Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Ursäkta, men det där är rent nonsens. SD har ett visst folkligt stöd tack vare att man bytt ut nationalismen mot socialkonservatism, låtit sig tas över av judar, förnekar svenskheten, utesluter nationalistiska hjältar, sålt sig till etablissemanget, försöker bli bögvänliga, menar att somalier kan bli svenskar och så vidare. Med andra ord stödjer väljarna SD för att de gjort allt det som retar er mer renläriga typer. Om ni någonsin lyckades ta över partiet skulle det sjunka ihop likt en badboll som luften gått ur. Men ni kommer aldrig fatta det förrän ni testat och själva kunnat konstatera saken, om ens då.
Har Moderaterna och Socialdemokraterna också ett stort stöd för att de övergav sina tidigare idéer om raslig homogenitet till fördel för kulturmarxismen? Nej, de stod för någonting annat, de hade folket bakom sig och nu står de för någonting annat och de har fortfarande folket bakom sig. Det spelar liksom ingen roll att samma partier är raka motsatsen mot vad de var tidigare.
SD behövde mjuka upp sig(närma sig de andra partierna) för att vinna ett visst stöd, men att sedan fortsätta liberaliseringen fanns det och finns det ingen anledning till. SD växer oavsett om de kallar sig socialkonservativa eller nationalister. Man behöver inte överdriva med sin "öppna svenskhet". Man ska närma sig folket, ja, men det behöver inte ens gå så långt.
För bara några år sedan så var jag osäker på om jag skulle rösta på Sverigedemokraterna eller inte. Jag närmade mig efter hand Sverigedemokraterna och det var för att jag lärde mig se det negativa i invandring och mångkultur. Jag var inte extremt insatt i SDs politik i övrigt och brydde mig inte direkt vad de kallade sig. Jag var emot invandring och det var SD och bloggar som Politiskt Inkorrekt som hade fått mig att bli det. Men visst, det hade blivit svårare för mig att komma nära SD om de hade varit mycket mer radikala, det medger jag, men samtidigt var det så att jag valde att lägga min röst på Sverigedemokraterna för att de inte var som alla andra partierna. Det måste finnas en balans och den anser jag att Sverigdemokraterna har tappat helt och hållet. Jag tänkte faktiskt fram tills för bara några månader sedan rösta på SD även i nästa val men har på senare tid ändrat mig. Jag gläds däremot fortfarande Sverigedemokraternas framgångar och jag ser dem som ett verktyg som kan användas till att nå ett bättre Sverige. Tyvärr kan de bli ett väldigt oanvändbart verktyg om de inte slutar med det de håller på med.
Citat:
Hela ditt inlägg bygger på önsketänkande. Det är den gamla vanliga visan med att eftersom etno-nationalister inte klarar att skaffa eget folkligt stöd blir de besatta av tanken på att parasitera på det konstruktiva, förnuftiga politiska arbete som SD trots sina brister klarar att utföra. Det vore bättre om du resonerade som andra etno-nationalister och försökte göra nåt själv, istället för att fantisera om att tio procent av väljarna skulle stödja din agenda, bara du och dina meningsfränder lyckades kicka ut Åkesson & Co.
/SD-trollet
Vinner man Sverigedemokraternas röster och gör ett litet steg i mer nationalistisk riktning så fortsätter väljarna att stödja en. Det är som jag tidigare nämnde, de nuvarande riksdagspartierna har ändrat sin politik från att vara högerextrema rasnationalister till kulturmarxistiska civilisationsnedbrytare och de hade folkets stöd förr och de har folkets stöd idag.