Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-04-06, 10:20
Medlem
Skulle aldrig i mitt liv rösta SD. Har aldrig gjort det och kommer aldrig göra. Ryggradslöst parti, parasiter som slösar mina skattepengar. Skulle hellre lägga mina pengar på Mohammeds kiosk i Hässelby. Fy fan vilka blötdjur hos detta parti!

SVP har många fel, men samtidigt vill dom se ett svenskt Sverige - det vill inte SD och det vill inga andra partier i vårat land. Dom får min röst, även om jag inte tror på dagens demokrati.
Citera
Siegfrids avatar

Moderatormeddelande

Postat av Siegfrid 2013-04-06, 10:33
Moderator
En rad OT-inlägg har raderats.
Diskussioner om forumet Flashback är OT och ska istället tas i därför avsett forum.
Huruvida det finns judiska lobbygrupper i USA är inte topic för denna tråd.
Vänligen styr upp diskussionen i fortsättningen.
/Mod.
2013-04-06, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsris
SvP skulle infiltrerat SD istället. Det finns inte tid till att starta om på ny kula igen.

Att åtminstone ge sitt stöd till den mer nationalistiska falangen inom Sverigedemokraterna som företräds av Kasselstrand, Patrik Ehn(som nu har uteslutits) och vad de alla nu heter är någonting man bör göra. Jag är inte emot idén om att arbeta för ett Sverigedemokraterna som behåller, eller snarare rör sig i mer nationalistisk riktning. Jag är faktiskt väldigt mycket för det och jag tror att många etniskt inriktade nationalisterna som sympatiserar med Svenskarnas parti(som jag själv) underskattar värdet i ett starkt SD, ett SD under hyfsat nationalistisk kontroll. Många väljer att fly SD och påpeka hur illa deras liberalisering är och hur nationalister inte är välkomna i partiet och att man därför inte ska stödja SD osv istället för att på riktigt kämpa för SD.

Vinner man SD så vinner man också rösterna SD har. Detta verkar vara sant för många partier och vi kan titta på de större svenska partiernas historia för att se att det är sant. Socialdemokraterna, Moderaterna, Centerpartiet stod alla upp för det svenska folket tidigare. Man hyllade rasen och raslig homogenitet, sammanhållning och patriotism och alla svenskar röstade på dem. Nu tycker samma partier att dildobögparader och befolkningsutbyte med människor som aldrig har producerat någonting av värde är bra grejer, och svenskarna röstar fortfarande på samma partier. Alltså ska man inte ge upp hoppet om Sverigedemokraterna.

MEN, samtidigt som man arbetar för ett SD i nationalistisk riktning så ska man lägga sin röst på SvP, då SD inte ens förlorar speciellt många röster på det. OM SD hade förlorat många röster på att etno-nationalisterna gick över till SvP, så hade det inte ens handlat om lite röster, utan om ganska många röster och ett inträde i riksdagen hade då inte varit många val bort.

Vi förlorar alltså inget på att vissa väljer att rösta på SvP eftersom det 1. Handlar om för få personer för att det ska få någon negativ påverkan på SD och 2. För det handlar om såpass många att SvP står nära mandat och alltså inte är så värst små.

Win-win.
Citera
2013-04-06, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Att åtminstone ge sitt stöd till den mer nationalistiska falangen inom Sverigedemokraterna som företräds av Kasselstrand, Patrik Ehn(som nu har uteslutits) och vad de alla nu heter är någonting man bör göra. Jag är inte emot idén om att arbeta för ett Sverigedemokraterna som behåller, eller snarare rör sig i mer nationalistisk riktning. Jag är faktiskt väldigt mycket för det och jag tror att många etniskt inriktade nationalisterna som sympatiserar med Svenskarnas parti(som jag själv) underskattar värdet i ett starkt SD, ett SD under hyfsat nationalistisk kontroll. Många väljer att fly SD och påpeka hur illa deras liberalisering är och hur nationalister inte är välkomna i partiet och att man därför inte ska stödja SD osv istället för att på riktigt kämpa för SD.

Vinner man SD så vinner man också rösterna SD har. Detta verkar vara sant för många partier och vi kan titta på de större svenska partiernas historia för att se att det är sant. Socialdemokraterna, Moderaterna, Centerpartiet stod alla upp för det svenska folket tidigare. Man hyllade rasen och raslig homogenitet, sammanhållning och patriotism och alla svenskar röstade på dem. Nu tycker samma partier att dildobögparader och befolkningsutbyte med människor som aldrig har producerat någonting av värde är bra grejer, och svenskarna röstar fortfarande på samma partier. Alltså ska man inte ge upp hoppet om Sverigedemokraterna.

MEN, samtidigt som man arbetar för ett SD i nationalistisk riktning så ska man lägga sin röst på SvP, då SD inte ens förlorar speciellt många röster på det. OM SD hade förlorat många röster på att etno-nationalisterna gick över till SvP, så hade det inte ens handlat om lite röster, utan om ganska många röster och ett inträde i riksdagen hade då inte varit många val bort.

Vi förlorar alltså inget på att vissa väljer att rösta på SvP eftersom det 1. Handlar om för få personer för att det ska få någon negativ påverkan på SD och 2. För det handlar om såpass många att SvP står nära mandat och alltså inte är så värst små.

Win-win.

Ursäkta, men det där är rent nonsens. SD har ett visst folkligt stöd tack vare att man bytt ut nationalismen mot socialkonservatism, låtit sig tas över av judar, förnekar svenskheten, utesluter nationalistiska hjältar, sålt sig till etablissemanget, försöker bli bögvänliga, menar att somalier kan bli svenskar och så vidare. Med andra ord stödjer väljarna SD för att de gjort allt det som retar er mer renläriga typer. Om ni någonsin lyckades ta över partiet skulle det sjunka ihop likt en badboll som luften gått ur. Men ni kommer aldrig fatta det förrän ni testat och själva kunnat konstatera saken, om ens då.

Hela ditt inlägg bygger på önsketänkande. Det är den gamla vanliga visan med att eftersom etno-nationalister inte klarar att skaffa eget folkligt stöd blir de besatta av tanken på att parasitera på det konstruktiva, förnuftiga politiska arbete som SD trots sina brister klarar att utföra. Det vore bättre om du resonerade som andra etno-nationalister och försökte göra nåt själv, istället för att fantisera om att tio procent av väljarna skulle stödja din agenda, bara du och dina meningsfränder lyckades kicka ut Åkesson & Co.

/SD-trollet
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-04-06 kl. 13:35.
Citera
2013-04-06, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
SD har ett visst folkligt stöd tack vare att man bytt ut nationalismen mot socialkonservatism, låtit sig tas över av judar, förnekar svenskheten, utesluter nationalistiska hjältar, sålt sig till etablissemanget, försöker bli bögvänliga, menar att somalier kan bli svenskar och så vidare.
Nej? Det är knappast på grund av att sverigedemokraterna blivit ett ruttet pk-parti som folket väljer att stödja dem. Det är på grund av att de framstår som etablissemangskritiska. De lever på sitt ryckte.

Vilka är det som har röstat fram sverigedemokraterna? För inte allt så länge sedan så var det ett parti som poängterade vikten av etnicitet och demografi.
Citera
2013-04-06, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFS
Nej? Det är knappast på grund av att sverigedemokraterna blivit ett ruttet pk-parti som folket väljer att stödja dem. Det är på grund av att de framstår som etablissemangskritiska. De lever på sitt ryckte.

Vilka är det som har röstat fram sverigedemokraterna? För inte allt så länge sedan så var det ett parti som poängterade vikten av etnicitet och demografi.

Ja, de lever på ryktet om att de vill strama upp invandringspolitiken, och det ryktet är helt riktigt. Det är inte så att de lever på ett rykte om att de vill göra allt det SvP vill, med repatriering och så vidare, och att folk säger att de ska rösta på dem bara av en ren missuppfattning. Men du kanske gärna vill tro det, för då kan du intala dig själv att tio till tolv procent av svenska väljarkåren egentligen tycker precis som du.

/SD-trollet
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-04-06 kl. 16:09.
Citera
2013-04-06, 16:18
Medlem
Citat:
Ja, de lever på ryktet om att de vill strama upp invandringspolitiken, och det ryktet är helt riktigt. Det är inte så att de lever på ett rykte om att de vill göra allt det SvP vill, med repatriering och så vidare, och att folk säger att de ska rösta på dem bara av en ren missuppfattning. Men du kanske gärna vill tro det, för då kan du intala dig själv att tio till tolv procent av svenska väljarkåren vill kicka ut (nästan) alla med fel hudfärg. Men riktigt så långt har det nationalistiska uppvaknandet inte kommit än.
De är naturligtvis inte så att alla som röstar på sverigedemokraterna tror att de röstar på SvP. Flertalet tror däremot att de röstar på ett parti som sätter svenskarna först -ett nationalistiskt parti- och som är mer radikalt än vad sverigedemokraterna faktiskt är. De flesta svenskar får politisk information genom media, främst genom tv, och bildar sin uppfattning om partier efter vad de får se där.
Senast redigerad av SFS 2013-04-06 kl. 16:20.
Citera
2013-04-06, 16:30
Bannlyst
Att "socialkonservativismen" skulle ha ett brett folkligt stöd är ju debilt nonsens påhittat av de sjukaste sinnena som står att finna. Fråga 100 pers på stan om de kan definiera begreppet och återkom sedan. Ibland blir man ju helt matt när manläser idiotin som vissa hjon bräker ur sig.

Lite som att moderaterna skulle tillskriva sina framgångar på folkets kärlek för kulturmarxismen. Skärp er för fan eller håll käften medan vuxna debatterar.
Citera
2013-04-06, 16:35
Medlem
infidels avatar
Citat:
De är naturligtvis inte så att alla som röstar på sverigedemokraterna tror att de röstar på SvP. Flertalet tror däremot att de röstar på ett parti som sätter svenskarna först -ett nationalistiskt parti- och som är mer radikalt än vad sverigedemokraterna faktiskt är. De flesta svenskar får politisk information genom media, främst genom tv, och bildar sin uppfattning om partier efter vad de får se där.

Precis, och i gammelmedia är SD rasistnazister som vill spöa upp blattar med järnrör. Frågar man folk vad de tror SD har för partiprogram så verkar det som om de tror att SD är SvP och inte SD. För övrigt så bedömer jag att nationalistfalangen inom SD kommer att utplånas helt inom några år. SD 2016 kommer att vara mera som gamla M mixat med KD.
Citera
2013-04-06, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Att "socialkonservativismen" skulle ha ett brett folkligt stöd är ju debilt nonsens påhittat av de sjukaste sinnena som står att finna. Fråga 100 pers på stan om de kan definiera begreppet och återkom sedan. Ibland blir man ju helt matt när manläser idiotin som vissa hjon bräker ur sig.

Lite som att moderaterna skulle tillskriva sina framgångar på folkets kärlek för kulturmarxismen. Skärp er för fan eller håll käften medan vuxna debatterar.

Larva dig inte. Du fattar att etikettsbytet till socialkonservatism bara är en del i en uppmjukning av profilen. Det kändes överflödigt att skriva ut självklarheter.

Citat:

Folk röstar på SD för att de vill ha ner invandringen, vilket partiet arbetar på. Att det skulle finnas en bred efterfråga på mer radikal nationalism i andra avseenden (vad det nu skulle innebära rent sakpolitiskt) verkar mest vara önsketänkande.

/SD-trollet
Citera
2013-04-06, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Precis, och i gammelmedia är SD rasistnazister som vill spöa upp blattar med järnrör. Frågar man folk vad de tror SD har för partiprogram så verkar det som om de tror att SD är SvP och inte SD. För övrigt så bedömer jag att nationalistfalangen inom SD kommer att utplånas helt inom några år. SD 2016 kommer att vara mera som gamla M mixat med KD.
Det folk gillar är uppenbarligen den pro-svenska hållningen. Att sverigedemokraterna gick upp i opinionen efter att högt uppsatta företrädare försökt banka ner blattar med järnrör säger en del. Folk röstar på dem för att de är emot etablissemanget.

Det andra är jag inte säker på att det stämmer. Det är troligt att de flesta är betydligt mer radikala än Kim Ill Åkesson, men det är inte helt säkert att de är redo för etnisk nationalism, än så länge. Det kommer de däremot bli i framtiden.

Det är, oturligt nog, troligt att det kommer bli så. Det i sin tur kommer öppna upp för SvP.
Citera
2013-04-06, 18:06
Medlem
Citat:
Ursäkta, men det där är rent nonsens. SD har ett visst folkligt stöd tack vare att man bytt ut nationalismen mot socialkonservatism, låtit sig tas över av judar, förnekar svenskheten, utesluter nationalistiska hjältar, sålt sig till etablissemanget, försöker bli bögvänliga, menar att somalier kan bli svenskar och så vidare. Med andra ord stödjer väljarna SD för att de gjort allt det som retar er mer renläriga typer. Om ni någonsin lyckades ta över partiet skulle det sjunka ihop likt en badboll som luften gått ur. Men ni kommer aldrig fatta det förrän ni testat och själva kunnat konstatera saken, om ens då.

Har Moderaterna och Socialdemokraterna också ett stort stöd för att de övergav sina tidigare idéer om raslig homogenitet till fördel för kulturmarxismen? Nej, de stod för någonting annat, de hade folket bakom sig och nu står de för någonting annat och de har fortfarande folket bakom sig. Det spelar liksom ingen roll att samma partier är raka motsatsen mot vad de var tidigare.

SD behövde mjuka upp sig(närma sig de andra partierna) för att vinna ett visst stöd, men att sedan fortsätta liberaliseringen fanns det och finns det ingen anledning till. SD växer oavsett om de kallar sig socialkonservativa eller nationalister. Man behöver inte överdriva med sin "öppna svenskhet". Man ska närma sig folket, ja, men det behöver inte ens gå så långt.

För bara några år sedan så var jag osäker på om jag skulle rösta på Sverigedemokraterna eller inte. Jag närmade mig efter hand Sverigedemokraterna och det var för att jag lärde mig se det negativa i invandring och mångkultur. Jag var inte extremt insatt i SDs politik i övrigt och brydde mig inte direkt vad de kallade sig. Jag var emot invandring och det var SD och bloggar som Politiskt Inkorrekt som hade fått mig att bli det. Men visst, det hade blivit svårare för mig att komma nära SD om de hade varit mycket mer radikala, det medger jag, men samtidigt var det så att jag valde att lägga min röst på Sverigedemokraterna för att de inte var som alla andra partierna. Det måste finnas en balans och den anser jag att Sverigdemokraterna har tappat helt och hållet. Jag tänkte faktiskt fram tills för bara några månader sedan rösta på SD även i nästa val men har på senare tid ändrat mig. Jag gläds däremot fortfarande Sverigedemokraternas framgångar och jag ser dem som ett verktyg som kan användas till att nå ett bättre Sverige. Tyvärr kan de bli ett väldigt oanvändbart verktyg om de inte slutar med det de håller på med.

Citat:
Hela ditt inlägg bygger på önsketänkande. Det är den gamla vanliga visan med att eftersom etno-nationalister inte klarar att skaffa eget folkligt stöd blir de besatta av tanken på att parasitera på det konstruktiva, förnuftiga politiska arbete som SD trots sina brister klarar att utföra. Det vore bättre om du resonerade som andra etno-nationalister och försökte göra nåt själv, istället för att fantisera om att tio procent av väljarna skulle stödja din agenda, bara du och dina meningsfränder lyckades kicka ut Åkesson & Co.

/SD-trollet

Vinner man Sverigedemokraternas röster och gör ett litet steg i mer nationalistisk riktning så fortsätter väljarna att stödja en. Det är som jag tidigare nämnde, de nuvarande riksdagspartierna har ändrat sin politik från att vara högerextrema rasnationalister till kulturmarxistiska civilisationsnedbrytare och de hade folkets stöd förr och de har folkets stöd idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in