Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Jag är dock starkt kritisk till den ohämmade övervakningen av internet och telefon. Det blir nämligen ALLTID ett nästa steg. Det är INTE ok att makthavare vet vad jag säger på flashback och vad jag röstar på. Där är PP det enda partiet som säger ifrån.
Jag vet att SvP är motståndare till övervakningssamhället. Tror dock att även SD är det, inte lika säker dock var de positionerar sig i denna fråga. SD är dock opålitliga, så jag kan förstå dig. Om det verkligen står mellan PP och SvP är inte valet så svårt om jag får säga mitt, då jag är övertygad om att SvP kommer att närma sig piratpartiets storlek efter nästa val.
Valet är ju ditt i slutändan, vilket jag respekterar. Tycker dock du ska tänka en och två gånger innan du verkligen beslutar dig. Nu är ju jag visserligen rätt radikal när det gäller nationalism, vilket kanske inte du är, men en sak som är värd att tänka på är att det svenska folket inte går att trolla tillbaka när de väl blandats ut (som konsekvens av att bli minoritet i sitt eget land), medan ett övervakningssamhälle alltid går att avveckla om den breda folkvilja finns. Det är samma med ekonomi. Den kan kollapsa tio gånger, men går att bygga upp. Det är dessvärre helt annorlunda med biologi.