Varför skulle du aldrig rösta på "antisemiter"? Finns det några andra folkslag som det parti du ska rösta på inte får kritisera, eller har judarna någon form av särställning där?
Kan du ge några exempel på Svenskarnas partis "antisemitism" i praktiken eller i partiprogrammet och hur denna är negativ eller oförsvarlig?[/quote]
Jag har inget alls emot att saklig kritik riktas mot Israel eller Israeler. Det jag vänder mig mot är det som skrivs på varannan sida här på FB. T.ex. judar styr media, planerar för världsövertagande, jobbar för massinvandring av muslimer till väst, Mossad stödde Breivik., osv. osv.
Om däremot saklig kritik riktas mot Israel för att de bygger nya bosättningar, eller går för hårt fram i Gaza t.ex. Så ska sådan kritik självklart inte tystas ner. Det är fientligheten och hatet mot judar som äcklar mig starkt.
Vad gäller SvP inställning till judar. Jag erkänner att jag bygger detta på ren magkänsla. Jag har sökt efter detta på Svp:s hemsida, utan att hitta något om deras inställning i "judefrågan". Jag har också frågat SvP:are i tråden där de svarar på frågor. Men fick svaret, att de inte visste.
Därför lägger jag min röst på SD. Det gör jag också av taktiska skäl. Eftersom en röst på SvP inte gör någon nytta. Tar tacksamt emot en länk till SvP:s inställning till Israel och judar.