Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-10-19, 20:01
Medlem
jackelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Vilket ypperligt skitsnack.
Antingen är man nationalist eller så är man det inte.
Eftersom SD har övergett etniciteten i sitt politiska fundament och istället kör med öppen svenskhet och assimilering av rasfrämlingar så kan de tyvärr inte stå upp för etniska svenskar och den nationella identiteten med allt vad det innebär.

Det är bättre att säga som det är och inte försöka glida med nationalismen samtidigt som man satt upp politiska ideal som likt landsförrädarna kommer att utplåna oss som folk.

Jag hävdar att det finns många som röstar på SD av fel orsaker.

Jo. Fast SDs "öppna svenskhet" är en pragmatisk hållning som man i förebyggande syfte närmast tvingas till att inta för att inte framstå som helt oresonlig. Låt mig förklara. Det är inte så enkelt att det i Sverige bor a) svenskar och b) blattar. För även om merparten av de som invandrat, särskilt under den senaste tiden, förfular, fördummar och på alla tänkbara sätt förstör vårt samhälle så finns det bland invandrarna en inte helt oansenlig del individer som objektivt sett är av god börd.

Anledning till att det tagit så långt tid för SD att växa till sig beror på att det i varje vänskapskrets i regel finns åtminstone ett exempel på en välartad invandrare som beter sig lika svenskt som någon annan. Så när det kräks på invandringen händer följande i pursvenskars apolitiska hjärnor: För det första likställs invandringen med invandrare. För det andra associeras invandrare med det lyckade exempel som jag nyss nämnde.

Således anser jag inte att det bör ligga i ett parti som SDs intresse att stöta sig med den grupp av invandrare som i ordets rätta bemärkelse berikar Sverige. Även om man, i motsats till Sjuklövern, bör reservera sig genom att avsluta meningen med att man inte hyser några som helst illusioner om den här gruppens storlek. Att den på grund av en katastrofal invandringspolitik är alldeles för liten.

Det här är väl dock inte speciellt revolutionerande. Det är väl ungefär så här SD resonerar. Men jag tror att det är en framkomlig väg som beroende av utvecklingen mycket väl kan räcka för att åtminstone påbörja återuppbyggnaden av det här landet. Dock behöver SD tuffa till sig innan de kan räkna med min röst. Förhållandevis storskalig repatriering av hopplösa fall kommer att bli en absolut nödvändighet. Det återstår dock att se om partiet kan bli den uppgiften mogen eller om ett handlingskraftigare alternativ måste till.
Citera
2012-10-19, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hagamannen.
Jag är nationalist och röstar på sverigedemokraterna. Jag vill inte kasta ut alla invandrare utan gillar den mjuka nationalism som sverigedemokraterna för därav får dom min röst nästa val.
Hurdan typ av nationalist är du? De allra flesta nationalister jag träffat värnar ju om nationen - alltså folket och deras bevarande och framtid och vill därför att deras folk ska ha eget land utan konkurrerande främlingar. Men du är någon form av kulturnationalist "som struntar i ras och etnicitet", eller vadå?

Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Taktiskt på SD, men botgöring i form av ekonomiskt stöd till SvP.
Jag tyckte det resonemanget var ganska fint och hedervärt på något sätt. "Botgöring"", jag gillar det.
Senast redigerad av Straybullet 2012-10-19 kl. 23:54.
Citera
2012-10-19, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateGohan
Tidigare ordföranden, inte nuvarande. Mycket har hänt i SD under en kort period.

Nej, nazister kan inte hjälpa oss.

Ja just det. För mycket skit har hänt i SD. In med Gustav ut med judarna så kanske SD är på rätt väg ingen.
Citera
2012-10-20, 00:34
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
Ja just det. För mycket skit har hänt i SD. In med Gustav ut med judarna så kanske SD är på rätt väg ingen.

Menar du den här jeppen? http://www.realisten.se/2012/07/06/gustav-kasselstrand-somaliska-muslimer-kan-bli-svenskar/

Ser ut som om han ställt in sig i ledet.
Citera
2012-10-20, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Menar du den här jeppen? http://www.realisten.se/2012/07/06/gustav-kasselstrand-somaliska-muslimer-kan-bli-svenskar/

Hur vet du att han inte "spelar med" för att få en riksdags plats?
Citera
2012-10-20, 00:50
Bannlyst
Citat:

Ja, det där var ju inte ett särskilt charmigt uttalande. Usch och fy och spy.
Citera
2012-10-20, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
Hur vet du att han inte "spelar med" för att få en riksdags plats?

Samma sak kan väl sägas om Åkesson och övriga SD ledningen, "De är egentligen nationalister, de bara låtsas att de inte är det för att komma in i riksdagen"

Det här argumentet börjar bli riktigt tjatigt nu, finns det överhuvudtaget någonting som pekar på att GK är en riktig nationalist förutom att han tycker att Palestinierna också bör på finnas till?

Vad vi svenskar behöver är inte fler ryggradslösa politiker som Gustav Kasselstrand eller Jimmy Åkesson som underdånigt accepterar att somalier kan bli svenskar utan människor som är ärliga och står för vad de tror på, och nu gör jag ett stort antagande om att de faktiskt skulle önska annorlunda, vilket det inte finns några tecken på. Inse att Kasselstrand inte är någonting annat än en mesig ryggradslös gummidocka som bäst och som värst en antivit kulturnationalist stöpt i samma svenskfientliga form som Åkesson om än bara inte fullt lika villig att acceptera judevurmandet i partiet.

Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ja, det där var ju inte ett särskilt charmigt uttalande. Usch och fy och spy.

Ja, vidrigt. Man kan ju alltid hoppas att det förmår omvända några Kasselstrand apologeter till att istället stödja Sveriges enda riktiga nationalistiska parti SvP
Citera
2012-10-20, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Ja, vidrigt. Man kan ju alltid hoppas att det förmår omvända några Kasselstrand apologeter inom till att istället stödja Sveriges enda riktiga nationalistiska parti SvP.
De flesta som tillhör Kasselstrandfalangen är förvisso av en bättre sort än den gemene SD:aren men de är fortfarande mest intresserade av det glittrande guldet. Är du medlem i SD år 2012 är du per definition inte intresserad av att hjälpa det svenska folket på något sätt. En sverigedemokrat kommer alltid att hindra den svenska revolutionen. Människor som gillar sverigedemokraterna idag är människor som kommer att tvingas sättas i läger i morgon.
Citera
2012-10-20, 02:19
Medlem
Citat:

Hemskt att se. Det partiet blir bara värre och värre för var dag som går. Kasselstrand är iom sitt genomvidriga uttalande en folkförrädare och uppenbarligen lika ryggradslös som Åkesson.
Citera
2012-10-20, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackelina
Anledning till att det tagit så långt tid för SD att växa till sig beror på att det i varje vänskapskrets i regel finns åtminstone ett exempel på en välartad invandrare som beter sig lika svenskt som någon annan. Så när det kräks på invandringen händer följande i pursvenskars apolitiska hjärnor: För det första likställs invandringen med invandrare. För det andra associeras invandrare med det lyckade exempel som jag nyss nämnde.

Således anser jag inte att det bör ligga i ett parti som SDs intresse att stöta sig med den grupp av invandrare som i ordets rätta bemärkelse berikar Sverige. Även om man, i motsats till Sjuklövern, bör reservera sig genom att avsluta meningen med att man inte hyser några som helst illusioner om den här gruppens storlek. Att den på grund av en katastrofal invandringspolitik är alldeles för liten.

Fantastiskt välinformerat och jag tror att just detta är något som är mycket svårt för hillbilly nassarna att förstå. Jag misstänker att de ofta lever och agerar i en relativt begränsad krets, företrädesvis i mindre orter. Detta avspeglar sig sedan i hur de tänker och resonerar kring frågor rörande det samhälleliga planet, något som då går helt åt helvete såklart. Just pga exemplet som du precis gav kan de aldrig heller nå ut till fler än en extremt liten klick (stora massorna är inte ens lönt att fantisera om) och att de ej insett detta ännu visar på total oförståelse för basal psykologi. De ser med drömmande blickar på forna nazi-Tyskland utan att reflektera över att det landet på den tiden var homogent samt världen knappt var globaliserad i någon större bemärkelse. Under 1900-talets första hälft så sågs andra folk och folkslag som extremt främmande och som regel var man skeptisk mot alla som inte var landsmän eller talade samma språk. Jämför detta mot idag då barnen i princip växer upp med en amerikansk rappare på youtube som förebild.

Nya tider behöver nytt tänkande, svårare än så är det inte.
Citera
2012-10-20, 06:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius
Fantastiskt välinformerat och jag tror att just detta är något som är mycket svårt för hillbilly nassarna att förstå. Jag misstänker att de ofta lever och agerar i en relativt begränsad krets, företrädesvis i mindre orter. Detta avspeglar sig sedan i hur de tänker och resonerar kring frågor rörande det samhälleliga planet, något som då går helt åt helvete såklart. Just pga exemplet som du precis gav kan de aldrig heller nå ut till fler än en extremt liten klick (stora massorna är inte ens lönt att fantisera om) och att de ej insett detta ännu visar på total oförståelse för basal psykologi. De ser med drömmande blickar på forna nazi-Tyskland utan att reflektera över att det landet på den tiden var homogent samt världen knappt var globaliserad i någon större bemärkelse. Under 1900-talets första hälft så sågs andra folk och folkslag som extremt främmande och som regel var man skeptisk mot alla som inte var landsmän eller talade samma språk. Jämför detta mot idag då barnen i princip växer upp med en amerikansk rappare på youtube som förebild.

Nya tider behöver nytt tänkande, svårare än så är det inte.
Det är väl klart att samhället ser annorlunda ut idag än vad det gjorde för 50 eller 70 år sedan, och det tror jag att alla också förstår. Hotet från Bolsjevismen som vi då stod inför var dock ingenting mot det hot vårt folk nu står inför. För första gången sedan 1300-talet riskerar vi på fullaste allvar att försvinna bort för alltid. Då var det en farsot som spred sig genom landet, det kan man nog med gott samvete säga att det är den här gången också.

"Nassar" eller inte, det spelar inte så vansinnigt stor roll helt enkelt, vill vi svenskar fortsätta vara herrar i vårt eget hus, säkra vår framtid och överlevnad och bygga ett rent, vackert och starkt Sverige utan konflikter eller konkurrens med andra etniska grupper, ja då finns det i slutändan bara en lösning - oavsett vad man tycker om den.

Det är därför det är av yttersta vikt för oss att förändra folks tankesätt och få dem att se större värden än vad som är bra för dem själva kortsiktigt. Få dem att resonera i banor om vad som är bäst för folket och den här nationen på sikt.
Är det ett enkelt projekt vi har framför oss? Nej, naturligtvis inte och det har heller ingen påstått, men det innebär ju inte att vi inte ska försöka.

Jag vet inte riktigt vad det är du tycker att vi ska kompromissa bort, kan du utveckla tror du?
Citera
2012-10-20, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
sverigedemokraterna idag är människor som kommer att tvingas sättas i läger i morgon.

Tack för det här klargörandet. Det är precis det här jag menar när jag varnat för det odemokratiska och elitistiska partiet SVP.

De flesta svenskar vill behålla sitt land och se en minskad invandring i kombination med en ökad återvandring, men det är ingen som vill se rasbiologi, elitism och läger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in