Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Jag tycker alla era infallsvinklar och synpunkter på frågan är relativt vettiga och något som måste tas i beaktan utan att avfärda det utan grundlig analys och fakta, men mitt främsta argument för att inte ändra SvP:s hållning i denna periferia fråga för vårt folks överlevnad i denna stund är just att jag inte vill ha massa folk som röstar på SvP eller till och med engagerar sig i SvP på grund av SvP:s drogpolitik i första hand, framför kärnfrågan om det svenska folket överlevnad. Jag vill att alla som röstar på SvP och som engagerar sig i detta kritiska läge existerar just nu och som kommer att gälla de närmsta åren framöver gör det för att främja det svenska folket och vår gemensamma kamp om vårt levnadsområde, inte på grund av drogpolitik vilket ju risken faktiskt är om man antar den moderna synen på drogpolitiken som ni förespråkar, oavsett hur riktig den positionen är om man ser till faktan. Lämna den frågan till något annat parti, t.ex. Liberala Partet eller vad de kallar sig, så kan de profilera sig och dra till sig drogengagerade. Det är ingen fråga som jag tycker SvP bör eller måste gå i fronten för.
Jag tror inte man behöver gå i fronten, både USA och Europa går mot en liberalare drogmentalitet och förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge innan etablerade svenska partier hänger på. Nu senast var det Centerpartiets ungdomsförbund CUF som gjorde utspel om legalisering och innan dem så var det Piratpartiet. Även i Köpenhamn har toppolitiker försökt få igenom en legalisering och Tjeckien har nu legaliserat medicinsk marijuana. Portugal avkriminaliserade även dem alla droger i princip redan för många år sedan.
Om vi vänder på frågan istället. Om Sverige skulle avkriminalisera eller legalisera droger innan SvP får reell makt, kommer man då inta en ställning för att återinföra förbudet och nolltolerans? Eller är det som nu att man säger varken eller och inte ska gå i fronten för frågan? En lagändring är nog idag ganska långt borta, men så är även SvPs chanser att få inflytande. Vem vet, kanske drogfrågan växt sig väldigt stor ungefär samtidigt som SvP är på rejäl uppgång och börjar synas i media på allvar. Ska man då komma in i det politiska spelet så kan det ju vara bra att ha en åsikt i frågan, utan att "gå i fronten."
Men visst, det är väl inte så aktuellt nu men tål ändå att diskuteras.
Sen det där med att man ska lämna sådana frågor till KLP och andra kaospartier är ju också lustigt. Man behöver ju inte vara libertarian bara för att man är drogliberal, eller att man vill få stopp på Sveriges vansinniga narkotikapolitik. Likaså behöver man inte vara nazist för att vara emot invandring. Än så länge har ju vpk avkriminalisering inskrivet i partiprogrammet så helt främmande är det ju inte.
Jag tycker absolut att nationalister borde ha ett mer öppet sinne i frågan då man mer än sällan brukar inta en antiinställning. En avkriminalisering eller reglerad marknad behöver inte innebära kaos, och det har det heller inte gjort för andra länder som sett över sin politik, tvärtom.