Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-09-23, 09:35
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangaea250
Detta är ju perfekt för sjuklövern. De som vill ändra invandringspolitiken kan inte samsas i ett parti utan ska grena ut sig i SD, ND och SVP.
Värsta tänkbara scenario: ND får 3%, SVP får 3% (båda hamnar utanför riksdagen) och SD får 12%-15% när SD egentligen hade kunnat få nästintill 15%-20% då.
Är man någorlunda smart så röstar man SD och försöker få sin röst hörd i partiet efteråt..

Håller med om att man bör rösta på ett seriöst parti, dvs SD.

Den risk du pekar på är dock närmast försumbar, det handlar inte om någon uppdelning mellan olika partier. SD har ca 1000 gånger (!) fler väljare än SvP eller ND. Så tappet är helt obetydligt och har inget påverkan.

Det utgör kanske skillnaden mellan att SD får 12.52% eller 12.54% i valet 2014.
Citera
2012-09-23, 11:33
Medlem
KaptenBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Jo, det är enkom och bara invandringen (det vill säga våran överlevnad) som har betydelse idag, lilla prinsessan. Allt annat är sekundärt och det får vi ta när vi har överlevt.

Vilket inte påverkar ett skit, vi kanske blir en minoritet år 2075 istället för år 2050. Wooow!

Genom att kalla mig för lilla prinsessan så visar du att du är en självgod person. Du har för höga tankar om dig själv och dina åsikter. Väx upp!

Sedan kanske du ska tänka länge än vad näsan räcker. SD vill minska invandringen med 90%. Vad tror du kommer hända om de uppnår detta? Tror du att de kommer att nöja sig med detta och sitta med armarna i kors eller kommer de att sätta upp nya mål. En röst på SVP är en bortkastad röst som bidrar till att vi snarare blir i minoritet 2050 än 2075.

Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Var har du fått 90% siffran ifrån ?Visa mig länk på deras hemsida.

Sen räcker det inte med att stoppa invandringen bara. Då invandrarna föder invandrare, problemet finns redan på hemmaplan.

Ok, här är länken.
https://sverigedemokraterna.se/2011/09/29/stora-besparingar-pa-en-minskad-invandring/

Nej det räcker inte, men det är en bra start. Om de fick igenom detta kravet skulle de säkert sätta upp nya mål.
Citera
2012-09-23, 11:52
Medlem
KaptenBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MP40
Bra start? Ni vill ju inte stoppa invandringen, så vad är fortsättningen efter eran "goda start"? Minskning till 99%?

Vilka är ni? Jag har aldrig röstat på SD och vet inte om jag ska göra det i nästa val.

Är det någon ide att diskutera vilken procentsats och vad nästa steg skulle vara redan nu? Att minska invandringen till 90% är ett väldigt högt uppsatt mål som kommer ta tid att uppnå om det ens är möjligt. Så jag tycker att man kan börja med att med gemensamma krafter jobba mot det.
Citera
2012-09-23, 12:23
Bannlyst
En fråga till er SvP:are

Tror ni verkligen ni kommer lyckas kasta ut alla invandrare ur Sverige?
Det är större chans att lyckas med att minska invandringen än att kasta ut alla.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-09-23, 12:34
Medlem
Pukeeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman

Det är större chans att lyckas med att minska invandringen än att kasta ut alla.

/ Winston D Thackeray

Det beror väl på vilken tidshorisont man har för sin politik.
SD är ju ett riksdagsparti och har därför tvingats att bli mer kortsiktiga och realpolitiska.
Deras långsiktiga mål är väl ändå att slänga ut eller på annat sätt eliminera alla ickeeuropeiska människor som befinner sig i Sverige?

Jämför med vänsterpartiet. Om de verkligen fick politisk majoritet skulle det nog inte dröja innan (V)PK skulle återkomma i partinamnet.
Citera
2012-09-23, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pukeeye
Det beror väl på vilken tidshorisont man har för sin politik.
SD är ju ett riksdagsparti och har därför tvingats att bli mer kortsiktiga och realpolitiska.
Deras långsiktiga mål är väl ändå att slänga ut eller på annat sätt eliminera alla ickeeuropeiska människor som befinner sig i Sverige?

Jämför med vänsterpartiet. Om de verkligen fick politisk majoritet skulle det nog inte dröja innan (V)PK skulle återkomma i partinamnet.

SD. Ja, assliminera invandrare till Svenskar, bromsa invandringen och kasta ut alla kriminella.
VP och VPK har ju samma politik sedan 90-talet så ja typ.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-09-23, 13:07
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steveharrisffs
Svenskarnasparti? Ni är ju förihelvete störda. SD , ja okej. Jag kan förstå varför folk röstar på SD. Men SvP, totalt hjärndöda.
Utveckla.
Citera
2012-09-23, 13:13
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman

/ Winston D Thackeray
Lyckas? Skulle det partiet få makten så hade det bara varit att börja beta av. Anledningen till att de inte lyckas är för de inte har någon makt. Du får det att framstå som att det handlade om att kasta tärning eller något.
Citera
2012-09-23, 16:02
Medlem
Tintinikongos avatar
[quote=Heladageniskogen]Ja gud vad farligt med hat, skall du komma med mer PKargument?

Hudfärgen spelar inge...eh den har ni redan kört med....eh..invandringen beri...nej...
Kan inte komma på något faktiskt!

Japp, men det är nödvändigt.

Ja, de som befinner sig i Sverige hatar jag.

För att deras närvaro leder till att svenskarna utplånas.

Efterblivet och barnsligt argument, försöker du ens förstå frågan?

Okej.

Känner man kärlek till det svenska folket och bryr sig om det så vill man inte att det skadas och då känner man hat mot de som hotar att skada eller skadar folket.

Skulle en pedofil våldta och mörda ditt barn, skulle du inte känna hat då? Samma princip.

Jo, nationalism skapades både i modern och stenåldersstamform som ett sätt att ena mänskliga etniska grupper under en gemensam identitet så att gruppen inte blir överkörd och krossad av andra grupper. Den byggdes inte på "Ååh, vilken häftig historia vi har" eller "Ååh vad vi är lika varandra" utan som ett redskap för att överleva, och det gäller även idag.

Nej, däremot vill jag kasta ut dem från Sverige och andra vita platser så de inte kan kontaminera rasen med negroid genetik.

Förstår vi inte judefrågan kommer ingenting ske, utan mångkulturen kommer fortsätta tills alla svenskar är bortblandade.

Judefrågan är inte allt, men däremot kärnan och navet.

Ja, det är därför vi har mångkultur. Mångkulturen beror inte på misslyckad politik (varför skulle vi medvetet föra en så misslyckad politik som leder till våran förintelse?) utan på judiskt hat mot oss.

Det var en analogi, judarna är färre än muslimerna, men det säger inte ett skit om hur farliga de är.

Helt klart möjligt om SvP fick makten och utvisade alla judar, så sinnessjuka är dem. Men det får vi ta, förhoppningsvis vaknar så många Europeiska länder upp samtidigt att judarna inte kan göra något utan att få en förintelse i arslet.

Ja, de och deras globala judestamfränder är orsaken till all otrygghet, rädsla och allt annat som karaktäriserar det mångkulturella samhället.

Ja du. Du lyckas förstöra ännu en tråd med att älta ditt judehat. Kan vi få ha någon tråd där inte judehatet svämmar över?

Trådstarten handlar om vad vi rekommenderar TS att rösta på, SD eller SVP. Det finns liksom ingen anledning att skriva spaltmeter om allt ont, som du anser att judarna ligger bakom. Skriv att du rekommenderar honom att rösta på SVP. Det räcker. Vill TS frossa i foliehattsteorier, så kan du väl länka till erat forum. Där ni avhandlar detta. Blir lite tjatigt med judesnacket.
Citera
2012-09-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det här var en lite konstig argumentation. Du använde huset som en metafor för Sverige; dvs varför vi inte skulle ta emot andra personer till landet. Jag svarade i samma metafor, att det kan bli bra och att vi delar på kostnaderna osv. Med "dela på kostnaderna" menas då givetvis invandrare som jobbar från första stund, betalar skatt och bidrar till BNP. Dvs arbetskraftsinvandring.

Sen blir alltså ditt argument att det "inte är kul att bo i ett kollektiv". Du tolkar plötsligt din egen metafor bokstavligen

Att ha duktiga, driftiga, produktiva, arbetskraftsinvandrare "typ gulingar" i Sverige är ju inte riktigt lika inkräktande som att du har dem inneboende i din 2:a ...

Ja, vad var felet på det svaret? Skit i metaforen då, den är såklart inte klockren. Grejen är den att utöver att folk bidrar till den gemensamma ekonomin så finns det andra saker man kan se som värdefulla. Jag sätter såklart ett högt värde vid ett fungerande, rikt samhälle som utvecklas, att det är säkert att gå omkring på gatan, att man även har ekonomisk trygghet. Men bara för att jag värderar dessa saker kan jag såklart sätta ett värde i även andra saker. Jag värderar existensen av det svenska folket högre än vad jag värderar statens ekonomi. Staten står under det svenska folket i värde. Staten i sig är snarare ett verktyg för folket att utnyttja för att förädla och förbättra livet och tillvaron för folket, snarare än att statens väl är det högsta målet där befolkningen fungerar som ett medel för att utveckla och förbättra staten.

Alltså, staten är verktyget för befolkningen snarare än att befolkningen är verktyget för staten.

Att massimportera östasiater till Sverige hade säkert varit bra för staten. Det hade säkert genererat en stor inkomst för den, men folket däremot, det svenska folket trängs däremot undan och riskerar på sikt att helt försvinna.
Citera
2012-09-23, 18:26
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
hahaha

"Oj, ett nazistparti jag knappt kände till växte med ett par promille, ve o fasa!"

Vem skulle bry sig? ingen. just pga att man vet att ett sådant inskränkt och rent ut sagt idiotiskt parti som SvP aldrig kan bli ett hot. de är helt enkelt för dumma och för extrema för de.

Du kommer alltså rösta på ett parti i hopp om att de får lite uppmärksamhet, istället för ett parti i riksdagen som faktiskt blir mer accepterat, och har chans att förändra? nice.

Men som sagt, SD vill inte förändra ett piss, så VARRRRRRRRRFÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR i hela helvetet skulle jag rösta på dem? Det om något, vore ju en bortkastad röst.
Citera
2012-09-23, 18:43
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Men som sagt, SD vill inte förändra ett piss, så VARRRRRRRRRFÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR i hela helvetet skulle jag rösta på dem? Det om något, vore ju en bortkastad röst.

Klart de vill förändra.. men inte lika drastiskt som SvP kanske. Jag röstar heller på ett parti som ser de akuta problemen än ett verklighetsfrånvänt extremistparti som dillar om judekonspirationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in