Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-04-01, 02:45
  #1
Medlem
Harry_s avatar
den där fula o tråkiga kurden
när f*n blev han skådis??

Özz Nûjen, ståupp-komiker och skådespelare, känd från Stockholm Live och Sveriges Radio.


http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=29020&a=331742
Citera
2005-04-01, 02:56
  #2
Medlem
Darwins avatar
Att den totalt humorbefriade och i allmänhet talanglösa Özz sticker upp nosen lite här och där i SVT beror helt enkelt på politisk korrekthet och kvoteringstänkande hos den statliga regim-televisionen.

Eftersom det varit ont om "nysvenskar" i SVT de senaste 50 åren så behövs det alltså många "nysvenskar" för att väga upp det hela, allt enligt den ologiska kvoteringslogiken.

Därför sticker SVT in Özz i allt dom kan, vilket lett till att alla humorprogram i SVT plöttsligt blivit till Özzisk "svennar är fåniga nördar" propaganda.
Citera
2005-04-01, 08:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Att den totalt humorbefriade och i allmänhet talanglösa Özz sticker upp nosen lite här och där i SVT beror helt enkelt på politisk korrekthet och kvoteringstänkande hos den statliga regim-televisionen.

Eftersom det varit ont om "nysvenskar" i SVT de senaste 50 åren så behövs det alltså många "nysvenskar" för att väga upp det hela, allt enligt den ologiska kvoteringslogiken.

Därför sticker SVT in Özz i allt dom kan, vilket lett till att alla humorprogram i SVT plöttsligt blivit till Özzisk "svennar är fåniga nördar" propaganda.

uurk jag lyckades se det där. Va pinsam han är...
Citera
2005-04-01, 09:05
  #4
Medlem
Lyckholms avatar
Han är verkligen usel. Lägg ner SVT. Eller avskaffa åtminstone den gemensamma finansieringen. Tydligen ingår det i "public service" åtagande att alla som har en TV skall tvingas betala för sån skit. Att vi gemensamt finansierar en seriös TV med oberoende nyhetsrapportering osv är väl OK, men att pengarna från TV-licensen skall gå till sånt där är ju bisarrt.

Låt de som vill betala för det också göra det. Men det skall vara frivilligt.
Citera
2005-04-01, 09:50
  #5
Medlem
Xyzzys avatar
På med lite skvaller om Özz, nu när vi ändå har en tråd igång!
Citera
2005-04-01, 11:18
  #6
Medlem
Som någon skrev är det ont om nysvenskar, då är det inte så noga med talangen.. In med en kurd så har vi täckt upp den folkgruppen..

Ordet "talanglös" sammanfattar Nujen ganska väl..
Citera
2005-04-01, 12:39
  #7
Medlem
Flinta82s avatar
Jag har stört mig på Özz ända sen jag hörde honom för första gången på P3.
Han har ju ingen känsla för humor överhuvudtaget!
Fattar inte hur någon kan tycka att han är rolig, att han dessutom försökte vara Kalle Ball när han var med i Stockholm Live gör ju inte saken bättre.
Faktum är att det sägs roligare saker på mitt jobb under fikarasten än vad han som är komiker lyckas med...Bort med honom nu!!!!
Citera
2005-04-01, 12:46
  #8
Medlem
pentrys avatar
Sedan verkar han enbart ha en växel. Skojsa lite om kurder vs. sverige och självklart om vad hans pappa tycker och gör. Inte kul alls....
Citera
2005-04-01, 16:23
  #9
Medlem
Plt Comdrs avatar
I p3 var han helt värdelös med tråkiga skämt och ännu tråkigare rim. Blev därför förvånad över att jag faktiskt gillade några av hans ståuppnummer i tv.
Citera
2005-04-01, 17:33
  #10
Medlem
Mr Coffees avatar
Han är skum men enligt imdb.com är han de facto skådis:

Citat:
Actor - filmography

1. Kärleksaffär, En (2002) (TV) .... Achnan
... aka A Love Affair (Europe: English title)

2. "Jakten på en mördare" (1999) (mini) TV Series .... Sjukvårdsbiträde

Notable TV Guest Appearances

1. "Fem gånger Storm" playing "Micke" (episode # 1.5) 28 April 2000
2. "Anna Holt - polis" playing "Said Farzani" (episode # 2.4) 29 October 1999
3. "Anna Holt - polis" playing "Said Farzani" (episode # 2.3) 22 October 1999
4. "Anna Holt - polis" playing "Said Farzani" (episode # 2.2) 15 October 1999
5. "Aspiranterna" playing "Benjamin" in episode: "Passion och samvete" (episode # 1.6) 13 February 1998
6. "Aspiranterna" playing "Benjamin" in episode: "Rätt sida gränsen" (episode # 1.2) 16 January 1998
7. "Aspiranterna" playing "Benjamin" in episode: "Många äro kallade" (episode # 1.1) 9 January 1998
Citera
2005-04-01, 17:45
  #11
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plt Comdr
I p3 var han helt värdelös med tråkiga skämt och ännu tråkigare rim. Blev därför förvånad över att jag faktiskt gillade några av hans ståuppnummer i tv.
Lyssnade mycket på honom och bobbo krull i somras när jag jobbade, tyckte det var hysteriskt roligt när han hela tiden försökte få bobbo att visa sin änsliga sida samt erkänna att han grät ibland....
Citera
2005-04-01, 18:13
  #12
Medlem
Fat bastards avatar
Var han inte med i den där serien om några polare som startade målarfirma och sedan började råna banker?
Jag har för mig att jag såg honom i några scener inne i fängelset.
Men det kanske var nån annan kurd jag rör ihop honom med.

Dom är ju så lika dom där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback