Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
Jag vet inte vad man sa om Golden Dawn för ett halvår sedan. Fanns där även ett etablerat parti innan som ville bägränsa invandringen?
Ja, det hette LAOS och trillade ut ur parlamentet i valet sist. De var/är den grekiska motsvarigheten till SD, typ.
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
Jag är inte insatt i Ny Demokratis invandringspolitik heller.
De förespråkade en mer restriktiv invandringspolitik än den som de vid tidpunkten styrande partierna drev. Varför nöjde sig inte Sverigedemokraterna med detta tror du?
Citat:
Ni borde nöja er med något som är mindre bra.
Fast jag ser inte riktigt varför jag borde det. Resonerar du på samma sätt angående din egen familj, så länge det de får inte är total skit så är det lugnt?
Citat:
De som SD har gjort bra är att de enat de invandringskritiska.
En sanning med modifikation är jag rädd. Enligt SIFO tycker nästan halva befolkningen att invandringen är för stor. (Källa:
http://www.friatider.se/45-procent-tycker-att-invandringen-ar-for-stor)
11% av befolkningen kan tänka sig gå med i en organisation som vill stoppa invandringen helt, alltså organisationer betydligt radikalare än SD. (Källa:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/positivare-opinion-mot-flyktingar)
Citat:
Jag kallar inte 18000 judar eller 0,2 % av sveriges befolkning för "till bredden".
Nej, vissa tycker ju uppenbarligen inte att det är någon stor sak medan andra anser att det är 18.000 för många. Med tanke på den roll som judar spelat i Sveriges politik post-WW2 så är jag som du säkert förstår benägen att hålla med de senare.
Citat:
Det är inget i jämförelse med hur många muslimer det finns.
Helt rätt, å andra sidan är ju en enda malariamygga i regel betydligt skadligare än 50 bajsflugor.
Vem är farligast för Sverige, den judiske mediemogulen som äger ett halvdussin tidningar, våra biografer, våra pocketförlag, våra bokhandlar och åtminstone en av våra större tv-kanaler eller de 400 muslimer som varken har någon utbildning, ekonomiskt kapital eller läskunnighet men som kräver att polisen ska sluta komma till Malmö?
Vem av dessa har störst möjlighet att påverka och driva igenom sin agenda tror du?
Familjen Bonnier eller Sveriges muslimska råd? Peter Hjörne eller Kitwamba Sabuni? Leif Silbersky eller Gina Diriwawi? David Schwarz eller Nalin Pekgul?
Citat:
Att utmåla judarna som fiender kommer inte att leda någonstans.
Det kanske kan leda till att man uppmärksammar fler på det problem som faktiskt finns där och gör så att vi på sikt kan driva ut dem ur våra länder? Det är väl åtminstone en trevlig målsättning att ha?
I Ungern och resten av Östeuropa har just denna strategi lett till mycket gott, men där har man å andra sidan heller inte glömt judarnas framfart och krigsförbrytelser. Vi svenskar har nog ett ganska kort historiskt minne, tyvärr.
Dagens boktips till dig, Vitruvianske mannen och Kvillebacken1 får bli "Att förstå det judiska inflytandet" av professor Kevin MacDonald. Finns på engelska också för den som föredrar det. Kommer någon av er att läsa skriften tror ni?