Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Vilket ypperligt skitsnack.
Antingen är man nationalist eller så är man det inte.
Eftersom SD har övergett etniciteten i sitt politiska fundament och istället kör med öppen svenskhet och assimilering av rasfrämlingar så kan de tyvärr inte stå upp för etniska svenskar och den nationella identiteten med allt vad det innebär.
Det är bättre att säga som det är och inte försöka glida med nationalismen samtidigt som man satt upp politiska ideal som likt landsförrädarna kommer att utplåna oss som folk.
Jag hävdar att det finns många som röstar på SD av fel orsaker.
Antingen är man nationalist eller så är man det inte.
Eftersom SD har övergett etniciteten i sitt politiska fundament och istället kör med öppen svenskhet och assimilering av rasfrämlingar så kan de tyvärr inte stå upp för etniska svenskar och den nationella identiteten med allt vad det innebär.
Det är bättre att säga som det är och inte försöka glida med nationalismen samtidigt som man satt upp politiska ideal som likt landsförrädarna kommer att utplåna oss som folk.
Jag hävdar att det finns många som röstar på SD av fel orsaker.
Jo. Fast SDs "öppna svenskhet" är en pragmatisk hållning som man i förebyggande syfte närmast tvingas till att inta för att inte framstå som helt oresonlig. Låt mig förklara. Det är inte så enkelt att det i Sverige bor a) svenskar och b) blattar. För även om merparten av de som invandrat, särskilt under den senaste tiden, förfular, fördummar och på alla tänkbara sätt förstör vårt samhälle så finns det bland invandrarna en inte helt oansenlig del individer som objektivt sett är av god börd.
Anledning till att det tagit så långt tid för SD att växa till sig beror på att det i varje vänskapskrets i regel finns åtminstone ett exempel på en välartad invandrare som beter sig lika svenskt som någon annan. Så när det kräks på invandringen händer följande i pursvenskars apolitiska hjärnor: För det första likställs invandringen med invandrare. För det andra associeras invandrare med det lyckade exempel som jag nyss nämnde.
Således anser jag inte att det bör ligga i ett parti som SDs intresse att stöta sig med den grupp av invandrare som i ordets rätta bemärkelse berikar Sverige. Även om man, i motsats till Sjuklövern, bör reservera sig genom att avsluta meningen med att man inte hyser några som helst illusioner om den här gruppens storlek. Att den på grund av en katastrofal invandringspolitik är alldeles för liten.
Det här är väl dock inte speciellt revolutionerande. Det är väl ungefär så här SD resonerar. Men jag tror att det är en framkomlig väg som beroende av utvecklingen mycket väl kan räcka för att åtminstone påbörja återuppbyggnaden av det här landet. Dock behöver SD tuffa till sig innan de kan räkna med min röst. Förhållandevis storskalig repatriering av hopplösa fall kommer att bli en absolut nödvändighet. Det återstår dock att se om partiet kan bli den uppgiften mogen eller om ett handlingskraftigare alternativ måste till.