Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-09-25, 06:13
Medlem
KaptenBs avatar
Svp kommer aldrig att nå upp till riksdagsspärren. SD har redan lagt beslag på den gruppen av väljare som vill minska invandringen.

Citat:
Ursprungligen postat av SOTPDOTS
Att lägga sin röst på SvP i nuläget är en totalt bortkastad röst då det inte hjälper Sverige ett dugg utan snarare kommer att göra det sämre pga att de andra partierna kommer att göra allt i sin makt för att jävlas genom att slänga in ännu fler invandrare när vi istället kan få skiten iaf NÅGOT minskad tills vidare.

Exakt, de enda som tjänar på att röster splitras på flera partier är de partier som vill ha kvar dagens invandringspolitik. Sålänge Svp inte får 4% är det en bortkastad röst. Dessutom så är den här judemaktgrejen ganska uttjatad vid det här laget.
Senast redigerad av KaptenB 2012-09-25 kl. 06:15.
Citera
2012-09-25, 06:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
SVP kommer aldrig komma in riksdagen och har nog inte förmågan att vara ett fungerande riksdagsparti.
Så för att vara realistisk så gör du nog dig själv en tjänst i att rösta på SD.

SVP är ett nazi-parti. Det spelar ingen roll vad dom själva säger, alla har sin bakgrund i NSF etc.
Många svenskar är intresserade av nazism i Sverige.

SVP är bara ett gäng bönder. SD kommer absolut få min röst.
Citera
2012-09-25, 06:51
Medlem
Saoshyants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
Svp kommer aldrig att nå upp till riksdagsspärren. SD har redan lagt beslag på den gruppen av väljare som vill minska invandringen.
Sa man inte som om Golden Dawn för ett halvår sedan också? Antalet väljare som stödjer ett visst parti eller en viss ideologi är ju inte konstant eller oföränderlig som vissa verkar tro.
Om SD nu ändå skulle ha "lagt beslag på den gruppen av väljare" så är det väl helt enkelt ganska rimligt att SvP försöker "stjäla" dessa väljare av dem, eller?

Citat:
Exakt, de enda som tjänar på att röster splitras på flera partier är de partier som vill ha kvar dagens invandringspolitik.
Fast Sverigedemokraternas invandringspolitik är ju inte likadan som Svenskarnas partis invandringspolitik. Borde Sverigedemokraterna inte heller röstat på sitt eget parti utan istället nöjt sig med Ny Demokrati eller något annat liknande parti?

Vissa av oss nöjer oss helt enkelt inte med något som bara är mindre dåligt än det nuvarande, vi vill faktiskt ha något som är bra.

Citat:
Sålänge Svp inte får 4% är det en bortkastad röst.
Jag röstade på Sverigedemokraterna 2002 och 2006. Det var tråkigt att nu få höra att det var bortkastade röster som inte påverkade. Finns det någon myndighet man kan kontakta för att få ersättning och upprättelse?

Citat:
Dessutom så är den här judemaktgrejen ganska uttjatad vid det här laget.
Jag håller med. Judemaktgrejen, svartskallegrejen, muslimgrejen, folkförrädar grejen och en massa andra sinnessjuka grejer är otroligt uttjatade, men vad göra när samhället fortfarande är till bredden fyllt med både judar, svartskallar, muslimer och folkförrädare?
Man kan ju inte blunda och låtsas som att de inte finns bara för att man tycker ämnet är känsligt och obehagligt, eller?
Senast redigerad av Saoshyant 2012-09-25 kl. 07:05.
Citera
2012-09-25, 07:01
Medlem
Saoshyants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
SVP är bara ett gäng bönder. SD kommer absolut få min röst.
Ja, alla kan inte ha privilegiet att födas i metropoler som Höganäs eller Sölvesborg.
Citera
2012-09-25, 08:05
Medlem
KaptenBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saoshyant
Sa man inte som om Golden Dawn för ett halvår sedan också?

Fast Sverigedemokraternas invandringspolitik är ju inte likadan som Svenskarnas partis invandringspolitik. Borde Sverigedemokraterna inte heller röstat på sitt eget parti utan istället nöjt sig med Ny Demokrati eller något annat liknande parti?

Vissa av oss nöjer oss helt enkelt inte med något som bara är mindre dåligt än det nuvarande, vi vill faktiskt ha något som är bra.

Jag röstade på Sverigedemokraterna 2002 och 2006. Det var tråkigt att nu få höra att det var bortkastade röster som inte påverkade. Finns det någon myndighet man kan kontakta för att få ersättning och upprättelse?

Jag håller med. Judemaktgrejen, svartskallegrejen, muslimgrejen, folkförrädar grejen och en massa andra sinnessjuka grejer är otroligt uttjatade, men vad göra när samhället fortfarande är till bredden fyllt med både judar, svartskallar, muslimer och folkförrädare?
Man kan ju inte blunda och låtsas som att de inte finns bara för att man tycker ämnet är känsligt och obehagligt, eller?

Jag vet inte vad man sa om Golden Dawn för ett halvår sedan. Fanns där även ett etablerat parti innan som ville bägränsa invandringen? Jag är inte insatt i Ny Demokratis invandringspolitik heller.

Ni borde nöja er med något som är mindre bra. De som SD har gjort bra är att de enat de invandringskritiska.

Jag kallar inte 18000 judar eller 0,2 % av sveriges befolkning för "till bredden". Det är inget i jämförelse med hur många muslimer det finns. Jag har inga siffror men skulle inte bli förvånad om vi tar in mer än 18000 muslimer per år. Du behöver varken blunda eller låtsas, bara ta reda på fakta. Att utmåla judarna som fiender kommer inte att leda någonstans.
Senast redigerad av KaptenB 2012-09-25 kl. 08:07.
Citera
2012-09-25, 08:37
Medlem
Saoshyants avatar
Citat:
Jag vet inte vad man sa om Golden Dawn för ett halvår sedan. Fanns där även ett etablerat parti innan som ville bägränsa invandringen?
Ja, det hette LAOS och trillade ut ur parlamentet i valet sist. De var/är den grekiska motsvarigheten till SD, typ.

Citat:
Jag är inte insatt i Ny Demokratis invandringspolitik heller.
De förespråkade en mer restriktiv invandringspolitik än den som de vid tidpunkten styrande partierna drev. Varför nöjde sig inte Sverigedemokraterna med detta tror du?

Citat:
Ni borde nöja er med något som är mindre bra.
Fast jag ser inte riktigt varför jag borde det. Resonerar du på samma sätt angående din egen familj, så länge det de får inte är total skit så är det lugnt?

Citat:
De som SD har gjort bra är att de enat de invandringskritiska.
En sanning med modifikation är jag rädd. Enligt SIFO tycker nästan halva befolkningen att invandringen är för stor. (Källa: http://www.friatider.se/45-procent-tycker-att-invandringen-ar-for-stor)

11% av befolkningen kan tänka sig gå med i en organisation som vill stoppa invandringen helt, alltså organisationer betydligt radikalare än SD. (Källa: http://www.dn.se/nyheter/sverige/positivare-opinion-mot-flyktingar)

Citat:
Jag kallar inte 18000 judar eller 0,2 % av sveriges befolkning för "till bredden".
Nej, vissa tycker ju uppenbarligen inte att det är någon stor sak medan andra anser att det är 18.000 för många. Med tanke på den roll som judar spelat i Sveriges politik post-WW2 så är jag som du säkert förstår benägen att hålla med de senare.

Citat:
Det är inget i jämförelse med hur många muslimer det finns.
Helt rätt, å andra sidan är ju en enda malariamygga i regel betydligt skadligare än 50 bajsflugor.
Vem är farligast för Sverige, den judiske mediemogulen som äger ett halvdussin tidningar, våra biografer, våra pocketförlag, våra bokhandlar och åtminstone en av våra större tv-kanaler eller de 400 muslimer som varken har någon utbildning, ekonomiskt kapital eller läskunnighet men som kräver att polisen ska sluta komma till Malmö?
Vem av dessa har störst möjlighet att påverka och driva igenom sin agenda tror du?
Familjen Bonnier eller Sveriges muslimska råd? Peter Hjörne eller Kitwamba Sabuni? Leif Silbersky eller Gina Diriwawi? David Schwarz eller Nalin Pekgul?

Citat:
Att utmåla judarna som fiender kommer inte att leda någonstans.
Det kanske kan leda till att man uppmärksammar fler på det problem som faktiskt finns där och gör så att vi på sikt kan driva ut dem ur våra länder? Det är väl åtminstone en trevlig målsättning att ha?
I Ungern och resten av Östeuropa har just denna strategi lett till mycket gott, men där har man å andra sidan heller inte glömt judarnas framfart och krigsförbrytelser. Vi svenskar har nog ett ganska kort historiskt minne, tyvärr.

Dagens boktips till dig, Vitruvianske mannen och Kvillebacken1 får bli "Att förstå det judiska inflytandet" av professor Kevin MacDonald. Finns på engelska också för den som föredrar det. Kommer någon av er att läsa skriften tror ni?
Senast redigerad av Saoshyant 2012-09-25 kl. 08:52.
Citera
2012-09-25, 08:49
Medlem
Om man är en kriminellt belastad nazist, varför är man då politiskt aktiv? Är det för att man tror att vanliga människor uppskattar kriminella nazister? Faktum är att de står i vägen för alla som arbetar seriöst oavsett om de är sverigedemokrater, etnopluralister eller vad de nu vill kalla sig. Dagens nazister kan nog mest räknas in under kategorin antisocialt patrask, särskilt eftersom dom ställer sig i vägen för de som vill försöka göra något bra inom ramen för vad som är praktiskt och teoretiskt möjligt. SMR och SvP är exempel på politiska avarter av samma sort som AFA. Det är lätt att om man är väldigt ung dras in i gängkriminella rörelser, men att gå ur är inte lika lätt. Många som har lämnat dessa sekter har hotats till livet. Om man inte förstår att dessa rörelser i alla fall till viss del leds av människor som inte är mentalt friska får man skylla sig själv om man upptäcker det för sent.
Citera
2012-09-25, 08:54
Medlem
Saoshyants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Många som har lämnat dessa sekter har hotats till livet. Om man inte förstår att dessa rörelser i alla fall till viss del leds av människor som inte är mentalt friska får man skylla sig själv om man upptäcker det för sent.
Kan du nämna ett (1) enda litet exempel på någon avhoppad Svenskpartist som hotats till livet?

Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Om man är en kriminellt belastad nazist, varför är man då politiskt aktiv? Är det för att man tror att vanliga människor uppskattar kriminella nazister?
Varför är man politiskt aktiv som kriminellt belastad miljöpartist, sverigedemokrat eller sosse? Ja, jag vet inte riktigt, därför att man får vara det?

Det intressanta är väl vilken form av brottslighet det rör sig om. Att som Björn Björkqvist, Anders Ärleskog eller Hennix vara dömda för hets mot folkgrupp eller som Stefan Jacobsson vara dömd för Brott mot ordningslagen för att han stod som arrangör för en "olaglig demonstration" är nog helt enkelt något som de flesta skiter fullständigt i, jag gör det åtminstone.
Senast redigerad av Saoshyant 2012-09-25 kl. 09:02.
Citera
2012-09-25, 09:48
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
När tror du SD får 51% av rösterna så de kan minska invandringen med 90%?
Spelar det någon roll om det är 2050, 2075 eller 2150 eller är det faktumet att vi håller på att UTPLÅNAS som är oroande?

Det här är ju intressant. Och när tror du då SVP någonsin kommer få något inflytande då?
Min enda slutsats av detta är att du inte avser att SVP ska få makt genom något demokratiskt val, utan att gå en annan väg. Väpnad strid?
För övrigt behöver SD inte få 51% för att kunna påverka. Det gäller att bygga på det man har, till slut så kommer de få inflytande. Danmark är ett bra exempel på detta.

Citat:
Men nu har vi inte kraftigt reglerad invandring utan massinvandring i apokalyptiska proportioner och kommer så ha i decennium. Och även om man "bara" tar hit 10,000 invandrare per år så kommer svenskarna blandas bort ändå om det är rasfrämmande sådana även om det då tar lite längre tid.

Nu har vi inte en kraftigt reglerad invandring, nej. Men hela målet med att rösta på SD är att ändra det. Så klart man måste se till det som kan ändras. Det gör ju ni med SVP, ni ser ju till hur det skulle kunna se ut med deras politik. Samma sak gör jag med SD. Och jag återupprepar, om du säger att SD inte har någon chans. Vad fan har du SVP för chans?

Citat:
Tycker du man använder mer arbetskraft vid en valfri industrimaskin idag än på 50-talet?

Det enda jag undrade över var om du kunde stödja utlägget att det behövdes mindre arbetskraft vid industrialiseringen med fakta.

Citat:
Vart fasiken bor du egentligen? Jag bor i en liten skitstad och det är fan negrer/blattar och diverse kreolskit så långt ögat når så fort man går ut på stora torget i "stan". Skulle säga att det minst finns en miljon icke-vita idag i landet, minst.

Vad är din definition på icke-vita då? Jag tycker också att det finns för många "icke-vita", då från MENA först och främst. Men med en extremt reglering invandring där man minimerar insläppet från först och främst MENA så kan jag inte se att vi svenskar hamnar i någon minoritet. Fortsätter däremot vansinnespolitiken vi ser idag, då kan det mycket väl hända. Därför är det viktigt att rösta på SD, som har den enda realistiska chansen att förändra, istället för att rösta på ett parti som ser det som en triumf att nå 1% i nästa val (SVP)
Citera
2012-09-25, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Är det bara jag eller är det inte lite märkligt att SD har gått om så nu? Förut låg SvP på 60,47% trots att det redan börjat samlas på sig rätt många röster i pollen (det borde således inte kunna förklaras genom att pollen var ung och kunde skifta väldigt häftigt fram och tillbaks).

Moderatorerna borde kanske kolla vilka som svarat, se över så det inte är fusk med multipla konton som röstar i pollen. Om de inte redan gjort det naturligtvis.

Kan det vara "valfusk" på gång, vänstertomtar som sitter och röstar på SD i pollen för att de avskyr SD lite mindre än SvP?

Edit: Där damp det ner en SD röst till.
Edit: SD röst till klockan 23:28.
Edit: SD röst klockan 23:30, nu pallar jag inte övervaka mer. Eller jo det gör jag.
Edit: SD röst klockan 23:35
Det är naturligt att mainstreampartierna får fler röster ju längre bort från omröstningens start du kommer. Det beror på att de som är mest aktiva, mest intresserade och mest kunniga alltid röstar först. Samma sak i pollen över alla partier där SvP hade 20% i början men sjönk tillbaka till 7%. Eller Langéens omröstning om vilken folkgrupp som är det största hotet mot Sverige. Judarna hade 70% i början men det planade ut och muslimer kom nästan ikapp i slutet. Det är så demokrati fungerar. Människor som inte vet nåt utan släntrar in och vräker iväg en röst på det som media har sagt åt dem är "rätt" har precis lika mycket att säga till om som de som ägnar stor tid åt att studera och dra egna slutsatser.
Citera
2012-09-25, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saoshyant
Sa man inte som om Golden Dawn för ett halvår sedan också? Antalet väljare som stödjer ett visst parti eller en viss ideologi är ju inte konstant eller oföränderlig som vissa verkar tro.

GD har inte gått från 600 röster till 100 000 röster på 2 år.
Citera
2012-09-25, 11:39
Medlem
Magnet83s avatar
Det var någon som en gång skrev att SD är ett företag där man vill ha sina kompisar och flickvänner då man hittat en födkrok. Jag tror att det ligger mycket sanning i detta. Skulle SD verkligen bry sig om svenskar skulle de anammat en betydligt mer radikal politik från första början. Att ägna sig åt halvmesyrer när förstörelsen av folket och nationen gått så här pass långt finns det ingen anledning till. Då är det lika bra att man går med i något av de andra riksdagspartierna och arbetar för mindre invandring med hänsyn till assimilering och integrering, alternativt går med i ett parti som verkligen vill få stopp på invandring, mångkultur och rasblandning.

Det har ingen relevans att SD får en massa röster när de ändå saknar viljan eller ens politiken som krävs. Anpassar man sig efter sina fienders åsikter är det meningslöst att starta upp något nytt även om man får en massa röster. Ett SD utan någon radikal vision är i princip bara ett åttonde riksdagsparti med marginell olikhet från de andra 7. Intresserar man sig för att bevara nationen, som partinamnet antyder, då måste man ha ett partiprogram som situationen kräver. Annars är man bara systemets säkerhetsventil som stjäl röster och tid för att man kommit på en bra affärsidé. Är det bara jag som får associationer till kommunisterna i exempelvis Ryssland, Kina eller Kambodja som profiterade på arbetarklassens lidande för att få stöd och sympatisörer så att de själva kunde ta makten och godtyckligt slakta miljoner?
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Nu har jag inte röstat på SVP hittills men om jag överhuvudtaget röstar i valet 2012 blir det på dem om inte något radikalt inträffar. Jag är långt ifrån trög och har bildning och insikt i den här frågan som syltryggade, lismande SD-mongon bara kan (mar) drömma om.
Jag har ingen aning om varför jag skrev 2012, det var nog ett skriv - eller tankefel helt enkelt.
Senast redigerad av Magnet83 2012-09-25 kl. 11:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in