Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-02-02, 09:02
Bannlyst
Svenskarnas Parti lanserade under gårdagskvällen en landsomfattande kampanj under parollen "Pengar till folket" som ska pågå fram till 1 maj då den avslutas med en demonstration på vad åtminstone tidigare brukade vara arbetarnas dag.
http://www.svenskarnasparti.se/ekonomi/
https://www.realisten.se/2013/02/01/ny-svp-kampanj-pengarna-till-folket/

Citat:
Under kvällen lanserade Svenskarnas parti en ny landsomfattande kampanj vid namn Pengarna till folket. Kampanjen riktar sig mot den ekonomiska politiken i dagens Europa som orsakat stora kriser i de enskilda länderna. Kampanjen syftar också till att presentera alternativ.

− Syftet med kampanjen, Pengarna till folket, är att i korthet lyfta fram den inställning som vi inom Svenskarnas parti eftersträvar i ekonomisk politik, det vill säga att allt skall utgå ifrån det svenska folkets behov. I dag har svenska staten inte kontroll över det ekonomiska systemet och är beroende av den internationella storkapitalismen, detta är något som vi måste bryta, säger Stefan Jacobsson, partiledare för Svenskarnas parti, till Realisten.se.

Citat:
Svenskarnas parti verkar för att såväl svensk politik som svensk ekonomi skall ha som grundläggande mål att främja det svenska folket och dess intressen. Lika viktigt som det är för ett folk att kontrollera sitt geografiska territorium är det att kontrollera sin samhällsekonomi.

Svenskarnas parti har därför som målsättning att nationalisera den svenska ekonomin för att därigenom låta en ansvarsfull statsmakt bland annat reglera tillförseln av nytt kapital genom lån och krediter, istället för att låta en näst intill ohämmad kreditexpansion ligga i händerna hos giriga privatägda banker. Målsättningen är att skapa förutsättningar för en stabil arbetsmarknad och ökad ekonomisk trygghet för alla svenskar, utan en automatisk skuldsättning i takt med att ekonomin växer.

Sverige måste med andra ord eftersträva en suverän valuta där kapitalmängden är baserad på svensk arbetskraft och svenska tillgångar.

Några av de primära åtgärder som måste vidtas är:

Frigörande av den svenska kronan från det globala banksystemet för att på så sätt göra den inhemska ekonomin oberoende av yttre påverkan.
Kontrollen av nationens kapitalmängd och införande av nytt kapital i systemet skall uteslutande ligga under statligt ansvar. (Staten har då möjlighet att reglera penningmängden så att den fyller sin funktion optimalt. Detta skulle även innebära slutet på den automatiska skuldsättningen av folket som sker i takt med att ekonomin växer.)
Eventuella underskott i statliga finanser skall regleras genom inhemsk penningpolitik i stället för genom fortsatt skuldsättning till storfinansen.

Citat:
Ursprungligen postat av Jörgen Kromann
Nu framträder alltmer det nya mot det gamla, en svensk, trygg välfärdspolitik utmanar nu det rådande tjuv och rackarspelet! Utmärkt!

Sverige blir fritt först när EU:s överstatlighet avskaffas, när ekonomin underordnas ett nationellt ansvar. när Sverige åter får en hög självförsörjningsgrad, när landet har en egen försvarsförmåga och inte minst när de etniska svenskarnas överlevnad och trygghet garanteras.

SvP har verkligen en alternativ och genomgripande politik som drar upp roten till det onda och utmanar med ett helt nytt, progressivt samhällssystem.

Äntligen finns ett rejält val att göra för alla svenskar, ett val för en svensk framtid i ett fritt Sverige!
Senast redigerad av Straybullet 2013-02-02 kl. 09:06.
Citera
2013-02-02, 11:23
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Svenskarnas Parti lanserade under gårdagskvällen en landsomfattande kampanj under parollen "Pengar till folket" som ska pågå fram till 1 maj då den avslutas med en demonstration på vad åtminstone tidigare brukade vara arbetarnas dag.
http://www.svenskarnasparti.se/ekonomi/
https://www.realisten.se/2013/02/01/ny-svp-kampanj-pengarna-till-folket/

Det där är ju faktiskt ganska vettiga slagord som alla kan förstå. Sån retorik, "Svenska jobb till svenska arbetare" funkar. Även exempelvis gruvindustrin har ju debatterats ganska mycket, nu senast är det Northland Resources, ett Luxemburgregistrerat bolag vars aktier handlas i Toronto, Canada.

I ett nationalisiskt Sverige hade naturligtvis Northland och järnmalmsgruvorna i Pajala varit helsvenska.

Pratar ni om såna här saker kan SvP få fler sympatisörer men då måste ni också distansera er från dom värsta tokskallarna med sina konspirationsteorier och extrema judehat.

/tror en som inte är SvP:are
Citera
2013-02-02, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Det där är ju faktiskt ganska vettiga slagord som alla kan förstå. Sån retorik, "Svenska jobb till svenska arbetare" funkar. Även exempelvis gruvindustrin har ju debatterats ganska mycket, nu senast är det Northland Resources, ett Luxemburgregistrerat bolag vars aktier handlas i Toronto, Canada.

I ett nationalisiskt Sverige hade naturligtvis Northland och järnmalmsgruvorna i Pajala varit helsvenska.

Pratar ni om såna här saker kan SvP få fler sympatisörer men då måste ni också distansera er från dom värsta tokskallarna med sina konspirationsteorier och extrema judehat.

/tror en som inte är SvP:are
Jag håller med dig i det du säger, det låter vettigt. Ibland måste man göra budskapet väldigt simpelt och enkelt för att det snabbt ska kunna tas in av en större massa. Själva sloganen kan låta lite infantil om man överanalyserar det hela men i grund och botten tror jag att sådant kan påverka folk mer än diverse milslånga utläggningar på Flashback.

Enkla och tydliga budskap helt enkelt.
Citera
2013-02-03, 01:41
Medlem
Wolf-Horses avatar
http://www.svenskarnasparti.se/blimedlem/
Någon som är medlem här? Jag tänkte gå med i den lilla klubben som värnar om oss Svenskar och Svenska intressen! Jag har några frågor ang detta ,hur går Ni till väga med info?? Skickar Ni info medelst brev eller med e-post?
Citat:
. Varje medlem i Svenskarnas parti får ett medlemsbevis samt partiets tidningsmagasin Framåt hemskickat på regelbunden basis med bland annat nyheter och information om partiverksamheten och nationalismens utveckling i Sverige.

Jag skäms icke för att jag är mer eller mindre en patriot men det kan vara kul att veta hur infon sprids till medlemmarna då jag har en del nyfikna grannar! Bor i ett rätt så ok socialt område där PK-tänket styr ,men JAG är av annan åsikt vill jag lova!

Jag vill gå med i Svp som medlem och stödja Moder Svea innan Vi gör en Titanic!!
Senast redigerad av Wolf-Horse 2013-02-03 kl. 01:45.
Citera
2013-02-03, 01:55
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolf-Horse
http://www.svenskarnasparti.se/blimedlem/
Någon som är medlem här? Jag tänkte gå med i den lilla klubben som värnar om oss Svenskar och Svenska intressen! Jag har några frågor ang detta ,hur går Ni till väga med info?? Skickar Ni info medelst brev eller med e-post?

Jag skäms icke för att jag är mer eller mindre en patriot men det kan vara kul att veta hur infon sprids till medlemmarna då jag har en del nyfikna grannar! Bor i ett rätt så ok socialt område där PK-tänket styr ,men JAG är av annan åsikt vill jag lova!

Jag vill gå med i Svp som medlem och stödja Moder Svea innan Vi gör en Titanic!!

Hej Varghästen,

Som medlem i Svenskarnas parti får du hem en del information med post, framförallt i samband med att magasinet Framåt (som ingår i medlemskapet) kommer ut (ca 10 gånger per år är tanken). Vill du absolut inte få några utskick så är det bara att skriva det när du löser medlemskap, men då går du miste om många trevliga ting.
Citera
2013-02-03, 02:00
Bannlyst
SvP kommer inte komma in i riksdagen med sin politik. Det är jag säker på.
Läser man SD's partiprogram mellan raderna så ser man direkt att dem värnar för den etniska svenska rasen.

SD har inte en enda invandrare på sin hemsida. Det är blonda och blåögda människor.
Dessutom vill SD ...
1. stoppa invandringen
2. Ge svenska jobb till svenska medborgare
3. Medborgartesta invandrare.

Som sagt så ser jag SD som mer seriöst och mer professionellt jämfört med SvP som hela tiden inte gör något åt att dem blir rasist/naziststämplade. Om SD har 20% så har SvP 0.3%.

SvP måste förändra sig och göra sig mer ren.

- Gooby
Citera
2013-02-03, 02:05
Medlem
Wolf-Horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Hej Varghästen,

Som medlem i Svenskarnas parti får du hem en del information med post, framförallt i samband med att magasinet Framåt (som ingår i medlemskapet) kommer ut (ca 10 gånger per år är tanken). Vill du absolut inte få några utskick så är det bara att skriva det när du löser medlemskap, men då går du miste om många trevliga ting.

Ok tack för svar,så det är brevledes som gäller med infon?
Jag kommer troligen skita i allt detta vad gäller brev och liknande ,skicka bara så ALLA ser att jag är Svensk och jobbar,trälar,röstar,kämpar för ett fritt Moder Svea!Det är Vi värda för allt slit våra förfäder gjorde för oss och vår nuvarande värlfärd!!

För Sverige och Svenskarna!
Citera
2013-02-03, 02:28
Medlem
Wolf-Horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby
SvP kommer inte komma in i riksdagen med sin politik. Det är jag säker på.
Läser man SD's partiprogram mellan raderna så ser man direkt att dem värnar för den etniska svenska rasen.

SD har inte en enda invandrare på sin hemsida. Det är blonda och blåögda människor.
Dessutom vill SD ...
1. stoppa invandringen
2. Ge svenska jobb till svenska medborgare
3. Medborgartesta invandrare.

Som sagt så ser jag SD som mer seriöst och mer professionellt jämfört med SvP som hela tiden inte gör något åt att dem blir rasist/naziststämplade. Om SD har 20% så har SvP 0.3%.

SvP måste förändra sig och göra sig mer ren.

- Gooby

SD nämar sig bara PK-etablissemanget samtidigt som 7klövern närmar sig SD ,du kommer att få se lite senare ,tragiskt och patetiskt!
Om man vill ha förändring NU i Svedala så är det nog SvP som gäller ,JAG är beredd och står redo för Moder Svea! Alltid!

Citera
2013-02-03, 02:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wolf-Horse
SD nämar sig bara PK-etablissemanget samtidigt som 7klövern närmar sig SD ,du kommer att få se lite senare ,tragiskt och patetiskt!
Om man vill ha förändring NU i Svedala så är det nog SvP som gäller ,JAG är beredd och står redo för Moder Svea! Alltid!

På vilket sätt blir SD mer PK?

En fråga till er SvP:are....ni och vilken armé?

Jag håller med att Sverige hör till Svenskarna. Men jag vill direkt inte skicka ut fel invandrare. Är man SD:are så ser man skillnad på invandrare och invandrare. Vissa är bra och vissa är dåliga. De dåliga ska ut punkt slut. Sen dem som är bra märker man sällan av. Ta exempelvis judarna i Sverige. Dem har man aldrig sett då dem är väl anpassade efter svenska samhället. Inte som muslimerna som man kan se på flera hundra meters avstånd.
Senast redigerad av ProfessorMcGooby 2013-02-03 kl. 03:02.
Citera
2013-02-03, 02:49
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
På vilket sätt blir SD mer PK?

En fråga till er SvP:are....ni och vilken armé?

Jag håller med att Sverige hör till Svenskarna. Men jag vill direkt inte skicka ut fel invandrare. Är man SD:are så ser man skillnad på invandrare och invandrare. Vissa är bra och vissa är dåliga. De dåliga ska ut punkt slut. Sen dem som är bra märker man sällan av. Ta exempelvis judarna i Sverige. Dem har man aldrig sett då dem är väl anpassade efter svenska samhället. Inte som muslimerna som man kan se på flera hundra meters avstånd.

- Gooby
Ingen idé att diskutera med SvP'arna såvida inte en människa är pursvensk så är de onda, speciellt judar och negrer. Jag håller med dig, jag gillar SD. Det finns bra invandrare som anpassat sig.
Citera
2013-02-03, 02:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Ingen idé att diskutera med SvP'arna såvida inte en människa är pursvensk så är de onda, speciellt judar och negrer. Jag håller med dig, jag gillar SD. Det finns bra invandrare som anpassat sig.

Exakt. Det som skiljer SD från SvP är att båda vill stoppa invandringen från MENA och öst men SD ser skillnad mellan invandrare och invandrare och SvP säger "Alle juden raus!".

SvP:arens argument brukar vara att vi SD:are är svenskfientliga för vi kastar inte ut alla invandrare som är svarta eller inte ser ut som svenskar. Men de glömmer att med SD's politik så kommer alla bli etniska svenskar tids nog. Det må ta många generationer men tids nog är vi där!

Det glömmer även bort att Stefan Jacobsson ser ut som en polack eller jugg och att SvP kommer aldrig komma in i riksdagen med sin politik.
Citera
2013-02-03, 05:06
Medlem
Citat:
Exakt. Det som skiljer SD från SvP är att båda vill stoppa invandringen från MENA och öst men SD ser skillnad mellan invandrare och invandrare och SvP säger "Alle juden raus!".

SvP:arens argument brukar vara att vi SD:are är svenskfientliga för vi kastar inte ut alla invandrare som är svarta eller inte ser ut som svenskar. Men de glömmer att med SD's politik så kommer alla bli etniska svenskar tids nog. Det må ta många generationer men tids nog är vi där!

Det glömmer även bort att Stefan Jacobsson ser ut som en polack eller jugg och att SvP kommer aldrig komma in i riksdagen med sin politik.

För det första vill SD inte stoppa invandringen, endast minska den med 90%, eftersom det är så svårt att assimilera dem i nuläget.

Sen undrar jag hur du tänker, kommer alla de araber och afrikaner som bor i Sverige helt plötsligt bli etniska svenskar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in