ansiktet" i Expressen, med anledning av terrorattentatet i Paris: http://www.expressen.se/kultur/darfor-ska-vi-skratta-terrorismen-i-ansiktet/.

Vad kittlar skrattmusklerna mest - hyckleriet, självgodheten eller hans brist på komisk timing?

Jäkla fjant,
Det är det senaste budet bland PK folket.
Skratta åt terrorismen,
vi måste fortsätta håna häckla och skratta åt alla som är fyllda av hat,
vilka är inte vi att brösta upp oss,
Låt oss hedra de döda genom att provocera mera.

Få se det då Özz, släng upp en twitter karikatyrer av profeten Muhammed en dag i vecka för hedra offren. släng upp några bilder i din show där muslimer idkar analsex med varandra och dra några skämt om det. Då lovar jag att skratta
Senast redigerad av Benny76 2015-01-07 kl. 17:34.
Citera
2015-01-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny76
Jäkla fjant,
Det är det senaste budet bland PK folket.
Skratta åt terrorismen,
vi måste fortsätta håna häckla och skratta åt alla som är fyllda av hat,
vilka är inte vi att brösta upp oss,
Låt oss hedra de döda genom att provocera mera.

Få se det då Özz, släng upp en twitter karikatyrer av profeten Muhammed en dag i vecka för hedra offren. släng upp några bilder i din show där muslimer idkar analsex med varandra och dra några skämt om det. Då lovar jag att skratta

Jag frågade Özz på Twitter om han önskade att det skulle bemötas med humor och skämt även om hans familj var den som blev avrättad, och presenterades med ett meddelande att jag blockerats från förmånen att läsa hans Tweets.
Citera
2015-01-08, 12:34
Medlem
JackTravens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan
Är han muslim?
Många kurder är tex kristna.
Främst islam, men i viss mån
även jezidism eller kristendomen.

Han är muslim, det är därför han är känd.
Citera
2015-01-08, 12:46
Medlem
Citat:
Är han muslim?
Många kurder är tex kristna.
Främst islam, men i viss mån
även jezidism eller kristendomen.

Özz om Özz: "Jag är först kurd, sen muslim, och sist svensk i ett kristet land."

Min poäng är emellertid: ÖN försöker måla upp en retorisk figur där han själv begår ett hjältemodigt "ställningstagande", vilket blir ofrivilligt komiskt eftersom det han säger är så extremt tandlöst och samtidigt fåfängt och självbespeglande. Hade han sagt något djärvare så hade han kanske till och med vunnit lite respekt hos undertecknad."
Citera
2015-01-08, 13:00
Medlem
Jag har svårt att skratta när jag ser oskyldiga människor bli mördade eller när en polis blir avrättad som en hund. Özz Nujens primära uppgift är normalisera muslimers tankesätt i Sverige.
Samt att expressen måste ha någon som kan och vågar lite lätt ta i islam.
Senast redigerad av JevlaTomteVerkstad 2015-01-08 kl. 13:03.
Citera
2015-01-08, 18:31
Medlem
Problemet är att Özz aldrig skämtar om muslimer.
Eller kurder. Inte med den ton han avänder om turkar eller SD.
Visst KAN man skämta om allt men han gör det inte.
Citera
2015-01-08, 18:35
Medlem
NoTruces avatar
Özz är, tillsammans med Henrik Arnstad, ett levande bevis för hur illa ställt det är med anständigheten i det här landet. Karln lever på att håna det land han en gång flydde till och som givit honom och hans familj en fristad. Han kan inte öppna käften utan att hyckla. Och så det där hånflinet. Som ett barn som lipar åt ett annat bakom en vuxens rygg. Han vet att han kommer undan vad som helst.
Citera
2015-01-08, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan
Problemet är att Özz aldrig skämtar om muslimer.
Eller kurder. Inte med den ton han avänder om turkar eller SD.
Visst KAN man skämta om allt men han gör det inte.
När Özz skämtar om muslimer är det mest gulli-gull och hur duktiga de är. När Özz skämtar om SD, vita eller kristna är det nazism och rasism för hela slanten.
Citera
2015-01-08, 19:34
Medlem
Jag tänker på komiker som som JAG gillar för att de är pålästa och har genomtänkta skämt.
Tex Shappi Khorsandi (UK) som har rötter i Iran. Den kvinnan använder sig av samma teknik
som Özz men gör det så mycket bättre därför att hon kan skratta åt sig själv. Det kan inte Özz.
Han är som en mobbare man känner igen från grundskolan.

https://www.youtube.com/watch?v=-C8oERjd5M8

Omid Djalili (UK) som också har rötter i Iran är kanske nånstans mellan Shappi och Özz men
går aldrig in i ett skämt där han hånar andra kulturer. Han skämtar men blir aldrig elak. Özz
borde lära sig skillnaden.

https://www.youtube.com/watch?v=qgUkHYPXh9s
Citera
2015-01-08, 21:25
Medlem
Är han bög?
Citera
2015-01-08, 22:16
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Mest troligt ja. Eller han menar nog kristna västerlänningar. Kristna kurder, assyrier och syrianer är nog okej enligt Özz.
Kurder hatar nog assyrier betydligt mer än vad de hatar svenskar ska du nog allt se.

Citat:
Ursprungligen postat av shimmer
Är han bög?
Sluta förnedra bögar, inte ens bögar förtjänar att associeras med Özz.

Angående clownen Özz och hans "skratta terrorismen i ansiktet" trams, så håller jag med, och vi bör definitivt skratta Özz rakt upp i ansiktet för att han är så jävla ful och terroriserar oss alla med hans blotta ansikte, och hans än mer rubbade ideal, idéer och lösningar. Någon som är så ful som Özz bör definitivt hånas av ren princip. Märk väl att det faktiskt finns kurder som ser bra ut, men Özz tillhör definitivt inte den kategorin.
Citera
2015-01-09, 15:06
Medlem
JackTravens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimmer
Är han bög?

Kan bara anta det efter hans teaterpjäs som transexuell. Ingen muslimgrej direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in