Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-10-14, 20:54
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Se då till att istället rösta in "din" favorit i riksdagen/kommunfullmäktige genom att skiva din hans/hennes namn på röstsedeln. Vi har ju personval!

På så sätt kan vi påverka. Risken är annars att miljöpartiet och andra mångfaldspartier får större makt.....

På en egen lista kommer man ingen stans, det krävs några hundra väljare för att komma in i en kommun. Snylta sig in på något annat parti går inte heller längre.

Alla partier kommer att ha spärrade vallistor 2014. Sd har inte haft det tidigare i hopp om att de skulle få någon oväntad sympatisör men nu tror jag de mest tycker det är problem.

Möjligen, ytterst osäkert, kan de tänkas köra öppet i några småkommuner där de inte har någon kandidat. Det får man kolla först innan man slarvar bort sin röst.

Men nu behöver Sd inget stöd längre så är man less på Sd;s trånga kostym är det läge att rösta på något annat 2014.

Utvecklingen är naturlig av 7 PK-partier bör 4 genast bort och så behöver vi två nya på den nationella sidan. Men kanske det är bäst att det blir en i taget.
Citera
2012-10-14, 20:54
Medlem
MrSkargards avatar
Vi som vill att svenskarna ska fortsätta existera står bakom SvP medan SD anser att en neger kan "bli" svensk, svårare är det inte.
Citera
2012-10-14, 20:56
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
SVP har många personer med abrahamitiska namn går det ihop eller ska man skjuta sig själv i foten?

Vad är ett abrahamitiskt namn? Man kan ju inte stå till svars för att sedan länge döda släktingar varit omedvetna om det.
Citera
2012-10-14, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
SVP har många personer med abrahamitiska namn går det ihop eller ska man skjuta sig själv i foten?

SVP slickar väl inte röven på Israel sist jag kollade, men jag har inte så bra koll..
Citera
2012-10-14, 21:15
Medlem
Rösta taktiskt och rösta rätt! Kastar ni bort de röst på ett parti som SvP så kommer ni sänka SD djupare än helvetet. Det är inte särskilt smart då de andra våldtäkts älskande partierna kan fortsätta skeppa hit araber och negerar som knullar era kära vänner i röva.

Blir förbannad att det ens finns folk som överväger att rösta på ett annat parti än SD (om man för tillfället är SD.) Vänta istället med att dumma ett tills SD har fått in foten mer. Ni som överger SD nu kommer sänka dom och därmed förstöra det lilla dom faktiskt kan göra åt massinvandringen. Stannar dom på samma % som innan så är det kört. Det går inte att vänta 4 år till.

SATAN I SJÄLEN!
Citera
2012-10-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mambosius
Tycker du att det är kontroversiellt? I dag är mycket verksamhet i samhället statlig. Tidigare var det mer. Personligen anser jag att både tågtrafik (dvs hela järnvägen och driften) och telefonnätet skall vara statlig.

Med "värde" menas i detta fallet företag, mark och fastigheter. Naturligtvis skall de inte det. Vill de äga sådant, får de göra det i sina egna länder. Att utländska företag/personer profiterar på svenskar, i Sverige finns det inget positivt med. Genom internationell affärsverksamhet går det alltid att föra ut resurser från länder, så att folket boende i dessa blir lidande. Sådant skall inte tillåtas.

Men SD vill ju inte ha ett svenskt Sverige! De vill ju inte bara ha den mängd utlänningar som redan finns i landet, utan ännu fler. En rimligare hållning är ju att man konstaterar att invandringen fungerar skitdåligt, varpå man drar slutsatsen att invandrarna skall ut ur landet och inga nya skall hit. DET vore en politik som vore för svenskarnas bästa.

/JTS

Mycket bra inlägg. Jag tycker också att statligt ägda företag och inrättningar är bra, för det ger en enhetlig känsla av trygghet när man kan gå till vårdcentralen och veta att det är statligt övervakade (nåja ) läkare där. Visst, privatkliniker måste prestera bra för att kunna behålla kunder, men samtidigt vet man inte vad det är för läkare där.

Tycker dock att vi kan slopa både Systembolaget (eller i alla fall upp till 10-15% alkoholhalt eller så) och Arbetsförmedlingen (alternativt se till att AF faktiskt förmedlar arbeten igen, som de en gång gjorde. Detta kräver att invandrare kastas ut, så att antalet arbetslösa per ledigt jobb blir muntrare, och i praktiken leder till en reell chans att lyckas slå sig in på arbetsmarknaden).
Citera
2012-10-14, 21:36
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirWho
Rösta taktiskt och rösta rätt! Kastar ni bort de röst på ett parti som SvP så kommer ni sänka SD djupare än helvetet. Det är inte särskilt smart då de andra våldtäkts älskande partierna kan fortsätta skeppa hit araber och negerar som knullar era kära vänner i röva.

Blir förbannad att det ens finns folk som överväger att rösta på ett annat parti än SD (om man för tillfället är SD.) Vänta istället med att dumma ett tills SD har fått in foten mer. Ni som överger SD nu kommer sänka dom och därmed förstöra det lilla dom faktiskt kan göra åt massinvandringen. Stannar dom på samma % som innan så är det kört. Det går inte att vänta 4 år till.

SATAN I SJÄLEN!
Men det där var inte så genomtänkt av dig:
För att sänka SD via SvP betyder att mer än 4% av väljarna transfereras dit och då får vi istället två invandringskritiska partier i riksdagen istället för ett.
Dubbel glädje, eller?

Eller åsyftar du till att SD brakar ihop för att 1% röstar på SvP istället och SD bara får 11% istället för 12%? (Vad det nu skulle göra för skillnad mer än att sparken i röven blir desto hårdare för makthavarna)
Citera
2012-10-14, 21:40
Medlem
MightyMaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad menar du? Om man läser SvP's partiprogram rakt av, vilket jag har gjort, så framgår det att de vill förstatliga egendom, inga andra än "etniska svenskar" ska kunna äga något av värde osv.

Och du frågar om "rösta via hjärtat på SvP" ??

Går kraftfullt bort för mig. Däremot kommer jag till 110% stödja SD, i kampen för ett rimligt och Svenskt Sverige.
Och vad är svenskt för dig? En neger en kristen arab är det svenskar? Det är det enligt Jimmie Åkesson.
Citera
2012-10-14, 22:15
Medlem
SpooN.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MightyMax
Och vad är svenskt för dig? En neger en kristen arab är det svenskar? Det är det enligt Jimmie Åkesson.

Fast egentligen är det bara något som han säger för att försöka få bort rasiststämpeln, vi vet att Åkesson inte tycker att en neger är svensk innerst inne.

Hellre SD än SvP säger jag, dels för att taktikrösta och för att SvP skulle få det att brista totalt och rasism skulle nå nya höjder.
Citera
2012-10-14, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vad är ett abrahamitiskt namn? Man kan ju inte stå till svars för att sedan länge döda släktingar varit omedvetna om det.
Ett "abrahimitiskt" namn är gissningsvis ett sådant namn som våra förfäder har gett sina barn de senaste 1000 åren sedan Sverige kristnades. Exakt hur det skulle påverka SvP:s politik att man har personer som heter Daniel eller David i partier är oklart. Men jag väntar förnöjt på ett utvecklande av frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Fast egentligen är det bara något som han säger för att försöka få bort rasiststämpeln, vi vet att Åkesson inte tycker att en neger är svensk innerst inne.
Så du menar att Jimmie Åkesson är en hycklare som ljuger om sina politiska ståndpunkter för att framstå som mainstream och "icke-rasistisk"? Du gör inte direkt reklam för ditt parti om man säger så. Att det du sedan säger är fel och något du inte kan backa upp öht hör naturligtvis också till saken.

Citat:
Hellre SD än SvP säger jag, dels för att taktikrösta och för att SvP skulle få det att brista totalt och rasism skulle nå nya höjder.
"Rasism" är precis vad Sverige och hela Europa behöver för att säkra sitt folks överlevnad och framtid. Således förstår jag inte invändningen. Du bör nog fokusera betydligt mindre på vad som är "rasitiskt och inte och betydligt mer på vilka lösningar som är nödvändiga för att säkra vårt folks överlevnad och bevarande.
Senast redigerad av Straybullet 2012-10-14 kl. 22:19.
Citera
2012-10-14, 22:16
Medlem
GurkhakrigareNs avatar
Nazister eller xenofober... Det är frågan
Citera
2012-10-14, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vi som vill att svenskarna ska fortsätta existera står bakom SvP medan SD anser att en neger kan "bli" svensk, svårare är det inte.
Det här är naturligtvis den avgörande frågan och skillnaden mellan överlevnad och folkförintelse. Det var också huvudanledningen till att jag själv lämnade Sverigedemokraterna för godare krafter.
Jag menar att mitt folk har rätt till överlevnad, frihet och dessutom rätt till sitt eget land utan att behöva dela det med horder av främlingar.

Det är så Sverige har sett ut under hela sin existens, om man bortser från de senaste decennierna. Och jag ser faktiskt inte vad som skulle vara så vansinnigt provocerande med detta? Vi kräver absolut ingenting som vi inte samtidigt är beredda att låta alla andra folkslag skaffa sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in