Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-09-23, 18:53
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Denna raskt växande tråd bekräftar vad jag sagt sista halvåret, SvP är på gång -- tajmingen tycks vara rätt, och sen finns det många fler halvnazzar i Sverige än vad de flesta tror.

Argumentet att SvP aldrig kan bli något riktigt parti är förvisso idiotiskt. Se på Grekland t ex. Eller SD:s förflutna som ett hånat källarparti. Därmed inte sagt att SvP med säkerhet kommer att komma någon vart. Men att kategoriskt förneka möjligheten är bara önsketänkande.

Men det är som vanligt på FB, folk skriver om hur de vill att det ska vara, inte hur det faktiskt är.

Repatrieringsmannen kommer!

Inget kan givetvis uteslutas i det långa perspektivet. Men i härvarande diskussion rödre frågan valet 2014. Att SvP skulle ha något som ens påminner om en chans att komma in i Riksdagen 2014 måste rimligen bedömas som liggande mellan otroligt och uteslutet. Bortom 2014 är det förstås en öppen fråga.
Citera
2012-09-23, 19:31
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Denna raskt växande tråd bekräftar vad jag sagt sista halvåret, SvP är på gång -- tajmingen tycks vara rätt, och sen finns det många fler halvnazzar i Sverige än vad de flesta tror.

Argumentet att SvP aldrig kan bli något riktigt parti är förvisso idiotiskt. Se på Grekland t ex. Eller SD:s förflutna som ett hånat källarparti. Därmed inte sagt att SvP med säkerhet kommer att komma någon vart. Men att kategoriskt förneka möjligheten är bara önsketänkande.

Men det är som vanligt på FB, folk skriver om hur de vill att det ska vara, inte hur det faktiskt är.

Repatrieringsmannen kommer!

Nej steget från att Svenssons sitter hemma med groggen framför TV:n och skäller på invandringspolitiken till att rösta på ett parti vars ledning till hälften består av gamla nazister är för stort.

Sen att SvP har en svans av internetkrigare som tjatar om judemakt och Bonniers och annan konspirationsskit gör inte saken bättre.

Letar man efter partiledaren Daniel Höglund på youtube kan man hitta ett gammalt klipp där han håller ett tal vid en demonstration där man hyllar nån tysk gubbe (Ernst Zundel ?) som skrivit en bok om att Auschwitz och judeutrotningen aldrig ägt rum.
Nä, SvP känns inte seriöst för 5 öre.
Citera
2012-09-23, 19:37
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
Genom att kalla mig för lilla prinsessan så visar du att du är en självgod person. Du har för höga tankar om dig själv och dina åsikter. Väx upp!
Läser du hela tråden så ser du att termen "liten prinsessa" har en speciell betydelse i denna frågan och inte bara var ett hån.

https://www.flashback.org/sp38782099
Citat:
Sedan kanske du ska tänka länge än vad näsan räcker. SD vill minska invandringen med 90%. Vad tror du kommer hända om de uppnår detta? Tror du att de kommer att nöja sig med detta och sitta med armarna i kors eller kommer de att sätta upp nya mål.
Ja, de kommer då bli ett vanligt sjuklöverparti i mängden med en lite "tuffare" image, sedan blir Sverige ett brungult kreolland och de vita svenskarna utplånas. Hurra!

Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Ja du. Du lyckas förstöra ännu en tråd med att älta ditt judehat. Kan vi få ha någon tråd där inte judehatet svämmar över?

Trådstarten handlar om vad vi rekommenderar TS att rösta på, SD eller SVP. Det finns liksom ingen anledning att skriva spaltmeter om allt ont, som du anser att judarna ligger bakom. Skriv att du rekommenderar honom att rösta på SVP. Det räcker. Vill TS frossa i foliehattsteorier, så kan du väl länka till erat forum. Där ni avhandlar detta. Blir lite tjatigt med judesnacket.
Hade ni fattat judefrågan och inte gnällt om "integrerade judar", "muslimer är problemet" och "konspirationer" hade vi inte behövt tjata om judar!

Sedan var det ni som drog upp judarna i tråden...
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman
En fråga till er SvP:are

Tror ni verkligen ni kommer lyckas kasta ut alla invandrare ur Sverige?
Det är större chans att lyckas med att minska invandringen än att kasta ut alla.

/ Winston D Thackeray
Vi har inget alternativ i alla fall, så det är bara att köra på och hoppas på det bästa. Vad skall vi göra annars, sitta på en sten och grina?
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-09-23 kl. 19:42.
Citera
2012-09-23, 19:41
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Nej steget från att Svenssons sitter hemma med groggen framför TV:n och skäller på invandringspolitiken till att rösta på ett parti vars ledning till hälften består av gamla nazister är för stort.

Sen att SvP har en svans av internetkrigare som tjatar om judemakt och Bonniers och annan konspirationsskit gör inte saken bättre.

Letar man efter partiledaren Daniel Höglund på youtube kan man hitta ett gammalt klipp där han håller ett tal vid en demonstration där man hyllar nån tysk gubbe (Ernst Zundel ?) som skrivit en bok om att Auschwitz och judeutrotningen aldrig ägt rum.
Nej vårt judiska herrefolk får vi inte under några omständigheter kritisera, trots att det finns hur mycket information som helst som kan verifiera det alla "galningar" påstått genom åren, för då är man "oseriös". Att utelämna sina verkliga fiender eller att spela efter deras regler är att förlora innan man ens börjat.
Citera
2012-09-23, 19:57
Medlem
Citat:

Du kanske borde läsa på om Ernst Zündel istället för att direkt anta skit som du blivit intutad sen barnsben. Det känns säkert tryggare för dig att slippa gå ut och ombilda dina ingroda åsikter inom ett ämne än att inse att verkligheten kanske inte är så som du alltid trott.
Citera
2012-09-23, 19:59
Medlem
Citat:

I så fall så är det ju väldigt tråkigt då det i så fall inte finns någon räddning för det här landet. Men jag misströstar inte allt för mycket, se hur det är i Grekland, när det blir lika illa här så kan du komma att få äta upp de där orden.

Citat:

Hur vore det om du undersökte saken själv för en gångs skull istället för att sitta och gnälla?

Citat:

Jag det är väl ganska typiskt att människor som du alltid måste beteckna motståndare som "oseriösa" och liknande när ni ser något ni inte håller med om, detta istället för att faktiskt lägga fram någon som helst argument för er sak. Har du ens den blekaste aning om vem Ernst Zundel är och vad han pratar om? Inte för att jag är särskilt förvånad, de flesta människor är precis som du lämlar som aldrig tänkt en kritik tanke själv och glatt accepterar vad judemedia säger till dig att tycka istället för att undersöka det själv och bilda dig en egen uppfattning.
Citera
2012-09-23, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Har inte påstått att det var deras hemsida. Och läs vad det var jag svarade på. Läs om, läs rätt.

Men det är alltså deras egna butik? Mer än vad jag visste. I så fall så framgår det väl ännu tydligare vart partiet står någonstans.

Du kan få reda på vart SvP står någonstans genom att läsa deras partiprogram. Vad deras webbutik har för sortiment visar ju inte var de står någonstans.
Citera
2012-09-23, 20:57
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Inget kan givetvis uteslutas i det långa perspektivet. Men i härvarande diskussion rödre frågan valet 2014. Att SvP skulle ha något som ens påminner om en chans att komma in i Riksdagen 2014 måste rimligen bedömas som liggande mellan otroligt och uteslutet. Bortom 2014 är det förstås en öppen fråga.
Vilket valresultat tror du resulterar i störst politisk exponering och väcker mest debatt om invandringsfrågan (alltså inte integrationsfrågan)?

SD 9,9%, SvP 0,1%?
Eller SD 9,1%, SvP 0,9%?

Ett SvP på 1% skulle innebära en ENORM seger;
http://sv.wikipedia.org/wiki/Spärregler_i_allmänna_val
Citat:
Partistöd utgår i Sverige till partier som fått 2,5% av rösterna, även om de faller under fyraprocentspärren och står utanför riksdagen. Vid sidan av partistödet erbjuds partierna av Valmyndigheten också gratis upptryckning av valsedlar, om de är representerade i kommun- eller landstingsfullmäktige eller om de i något av de två senaste riksdagsvalen har fått minst 1,0% av rösterna i hela landet. Andra partier får betala en avgift för upptryckning av valsedlar plus att valmyndigheten inte lägger ut valsedlar för de partier som inte klarat 1 procent vilket gör att de måste betala och lägga ut valsedlarna i vallokalerna själva.[9]

Tillhör du den grupp som faktiskt kan tänka sig rösta på SvP - där får din röst betydligt större hävstång, och ger om inte annat än spark i baken på SD.
Citera
2012-09-23, 21:07
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 819Xras819
Du kan få reda på vart SvP står någonstans genom att läsa deras partiprogram. Vad deras webbutik har för sortiment visar ju inte var de står någonstans.

Det finns ju inget annat än "vit makt"-grejer i butiken. De säljer bl. a. Mein Kampf och en massa propaganda om judar.

Sedan så har jag läst partiprogrammet. De har förfinat allting lite, men nog fattar man. Tycker det framgår ganska tydligt vad det hela handlar om.
Senast redigerad av TheBurden 2012-09-23 kl. 21:25.
Citera
2012-09-23, 22:24
Bannlyst
Nä!
Jag tror inte det spelar någon roll vilka partier vi röstar på, så länge det inte byggs några gaskammare.
Citera
2012-09-23, 23:57
Medlem
Funderarmusens avatar
Haha fantastiskt! Sverigedemokraterna VS Svenskarnas parti.

Det har kommer bli kul att följa.

Liksom, är det här uttrycket pest eller kolera kommer till hands? Fast jag vet inte så mycket om SvP om jag ska vara ärlig.

Citat:
Ursprungligen postat av PetaFlux
Nä!
Jag tror inte det spelar någon roll vilka partier vi röstar på, så länge det inte byggs några gaskammare.

Varför skulle det byggas gaskammare? Jag bara undrar vart din förutsatta rädsla(?) grundar sig på?

Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Det finns ju inget annat än "vit makt"-grejer i butiken. De säljer bl. a. Mein Kampf och en massa propaganda om judar.

Sedan så har jag läst partiprogrammet. De har förfinat allting lite, men nog fattar man. Tycker det framgår ganska tydligt vad det hela handlar om.

hahaha, vart fan hittar man shoppen? hysteriskt roligt om detta stämmer!!

Kanske SD ska börja sälja talmud då? hahaha nä det där var ett skämt(på riktigt. ).
Senast redigerad av Funderarmusen 2012-09-24 kl. 00:01.
Citera
2012-09-24, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Funderarmusen
Varför skulle det gaskammare? Jag bara undrar din förutsatta rädsla(?) grundar sig på?
Jag tycker att det verkar fränt med gaskammare bara och sen blir det ju mycket billigare än att försöka flyga hem negrerna till länder som inte vill ta tillbaks dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in