Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-02-05, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Hånleendet var för jag tycker din respons var väldigt konstig, näst intill skrattretande. BNP behöver inte ha någonting att göra med befolkning. Hur tror du import- och exporthandel skulle sett ut som Sverige inte prioriterade ekonomisk tillväxt?
Det var inte min respons. Nej såklart det inte behöver, det är en sådan självklarhet att man inte ens ska behöva nämna det.

Men det säger sig själv att ju större mängd människor som är sysselsatta desto större ekonomi. Det kan inte fortsätta i all evighet, vi har som sagt bara en jord och jag vill inte utrota all natur för att ersätta med människor och storstäder. Ja den tekniska utvecklingen går framåt, men eftersom du är så förtjust i att ekonomin ska växa måste också befolkningarna växa, och det kan inte hålla på i all evighet.
Citera
2013-02-05, 20:56
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Hånleendet var för jag tycker din respons var väldigt konstig, näst intill skrattretande. BNP behöver inte ha någonting att göra med befolkning. Hur tror du import- och exporthandel skulle sett ut som Sverige inte prioriterade ekonomisk tillväxt?
Du kanske förväxlar tillväxt med bytesbalans?
Sverige är en exportnation. Det som är intressant är i så fall att ha ett handelsöverskott.
En ständigt ökande ekonomisk tillväxt är också beroende på att befolkningen ökar.
Men till vilket pris? Det är ju inte säkert att handelsöverskottet per capita ökar för det. Det enda man uppnått är ett ökat BNP.

BNP kan öka oaktat om överskottet per capita ökar eller minskar. Det räcker med att öka befolkningen, antingen genom intern barnproduktion eller invandring, så ökar också omsättning för landet.
Ett högt BNP är således ingen direkt indikation på bra en bra ekonomi.

Om man då satsar på invandring för att försöka uppnå ständigt ökande tillväxt ger man sig in i ett synnerligen chansartat hazardspel. Vid konjukturnedgång ökar också utgifterna för landet. Man har satt sig i beroendeställning av utlandet. Man har förstört landets naturliga humankapital vilket vid en svacka kan vara destruktiv för den fortsatta ekonomin och samhällsfunktionaliteten.

En invandring ska vara funktionell, naturlig och accepterad av folket annars finns det inget tillväxtresultat i världen som kan vara bra för framtiden.
Citera
2013-02-06, 23:31
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby
Man ser direkt att denna neger saknar pigment. Det är alltså missbildning. Detta har inte naturen gjort.
Om det inte är naturen som gjort det, vad är det då? Trollet Plupp?
Citat:
Ursprungligen postat av DogDylan4.0
Ganska enkelt

SVP vill:

1. Gasa ihjäl världens judar precis som Hitler
2. Sterilisera handikappade, rasblandade och udda personer
3. Införa en statlig avelsverksamhet - där staten skall bedriva avel på folket
4. Förbjuda alla företag, partier, medier och organisationer som inte är nazistiska
5. Anfallskrig mot tredje världen för att ta deras resurser
6. Förbjuda blandäktenskap och invandring från icke-vita länder
7. Avskaffa den liberala demokratin
Källa?
Citat:
Ursprungligen postat av Carlos88
SDare är här på FB för att spekulera kring SDs framtid och observera det politiska spelet som en "fotbollsmatch".

SvPare är här för att faktiskt värva väljare.
Är det inte bättre att värva väljare än att sitta passivt och diskutera från en soffa?
Citat:
Ursprungligen postat av SFS
Kritik mot dagens liberala demokrati betyder inte nödvändigtvis att man vill ersätta den med en auktoritär diktatur.
SvP har ingen klar åsikt om diktatur eller icke diktatur. Tyvärr får jag säga, för diktatur är bara någonting vi behöver mer av.
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Bored
En skillnad är att SD har 10% i opinionsundersökningar, medans SvP har 0%.
Källa på att SvP har 0 %?
Citat:
Men SD vill ge polisen mer pengar och befogenheter för att jaga ut alla invandrare som har fått avslag från sin asyl.
Med Sd:s politik kan de fortfarande gifta sig in eftersom Sd vill ha kvar anhöriginvandringen. Att invandrarna i fråga är kriminella är heller inget problem, kolla bara på Johnny Skalins ryska skattefuskarkärring som han har valt att släppa in istället för att skaffa en svensk kvinna.
Citera
2013-02-07, 01:42
Medlem
FlamingBacons avatar
Någon som vet hur många övertygade SvP supportrar det kan tänkas ha funnits redan år 2010? Till och med några av Flashbacks otäckaste dödsnazister uppger att de röstade på SD av taktiska skäl då.

SD fick ju lite drygt 1200 röster första valet de deltog i, och snäppet under 5000 tre år senare. Det blir ju intressant att se om SvP kan slå det.
Citera
2013-02-07, 08:16
Medlem
infidels avatar
Citat:
Det är inte Gud som har gjort oss till etniska Svenskar om man tror på något sånt.
Naturen gör sin process. Det är väll bra att invandrarna assimileras precis som föregående invandringen assimilerades.

Vilken föregående invandring? Kan du vara mer specifik?

Citat:
Konkurrensen kommer inte komma. När invandringsstoppen är kommen och sverige blir ett SD-land så kommer invandrare missgynnas och därmed resa till andra länder som erbjuder det svenska staten hade erbjudit någon gång i tiden. Jag menar att med SD's politik så kommer Sverige bli etniskt svensk av väldigt många faktorer:
* Invandrare flyttar ut
* Naturen gör sin process
* Invandringen kan inte fyllas på och den enda invandring som tillåts är västlig invandring. (SD's förslag)

Först ska de assimileras, sedan ska de särbehandlas och missgynnas. Hur ska du ha det? Sedan så gör SD inte skillnad på västlig (vilket idag i kan betyda en fransktalande arab eller en engelsktalande neger) och icke-västlig invandring. SD är ju ett rasförnekande parti.

Citat:
Med SD's politik så kommer man inte kunna ta del av svensk välfärd om du inte har bevisat dig värdig för det. Man måste ha medborgarskap. SD's politik är väldigt likt japansk politik då om man har japansk medborgarskap så är man japan men det är omöjligt att få.
Förstår du "mellan raderna" bakom SD's politik just nu?

Så runt 2030, när det bor 3-4 miljoner blattar och negrer i landet med svenskt medborgarskap ska SD göra skillnad genom att göra det svårt för nytillkomna att få medborgarskap. Det låter som ett framgångsrecept. Förresten, hur pass svensk är du? Du kan ju inte ens skriva ordentlig svenska, och din hackiga svenska verkar vara baserad på något annat språks grammatik. "Förstår du mellan raderna bakom SD's politik just nu" ?
Citera
2013-02-07, 09:01
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Förutom judisk kulturmarxism och kommunism så finns det kristen och liberal ideologi som oftast är lika verklighets- och naturförnekande och stollig.

Tja du, både Jesus och Ayn Rand var judar..... Judiska ismer av olika slag är som en slags matsmältningsvätskor menade att bryta ner vita samhällen så de lättare kan sörplas upp inifrån.
Citera
2013-02-07, 09:27
Medlem
infidels avatar
Citat:
Förbättra ekonomisk tillväxt är målet. Fler som arbetar ger högre BNP-tillväxt, stabilare inflation och marknad. Ju fler som arbetar, ju bättre ekonomi blir det, förutsatt att lika stor kvot av befolkningen jobbar då så att säga i bägge scenarion.

Högre total BNP betyder inte nödvändigtvis högre BNP per capita. Om vi dubblar Sveriges befolkning och detta resulterar i att BNP ökar med 50%, så har samtidigt BNP/capita minskat med 25%. "Stabilare (lägre) inflation" genom arbetskraftsinvandring är ekonomspråk för "nerhållna lönekrav". Med andra ord, svensson tjänar inte på arbetskraftsinvandring. Dagens arbetskraftsinvandring reducerar BNP/capita ganska duktigt och svensson får betala dubbelt upp för den, dels genom sämre löneutveckling och dels genom välfärdssubventioner till ett importerat trasproletariat.
Citera
2013-02-24, 20:21
Medlem
klashbacks avatar
MOD kan vi få en ny omröstning?

Jag fick en idè häromdagen, låt oss riktiga Sverige vänner gå in på avpixlat en dag å säga våran mening.

Typ angripa de via deras egna medel, matyrskap osv, ska vi säga nästa fredag? Andra förslag?
Citera
2013-03-15, 18:07
Medlem
klashbacks avatar
Vilka böcker får man läsa om man röstar på SvP? Kan jag rekommendera Karl Marx om jag röstar på SvP?
Citera
2013-03-15, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klashback
Vilka böcker får man läsa om man röstar på SvP? Kan jag rekommendera Karl Marx om jag röstar på SvP?
Man får naturligtvis läsa vilka böcker man vill. Själv har jag ett par favoriter.

Änglarnas Levnadsöde
Folknationalism
Kritikkulturen

För att nämna några. Att förbjuda eller försöka bestämma för medlemmarna vilka böcker de ska läsa eller inte vore ju väsenfrämmande och oförsvarligt.
Citera
2013-03-15, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
För att nämna några. Att förbjuda eller försöka bestämma för medlemmarna vilka böcker de ska läsa eller inte vore ju väsenfrämmande och oförsvarligt.
Visst är det så. Det är inte alltid dåligt att läsa motståndarsidans böcker. Det är då man får reda på vad de tycker och varför de gör det. Det i sin tur gör att man lättare kan peka ut felaktigheter och lyckas övertyga motståndaren.
Citera
2013-03-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klashback
Du får läsa vilka böcker du vill. Naturligtvis får du rekommendera Marx. Även om marxister har fel i mycket så kan det vara värdefullt att veta varför marxister tycker som de gör.

Jag ser inget som helst fel med att läsa litteratur som inte bekräftar sin egna världsbild - tvärtom, det är bara sunt att få perspektiv på saker och ting.

Det är superintressant att läsa om hur vänstern tänker iochmed att de har varit så framgångsrika.

Jag rekommenderar starkt Gramsci.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in