Citat:
Ursprungligen postat av
Askydra
(som jag har förstått det) så är det SD menar när de vill "assimilera" invandrarna så är det att "tvinga dem till att ta åt sig vår kultur och förhindra att vi svenskar "rättar oss" efter utlänningarna... Om så är fallet så kommer vi sluta bygga meningslösa moskéer och därmed förhindra att utlänningarna bedriver sin religion i Sverige ^^
Det är här det skiljer sig mellan nationalister och konservativa. Det är knappast islam jag är rädd för, jag är rädd för att vi har så många främlingar i landet att urbefolkningen (svenskarna) kommer blandas ut och det fort, vi talar om att vi är minoritet om några decennier. Dels att invandringen fortsätter och dels invandrare skaffar fler barn än svenskar. Lägg där till lite rasblandning också som resultat av rasblandningspropaganda.
Men visst, om du inte har något emot att svenskarna försvinner, då kan du väl rösta på SD.
Citat:
Detta skulle i sin tur medföra att många skulle lämna Sverige (åtminstone tror jag det) och på så sätt skulle inte repartisering (stavning) vara ett måste.
Du tror helt enkelt fel, invandrarna kommer fortfarande ha det mycket bättre här än i sina hemländer, så de lär stanna kvar, iaf de flesta av dem. Inte bara det, om de får det sämre här lär det tvärtom bli värre för oss, då kriminaliteten lär öka rejält från samma människor som tidigare fick bidrag.
Citat:
För övrigt så vill SD återkalla de medborgarskap som delats ut på fel grunder (ca 90%?) och därmed skicka hem många? Kriminella invandrare skall också repartiseras? Även om de säger att alla kan bli svenskar så tror jag innerst inne att de vill slänga ut de flesta ^^
Fel, det rör sig verkligen inte om 90 % de kommer att dra tillbaka medborgarskapen för, SD är ALLDELES för veka för att göra något sådant. De blir även vekare för varje månad som går, så det ser verkligen inte ljust ut. Så länge araber och afrikaner står i kö, äter fläsk och firar midsommar, så är de helsvenskar enligt SD, vilket är helt sjukt.
Nej de vill inte slänga ut folk, är det därför de slänger ut alla som andas nationalism i partiet? De bokstavligen rensar bort sunda individer från partiet, och kvar har vi sionister, veklingar och andra ja-sägare.
Citat:
Sen att SD bara vill minska invandringen med 90% är (i mina ögon) exakt samma sak som SvP, då båda vill stänga gränsen helt från MENA m.m men ha kvar "västlig" invandring.
Fel, SD vill inte stänga invandringen från MENA. De har inget emot att det kommer kristna afrikaner exempelvis, eller andra människor från helt andra världsdelar så länge de inte är muslimer. Och med tanke på hur mycket SD har mjukat upp sig själva, så är det nog bara en tidsfråga innan SD sänker 90 % till 70 % eller något. Så länge man stödjer SD så tror de att det lönar sig att mjuka upp sig, och så kommer de fortsätta tills de är ett nytt KD rätt igenom.
Jag menar, SD förnekar för bövelen att det finns ett svenskt folk! Fattar du hur illa det har gått för partiet då?! Hur kan du tro för en sekund att SD är ett bra alternativ? De kanske är det minst dåliga just nu i riksdagen, men verkligen inte något bra heller. De kommer bli tredje störst med eller utan din röst, så tänk över ditt val noga.