Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-04-30, 23:47
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Nu har jag faktiskt ingen stenkoll på PP, men är inte dessa muppar nästan i klass med MP när det gäller invandring? Även om de inte är så skadliga så är de fortfarande minst lika skadliga som de övriga skitpartierna (förutom SD). Så om invandringsfrågan och nationalism är viktig för dig, så finns det inget annat val än SvP. Såvida du inte röstar på SD, trots att de spottar på deras kärnväljare i ansiktet, och spottar på nationalism och folkgruppen svenskar.

Nu är ju invandringsfrågan viktig för mig. Dock inte så viktig att jag släpper allt annat för den saken. Det kommer inte att bli så att ledningen i SD får fri åkning bara för att de för närvarande protesterar mot invandringen.

Observera att jag skrev för närvarande. Jag börjar tro att de släpper frågan om de får sitta i knät på imam reinfeldt som någon uttryckte sig.
Senast redigerad av HumpingDog 2013-04-30 kl. 23:49. Anledning: Tillägg
Citera
2013-04-30, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
PP är väl ett riktigt populistparti egentligen. Man har väl t.o.m sagt att man kommer stödja vilket parti som helst eller vilken fråga det än gäller så länge man får igenom sina egna frågor. Om då SD eller SvP haft mycket inflytande och väljer att stödja PP i fildelningsfrågan t.ex så kommer PP stödja fullt ut när det gäller stopp för invandring eller liknande.
Nja, just nu kan det nog verka som att de är ett populistparti då de tycker i princip samma som de övriga sju partierna i väldigt mycket, men nog är PP ett utpräglat vänsterparti alltid. Mitt intryck av partiet är att det finns en hel del vänstermänniskor i partiet. Partiet är så att säga för längesen förgiftat av dessa element som huserar där.

Men jag förstår din komiska poäng med deras tidigare utspel, men nu är det ju så att vänsterfolk och konsekvens verkligen inte går ihop. Sedan påtal om att stödja andra partier i utbyte av att få igenom delar av sin egen politik, har ju SD gjort precis samma sak i princip. De tjatade ju konstant med i senaste valrörelsen att de är beredda att samarbeta med alla så länge som de får gehör för sina nyckelfrågor. Dock kan du ju bara inbilla dig att de skulle samarbeta med SvP, då SD är fega konformister som mer bryr sig om vad Expo tycker än om svenskarna och Sverige.
Citera
2013-05-01, 00:14
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Att slänga dig med uttryck som inte behärskar imponerar inte på någon. Rövryttare förresten? Den var ny får jag lov att medge.

PP och SvP har väldigt få beröringspunkter. En långtgående yttrandefrihet skulle väl vara den enda av större betydelse.

Ja, jo. det är sant. Jag har skött mig i hela mitt liv. Jobbat och betalat räkningar, skulder och inte begått brott. Jag är vansinnigt trött på nymoralism och religion. SD är aningens för präktiga, nyreligiösa och nymoralistiska. Jag kan stå ut med det om det inte blir mer.

Jag är dock starkt kritisk till den ohämmade övervakningen av internet och telefon. Det blir nämligen ALLTID ett nästa steg. Det är INTE ok att makthavare vet vad jag säger på flashback och vad jag röstar på. Där är PP det enda partiet som säger ifrån.
Citera
2013-05-01, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Jag är dock starkt kritisk till den ohämmade övervakningen av internet och telefon. Det blir nämligen ALLTID ett nästa steg. Det är INTE ok att makthavare vet vad jag säger på flashback och vad jag röstar på. Där är PP det enda partiet som säger ifrån.
Jag vet att SvP är motståndare till övervakningssamhället. Tror dock att även SD är det, inte lika säker dock var de positionerar sig i denna fråga. SD är dock opålitliga, så jag kan förstå dig. Om det verkligen står mellan PP och SvP är inte valet så svårt om jag får säga mitt, då jag är övertygad om att SvP kommer att närma sig piratpartiets storlek efter nästa val.

Valet är ju ditt i slutändan, vilket jag respekterar. Tycker dock du ska tänka en och två gånger innan du verkligen beslutar dig. Nu är ju jag visserligen rätt radikal när det gäller nationalism, vilket kanske inte du är, men en sak som är värd att tänka på är att det svenska folket inte går att trolla tillbaka när de väl blandats ut (som konsekvens av att bli minoritet i sitt eget land), medan ett övervakningssamhälle alltid går att avveckla om den breda folkvilja finns. Det är samma med ekonomi. Den kan kollapsa tio gånger, men går att bygga upp. Det är dessvärre helt annorlunda med biologi.
Citera
2013-05-01, 00:27
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Nja, just nu kan det nog verka som att de är ett populistparti då de tycker i princip samma som de övriga sju partierna i väldigt mycket, men nog är PP ett utpräglat vänsterparti alltid. Mitt intryck av partiet är att det finns en hel del vänstermänniskor i partiet. Partiet är så att säga för längesen förgiftat av dessa element som huserar där.

Men jag förstår din komiska poäng med deras tidigare utspel, men nu är det ju så att vänsterfolk och konsekvens verkligen inte går ihop. Sedan påtal om att stödja andra partier i utbyte av att få igenom delar av sin egen politik, har ju SD gjort precis samma sak i princip. De tjatade ju konstant med i senaste valrörelsen att de är beredda att samarbeta med alla så länge som de får gehör för sina nyckelfrågor. Dock kan du ju bara inbilla dig att de skulle samarbeta med SvP, då SD är fega konformister som mer bryr sig om vad Expo tycker än om svenskarna och Sverige.
Hm, ja. Jag kollade deras politik nu och de verkar minst sagt förändrats. De har ju t.o.m en bredare politik, det var det värsta.
Citera
2013-05-01, 11:22
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ja, folk är i regel okunniga och dåligt pålästa och/eller insatta. Men det är hur som helst så det ligger till, vilket framgår av punktprogrammet.

I förklaringarna till SvP:s partiprogram slås det fast att yttrandefrihet inte inkluderar frihet "att fara med osanning".

En sådan ospecifik mening skulle mycket väl kunna användas för att tysta kritiker mot den rådande ordningen. Anser regimen att en person far med osanning har den all rätt att beröva denne rätten att tala. Vilka har tolkningsföreträde vad gäller vad som är sanning och vad som är lögn? Jo, SvP.

Därmed finns det goda skäl att tvivla på att SvP skulle vara ärliga i sitt försvar för yttrandefriheten.

Eller for jag med osanning nu?
Citera
2013-05-01, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
I förklaringarna till SvP:s partiprogram slås det fast att yttrandefrihet inte inkluderar frihet "att fara med osanning"Därmed finns det goda skäl att tvivla på att SvP skulle vara ärliga i sitt försvar för yttrandefriheten.
Ironiskt nog är det ni demokrater som inskränkt yttrandefriheten under hela 1900-talet. Det är ni demokrater som sätter folk i fängelse runt om i Europa för att de tyckt/trott fel. Det är ni som påstår att yttrandefriheten är ovillkorlig, men samtidigt inskränker den år efter år.

Ibland är det bra att vara lite självkritisk. Tänk över vad ni demokrater gjort med yttrandefriheten så inser du att flertalet av alla ledande demokrater är för inskränkningar i den.

Vilket parti sympatiserar du med?
Citera
2013-05-01, 14:30
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFS
Ironiskt nog är det ni demokrater som inskränkt yttrandefriheten under hela 1900-talet. Det är ni demokrater som sätter folk i fängelse runt om i Europa för att de tyckt/trott fel. Det är ni som påstår att yttrandefriheten är ovillkorlig, men samtidigt inskränker den år efter år.

Ibland är det bra att vara lite självkritisk. Tänk över vad ni demokrater gjort med yttrandefriheten så inser du att flertalet av alla ledande demokrater är för inskränkningar i den.

Vilket parti sympatiserar du med?

Jag anser att yttrandefriheten ska ha ytterst få inskränkningar och försvarar därmed inte den lagstiftning som nu gäller. Det är inte heller det frågan handlar om.

Frågan är hur SvP som säger sig vara för yttrandefrihet använder sig av en terminologi som kan rättfärdiga i stort sett vilka inskränkningar som helst? När ni skriver att den som "far med osanning" inte inkluderas av yttrandefriheten sker just detta.

Vad har mina egna eventuella partisympatier med detta att göra?
Citera
2013-05-01, 14:53
Bannlyst
Idag demonstrerar Svenskarnas parti för pengarna till folket och svenska jobb till svenska arbetare i Jönköping.
https://www.realisten.se/2013/05/01/direkt-fran-1-maj-i-jonkoping/
Citera
2013-05-02, 00:20
Medlem
Citat:
Jag anser att yttrandefriheten ska ha ytterst få inskränkningar och försvarar därmed inte den lagstiftning som nu gäller. Det är inte heller det frågan handlar om.

Frågan är hur SvP som säger sig vara för yttrandefrihet använder sig av en terminologi som kan rättfärdiga i stort sett vilka inskränkningar som helst? När ni skriver att den som "far med osanning" inte inkluderas av yttrandefriheten sker just detta.

Vad har mina egna eventuella partisympatier med detta att göra?
Jag håller inte med. Yttrandefriheten bör inte vara ovillkorlig inom allt.

SvP har sin version av yttrandefrihet. Varför ska ni demokrater få sätta normen för vad yttrandefrihet innebär?

Jag tror att du övertolkar texten. Ett nära exempel på att fara med osanning är förtal. Jag tror att det är det som åsyftas med "fara med osanning". Det behöver alltså inte nödvändigtvis vara synonymt med att vilja tysta kritiker.

Det är intressant att veta ifall du verkligen är en vän av yttrandefrihet. Det borde i sådana fall yttra sig i ditt val av parti.
Citera
2013-05-02, 19:26
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFS
Jag håller inte med. Yttrandefriheten bör inte vara ovillkorlig inom allt.

SvP har sin version av yttrandefrihet. Varför ska ni demokrater få sätta normen för vad yttrandefrihet innebär?

Jag tror att du övertolkar texten. Ett nära exempel på att fara med osanning är förtal. Jag tror att det är det som åsyftas med "fara med osanning". Det behöver alltså inte nödvändigtvis vara synonymt med att vilja tysta kritiker.

Det är intressant att veta ifall du verkligen är en vän av yttrandefrihet. Det borde i sådana fall yttra sig i ditt val av parti.

Nej. Jag har inte övertolkat texten. Det som avses är inte förtal. Meningen i sin helhet lyder "yttrandefriheten skall däremot inte blandas samman med frihet att förtala individer, avslöja statshemligheter eller fara med osanning".

De implicerar sanningar som under inga omständigheter får ifrågasättas eller kritiseras. Det i sin tur leder oundvikligt till en stat som förbehåller sig rätten att tysta sina kritiker.

Jag hävdar att man med rådande skrivning på goda grunder kan ifrågasätta om SvP är trovärdigt vad gäller sitt (förmenta) försvar för yttrandefrihet. Du må kalla det en "variant" av yttrandefrihet - det rör sig om avsaknad av detsamma.

Jag sympatiserar inte längre med något parti.
Citera
2013-05-03, 02:33
Bannlyst
Citat:
Jag hävdar att man med rådande skrivning på goda grunder kan ifrågasätta om SvP är trovärdigt vad gäller sitt (förmenta) försvar för yttrandefrihet. Du må kalla det en "variant" av yttrandefrihet - det rör sig om avsaknad av detsamma.
Självfallet kommer det finnas begränsningar även i yttrandefriheten under SvP, så är det. Att ljuga om människor, hänga ut dem som pedofiler, våldtäktsmän och liknande kommer såklart inte accepteras, precis som sådant inte accepteras idag eller för den delen accepteras av Piratpartiet eller något annat parti.

Självfallet är du fri att ifrågasätta precis vad du vill. Men gör det då med lite stil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in