Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-09-24, 23:22
Medlem
Saoshyants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Njääe du, ND fick nästan 10 000 röster i valet 2002 och inte blev det den typen av rubriker för det.
Fast ganska mycket rubriker och allmän massmedial panik blev det väl trots allt eller minns jag helt fel? Nu var det ju 10 år sedan så minnet är väl kanske inte det bästa, men jag har för mig att jag läste en massa krönikor och artiklar av nippriga kommunister och liberaler som på bland annat argumenterade för att partiet borde förbjudas och att ND per definition var ett kriminellt parti.

Å andra sidan blir det ju krigsrubriker och massmedial panik när någon bakar en tårta eller studentspexar till en "slavaktion" med blackfaces, så det kanske inte säger så mycket.
Senast redigerad av Saoshyant 2012-09-24 kl. 23:28.
Citera
2012-09-24, 23:23
Medlem
Krafses avatar
Är det bara jag eller är det inte lite märkligt att SD har gått om så nu? Förut låg SvP på 60,47% trots att det redan börjat samlas på sig rätt många röster i pollen (det borde således inte kunna förklaras genom att pollen var ung och kunde skifta väldigt häftigt fram och tillbaks).

Moderatorerna borde kanske kolla vilka som svarat, se över så det inte är fusk med multipla konton som röstar i pollen. Om de inte redan gjort det naturligtvis.

Kan det vara "valfusk" på gång, vänstertomtar som sitter och röstar på SD i pollen för att de avskyr SD lite mindre än SvP?

Edit: Där damp det ner en SD röst till.
Edit: SD röst till klockan 23:28.
Edit: SD röst klockan 23:30, nu pallar jag inte övervaka mer. Eller jo det gör jag.
Edit: SD röst klockan 23:35
Senast redigerad av Krafse 2012-09-24 kl. 23:35.
Citera
2012-09-24, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saoshyant
Fast ganska mycket rubriker och allmän massmedial panik blev det väl trots allt eller minns jag helt fel? Nu var det ju 10 år sedan så minnet är väl kanske inte det bästa, men jag har för mig att jag läste en massa krönikor och artiklar av nippriga kommunister och liberaler som på bland annat argumenterade för att partiet borde förbjudas och att ND per definition var ett kriminellt parti.

Å andra sidan blir det ju krigsrubriker och massmedial panik när någon bakar en tårta eller studentspexar till en "slavaktion" med blackfaces, så det kanske inte säger så mycket.

Tror knappast att Aftonbladet hade några panikslagna rubriker om saken i alla fall. Grejen är att även om ni i SvP skulle få 10 000 röster i nästa val, vilket ni inte kommer att få, så skulle ni fortfarande vara extremt marginaliserade och helt okända för majoriteten av befolkningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Edit: Där damp det ner en SD röst till.
Edit: SD röst till klockan 23:28.
Edit: SD röst klockan 23:30, nu pallar jag inte övervaka mer. Eller jo det gör jag.
Edit: SD röst klockan 23:35

Vem bryr sig?
Citera
2012-09-24, 23:39
Medlem
Undrar egentligen varför ND rasade så pass mycke från 10,000 röster till lite drygt 1,000?

men det känns ju som att många från ND går över till SVP! Även om ND är min personliga favorit så tror ja inte att dom har nån chans längre! bättre att lägga ner o komma över till SVP! behövs inte fler små partier!

viktigt för SVP att synas ute i samhället! var ju ett riktigt liv i E-tuna, hade en kompis so mvar där (men av en slump) oich blev updaterad i realtid, nästa år ska jag nog dit!
Citera
2012-09-24, 23:43
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad menar du? Om man läser SvP's partiprogram rakt av, vilket jag har gjort, så framgår det att de vill förstatliga egendom, inga andra än "etniska svenskar" ska kunna äga något av värde osv.

Och du frågar om "rösta via hjärtat på SvP" ??

Går kraftfullt bort för mig. Däremot kommer jag till 110% stödja SD, i kampen för ett rimligt och Svenskt Sverige.
Kan vi ha ett "svenskt Sverige" där vi blir en minoritet och där judar äger 90 % av alla finanskarteller?

Är det din definition av svenskhet? Förutom negrer som äter falukorv då...

Min definition av svenskhet är Sverige åt svenskarna, ut med alla andra och allt ekonomiskt värde åt svenskar.
Citera
2012-09-24, 23:44
Bannlyst
SD är ingen 100%ig lösning på invandrarproblemet, nej. Men det är det bästa alternativet vi har just nu för att skjuta upp det som håller på att hända.

Att lägga sin röst på SvP i nuläget är en totalt bortkastad röst då det inte hjälper Sverige ett dugg utan snarare kommer att göra det sämre pga att de andra partierna kommer att göra allt i sin makt för att jävlas genom att slänga in ännu fler invandrare när vi istället kan få skiten iaf NÅGOT minskad tills vidare.

Rösta med hjärnan är ni snälla.
Citera
2012-09-25, 00:03
Medlem
Carlos88s avatar
SD, då SvP har en vedervärdig, rasistisk värdegrund i min mening.

Det är dock jättebra att SvP finns och att en hel del rasister migrerar från SD till SvP så att SD kommer framåt i processen att bli fri från den andel rassar som är kvar i väljarkåren. De befläckar SD och håller dem tillbaka.
Citera
2012-09-25, 00:04
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SOTPDOTS
SD är ingen 100%ig lösning på invandrarproblemet, nej. Men det är det bästa alternativet vi har just nu för att skjuta upp det som håller på att hända.

Att lägga sin röst på SvP i nuläget är en totalt bortkastad röst då det inte hjälper Sverige ett dugg utan snarare kommer att göra det sämre pga att de andra partierna kommer att göra allt i sin makt för att jävlas genom att slänga in ännu fler invandrare när vi istället kan få skiten iaf NÅGOT minskad tills vidare.

Rösta med hjärnan är ni snälla.

Jag förstår din poäng, men skjuter man upp misären genom att rösta på SD, så skjuter man ju även upp eventuella framgångar för SvP. Du kanske glömmer att en röst på SvP OCKSÅ är en taktikröst, fast inför valet 2018 snarare än 2014? Det är nog så de flesta SvP:are tänker. Vi är långsinta jävlar.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av Carlos88
SD, då SvP har en vedervärdig, rasistisk värdegrund i min mening.

Det är dock jättebra att SvP finns och att en hel del rasister migrerar från SD till SvP så att SD kommer framåt i processen att bli fri från den andel rassar som är kvar i väljarkåren. De befläckar SD och håller dem tillbaka.

Av ren nyfikenhet, vad för parti sympatiserar du mest med i dagsläget?
Senast redigerad av Krafse 2012-09-25 kl. 00:06.
Citera
2012-09-25, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Jag förstår din poäng, men skjuter man upp misären genom att rösta på SD, så skjuter man ju även upp eventuella framgångar för SvP. Du kanske glömmer att en röst på SvP OCKSÅ är en taktikröst, fast inför valet 2018 snarare än 2014? Det är nog så de flesta SvP:are tänker. Vi är långsinta jävlar.

Hade varit kul med SvP i riksdagen då det skulle bli fullständig kalabalik bland alla PKister.

Dock så kommer det aldrig hända då det tog SD ca 20 år att få 6% väljare. SvP är ju lite "värre" än SD dessutom.

Skulle gissa på att SvP aldrig kommer att ha fler väljare än 2% kanske, tyvärr

Hade det varit i ett annat land så hade möjligheterna varit större.
Citera
2012-09-25, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SOTPDOTS
Hade varit kul med SvP i riksdagen då det skulle bli fullständig kalabalik bland alla PKister.

Dock så kommer det aldrig hända då det tog SD ca 20 år att få 6% väljare. SvP är ju lite "värre" än SD dessutom.

Skulle gissa på att SvP aldrig kommer att ha fler väljare än 2% kanske, tyvärr

Hade det varit i ett annat land så hade möjligheterna varit större.

Det här är rent struntprat. "Värre"(bättre) partier än SvP i Ungern och Grekland har lyckats gå från minimala röstandelar som 0,07 procent till 12 resp 6 % på mycket kort tid. Och kom inte och säg att det ska ha någonting alls med länderna i sig att göra för det har det verkligen inte. Vänstern och Sossarna är och har varit enormt starka i både Grekland och Ungern, vänstern i Grekland har haft fler röster än vänstern i Sverige någonsin haft t.ex. Det beror endast på situationen i landet, och det kan förändras mycket snabbt. Vi ser redan nu en enorm ökande arbetslöshet och ekonomisk ressession i Sverige. Trygghet gör folk lata och mätta, det räcker egentligen med mat för dagen och att kunna stänga in sig för att de flesta syltryggar inte ska vilja se några förändringar. När allt sätts på sin spetts dock... Då går det fort.
Citera
2012-09-25, 00:59
Medlem
WernerWarheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sometimes
Det här är rent struntprat. "Värre"(bättre) partier än SvP i Ungern och Grekland har lyckats gå från minimala röstandelar som 0,07 procent till 12 resp 6 % på mycket kort tid. Och kom inte och säg att det ska ha någonting alls med länderna i sig att göra för det har det verkligen inte. Vänstern och Sossarna är och har varit enormt starka i både Grekland och Ungern, vänstern i Grekland har haft fler röster än vänstern i Sverige någonsin haft t.ex. Det beror endast på situationen i landet, och det kan förändras mycket snabbt. Vi ser redan nu en enorm ökande arbetslöshet och ekonomisk ressession i Sverige. Trygghet gör folk lata och mätta, det räcker egentligen med mat för dagen och att kunna stänga in sig för att de flesta syltryggar inte ska vilja se några förändringar. När allt sätts på sin spetts dock... Då går det fort.

Dock bör man ha i åtanke att mediaförtrycket knappast är (eller har varit) lika omfattande nere på kontinenten som här uppe.
Citera
2012-09-25, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WernerWarhead
Dock bör man ha i åtanke att mediaförtrycket knappast är (eller har varit) lika omfattande nere på kontinenten som här uppe.

Nja, i Grekland har det nog varit, om inte lika omfattande, så iallafall nästan. Ungern, där har jag inte lika stor koll på media, men organisationer har ju bland annat förbjudits i det landet bara pga deras åsikter eller för att de går ut gemensamt och sjunger "fel" sånger t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in