Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-05-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klashback
Jag skrev iof "tänk om...."
Jo, har själv tänkt sådana tankar ibland, men i slutändan är det nog bäst att överge dessa. Man ska nog fokusera på antal röster istället. Jag förväntar mig över 10 000 röster, okej om de får 7000 antar jag, för då har de mer än tiodubblat sitt förra resultat, men ändå en besvikelse. Under 7000 röster ser jag lite som ett fiasko, vilket jag inte hoppas blir realitet. Jag tror på minst 10 000 röster, ska bli spännande.
Citera
2013-05-15, 07:18
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Frågan är väl bara om folk i SvP orkar kämpa vidare om partiet nu får typ 7000 röster 2014.

Orkar ni engagera er till 2018 eller 2022 ? , sätta upp klistermärken och dela ut flygblad och allt vad ni gör.

Sen är det den ekonomiska biten också. Skulle tro att ett antal inom ledningen efter 2014 tröttnar lite smått och försvinner till annat. Folk orkar inte jobba gratis hur länge som helst.

Prognos för att SvP kommer att vara nedlagt som projekt om 10 år: 50%
Citera
2013-05-15, 11:52
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Frågan är väl bara om folk i SvP orkar kämpa vidare om partiet nu får typ 7000 röster 2014.

Orkar ni engagera er till 2018 eller 2022 ? , sätta upp klistermärken och dela ut flygblad och allt vad ni gör.

Sen är det den ekonomiska biten också. Skulle tro att ett antal inom ledningen efter 2014 tröttnar lite smått och försvinner till annat. Folk orkar inte jobba gratis hur länge som helst.

Du menar att man skulle ge upp, trots att situationen lär vara alltmer allvarlig 2018? Det är inte för politisk makt SVP finns, det är för svenskarnas räddning och då finns det inga ursäkter för att sluta för att det är tråkigt.

Som svensk och medveten om situationen skall man göra allt man kan för att hjälpa till.
Citera
2013-05-15, 12:23
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:

SD bildades 1988 och kom in i riksdagen först 2010. SvP bildades 2008 men skulle bara hålla 10 år, fast tiderna blir sämre? Jag får inte ihop det. Extrema rörelser kommer frodas i extrema tider. När folk ser att SD inte har eller vill ta till de lösningar som krävs så står SvP som ett starkt alternativ.
Citera
2013-05-15, 12:50
Bannlyst
Citat:

Orkar ni engagera er till 2018 eller 2022 ?
Det tror jag nog inte är några större problem, det är inte så att det finns några andra alternativ. Jag vågar också påstå att våra medlemmar är ovanligt offervilliga och drivna om man jämför med medlemmar i andra partier. Övriga partier arbetar för någon skitfråga hit eller dit, vi arbetar för vårt folks överlevnad, frihet och självständighet. Revolutionen kan inte ta någon paus och vi kan inte bara lägga ner för att saker och ting tar tid.

Citat:
Fast nu är det ju så att personerna i ledningen har varit nationalistiskt aktiva i typ 20 år redan, ända sedan de gick i högstadiet - mer eller mindre. Och de har aldrig någonsin fått en krona för det. Hur många personer i SD:s ledning kan säga samma sak?

Självfallet är det önskvärt på sikt att anställa exempelvis partiledaren och den internationella sekreteraren så att dessa på heltid kan ägna sig åt det politiska arbetet, men att det skulle vara vad som driver personerna i fråga är ju befängt. Skulle de ha arbetat gratis i 20 års tid, för att eventuellt i framtiden få en lön som sannolikt kommer att vara på samma nivå som diverse knegarlöner?
Citera
2013-05-15, 19:01
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
SD bildades 1988 och kom in i riksdagen först 2010. SvP bildades 2008 men skulle bara hålla 10 år, fast tiderna blir sämre? Jag får inte ihop det. Extrema rörelser kommer frodas i extrema tider. När folk ser att SD inte har eller vill ta till de lösningar som krävs så står SvP som ett starkt alternativ.

Ja, jag kan ju säga att jag för min del räknade med att det skulle ta 20 år att komma in i riksdagen när jag gick med 1994. Partiet bildades 1988 och kom in 2010, så jag var ju inte helt fel ute.
Citera
2013-05-15, 23:13
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet

Fast nu är det ju så att personerna i ledningen har varit nationalistiskt aktiva i typ 20 år redan, ända sedan de gick i högstadiet - mer eller mindre. Och de har aldrig någonsin fått en krona för det. Hur många personer i SD:s ledning kan säga samma sak?

Dom har alltså varit nationalistiskt aktiva i över 20 år ?

Så många år, så mycket arbete, så lite resultat.

Citera
2013-05-15, 23:35
Bannlyst
Citat:

Jo visst, det är väl inget att hymla om att den nationella rörelsens framsteg har varit små hittills - av en mängd olika anledningar. Själv ser jag nog ändå mer upp till människor som offrat allt för kampen och arbetet för ett svenskt Sverige och våra barns framtid och överlevnad än vad jag gör till gnällkukar och lipsillar som inte gjort ett skit, helt oavsett om det beror på lathet eller feghet.

Problemet är att det finns för få män, det finns för få offervilliga nationalister och kämpar, och på tok för mycket feminina och gnälliga kärringar.

Det var därför jag valde att engagera mig i SvP, jag vill nämligen vara med och arbeta för mitt folks framtid, är jag inte beredd att göra det så kan jag knappast kräva att andra ska göra det åt mig.
Jag vet inte hur du ser på saken, du kanske trivs med att vara en gnällkuk? Du borde dock inspireras betydligt mer av mannen på din avatar.
Senast redigerad av Straybullet 2013-05-15 kl. 23:42.
Citera
2013-05-16, 20:19
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:

Varför detta hån när du startat tråden https://www.flashback.org/t2031857
Citera
2013-05-16, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
Ja, jag kan ju säga att jag för min del räknade med att det skulle ta 20 år att komma in i riksdagen när jag gick med 1994. Partiet bildades 1988 och kom in 2010, så jag var ju inte helt fel ute.

Fast nu är situationen i samhället ganska så annorlunda och det finns nya faktorer och förutsättningar (som internet och fulmedias/systemets förlust av informationsförmedlingsmonopolet). Det kan med andra ord gå mycket fortare för nya politiska initiativ att slå igenom idag.
Citera
2013-05-16, 20:46
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Fast nu är situationen i samhället ganska så annorlunda och det finns nya faktorer och förutsättningar (som internet och fulmedias/systemets förlust av informationsförmedlingsmonopolet). Det kan med andra ord gå mycket fortare för nya politiska initiativ att slå igenom idag.
Saker går fortare nu.

Men allvarligt talat;

Citat:
Magnus Söderman: ”Jag är counterjihadist! Det stämmer!”

Vadfan sysslar http://www.nationell.nu/ med

Kan ingen hjälpa dom lite?
Citera
2013-05-16, 20:57
Medlem
kakburks avatar
Citat:

Jo, men nu har ju många nationalister engagerat sig i SD tidigare och byggt upp det partiet.
Lite surt att SD sedan väljer bort etnonationalismen och gör äkta nationalister överflödiga. (Sparkar dem i nyllet är kanske rättare sagt)

De sista rensar de nu bort via nolltoleransen.
Tack vare att SD valt denna vansinnesutveckling kan de inte längre stå upp för de etniska svenskarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in