Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-02-03, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Bra att du säger det.

Är ekonomin viktigare än ett folks överlevnad? Är siffror på papper viktigare är folks välmående? Är materiella ting värda mer än människor?

Jag bakar in ekonomiska frågor i invandringsfrågan.
Citera
2013-02-03, 17:38
Bannlyst
Citat:
SD är minst dåliga utav riksdagspartierna i nuläget och visst kan det bli så att invandrare och parasiter flyttar ut.

Men det jag undrar är hur i hela friden naturen skall göra sin gång? Hur skall exempelvis negrerna assimileras av naturen, hävdar du att miljön påverkar deras genetiska ursprung såpass att de efter några generationer är svenskar? Förespråkar du att vi skall tvångsblanda bort negrerna och araberna så att de efter en herrans många generationer och med en allt större hybridpopulation. Är det då inte enklare att bara visa dem dörren och säga att detta är svenskarnas land, ni är inte välkomna?

Miljön kommer inte påverka deras etniska ursprung men generationerna kommer göra det en del efter många många år. Det som kommer hända är att negrerna kommer bli vitare för varje generation.

Det vore enkelt och bara öppna dörren men sån politik kommer aldrig drivas igenom.
Ungefär som vänsterextremister kämpar för att avskaffa kapitalismen.
Citera
2013-02-03, 17:43
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby
Jag bakar in ekonomiska frågor i invandringsfrågan.

Svara på min fråga: Är materiella ting mer värda än människor?

Den ekonomiska biten är bara ett bra slagträ, ett väldigt bra sådant faktiskt då invandringsprojektet är ekonomiskt oförsvarbart om man nu inte syftar till att dumpa lönerna och göra Sverige till ett samhälle med enorma klassklyftor, dvs väcka upp det sovande folket som Hr. Statsminister hade uttryckt sig.

Men om man drar ned hela debatten kring invandring till det essentiella, den absoluta orsaken så är det man verkligen vill ha stora mängder folkfrämlingar boendes inom landet eller inte.
Citera
2013-02-03, 17:52
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Miljön kommer inte påverka deras etniska ursprung men generationerna kommer göra det en del efter många många år. Det som kommer hända är att negrerna kommer bli vitare för varje generation.

Vad skulle vara orsaken till att de blir vitare för varje generation? Har du någon vetenskaplig grund i detta påstående?

Här är en "vit" neger, även kallat albinoneger. Skulle du hävda att han är svensk?
Bild

Citat:
Det vore enkelt och bara öppna dörren men sån politik kommer aldrig drivas igenom.
Ungefär som vänsterextremister kämpar för att avskaffa kapitalismen.

Du verkar smått defaitistisk och tror på att Status Quo aldrig kan ändras och därmed skall man aldrig försöka göra några ordentliga ändringar i heller utan snarare försöka anpassa sig så mycket som möjligt för att få till en liten liten ändring.

Vänsterextremisterna lyckades på flera ställen bland annat i flera länder i Sydamerika, Kina och Ryssland. Kapitalismen är ingen opåverkbar naturkraft och kan visst avskaffats om där finns en politisk vilja.
Citera
2013-02-03, 17:55
Bannlyst
Citat:
Jag bakar in ekonomiska frågor i SD's invandringspolitk.

Så vem ska ut då? Ska Thoralf Alfsson, Kent Ekeroth, Jimmie Åkesson, Maria Mazetti, pojken med dem bruna ögonen fast vit och blond med mera?
Personer av vit europeisk genetisk bakgrund får stanna, främlingar däremot får lämna Sverige. Kosher-Kent åker förstås, de övriga känner jag inte till deras etniska bakgrund, men de får sannolikt stanna, det kan jag inte tänka mig annat.

Citat:
Negrer kan inte vara etniska svenskar. Det är logiskt.
Ni ska bevisa vem som är svensk eller inte svensk av folk som är vita.
Ja, precis och det framgår i våra politiska dokument. Vita européer och ättlingar till sådana anses kunna tas upp i den svenska gemenskapen. Icke-vita däremot inte. Svårt?

Citat:
Jag tycker Kent Ekeroth har åsikter som värnar och försvarar Sverige. Se där! Kent ska ut pga sina åsikters. Du verkar vilja införa diktatur.
Kent Ekeroth är en sionistisk jude som inte hör hemma i Sverige. Det är det intressanta. Jag vill för övrigt införa ett styrelseskick som bygger på ansvars- och ledarprincipen.

Citat:
Det räcker att man stänger gränserna helt.
Felaktigt.

Citat:
Du måste ställa dig mot de demokratiska lagarna. Att SvP vill kasta ut alla invandrare är som att fisa i rymden.
Vilka demokratiska lagar är det du pratar om? Du kan inte bara rulla en apelsin över tangenterna, du måste utveckla vad du menar.

Citat:
Nej. Ni är inte värdekonservativa. Ni vill kasta etniska svenskar grundat på fel åsikter. Samma sak som man gjorde i DDR!
Va? Är du född på ett HBTQ-möte? Jag förstår ärligt talat inte vad du menar? Vad gjorde man i DDR och hur vill vi göra samma sak? När har vi sagt att vi vill kasta ut etniska svenskar? Märkligt.

Citat:
Men ni kommer inte få något stort väljarstöd med dessa frågor ni driver då det går inte hem hos svenskarna.
Vad går hem hos svenskarna då? Deras åsikter är knappast gjutna i sten, för fyra decennier sedan pratade vår statsminister öppet om vikten av etnisk homogenitet och raslig renhet, hur kommer det sig att det man stod för igår är det man hatar idag? Och kan det i så fall heller inte ändras tillbaka?

Citat:
Jag försöker förklara att med SD's politik så bevaras den svenska rasen. Läs mellan raderna.
Jag var aktiv i SD tidigare och känner flera Sverigedemokrater, vissa av dem på mellanhög nivå, om än ingen i riksdagen. Du har fel helt enkelt och saknar kunskap och insyn.
Citera
2013-02-03, 18:10
Bannlyst
Citat:
Vad skulle vara orsaken till att de blir vitare för varje generation? Har du någon vetenskaplig grund i detta påstående?
Tiden.

Citat:
Här är en "vit" neger, även kallat albinoneger. Skulle du hävda att han är svensk?
Bild
Missbildad.

Citat:
Du verkar smått defaitistisk och tror på att Status Quo aldrig kan ändras och därmed skall man aldrig försöka göra några ordentliga ändringar i heller utan snarare försöka anpassa sig så mycket som möjligt för att få till en liten liten ändring.
Just kasta ut folk. Den idén tror jag inte på.

Citat:
Vänsterextremisterna lyckades på flera ställen bland annat i flera länder i Sydamerika, Kina och Ryssland. Kapitalismen är ingen opåverkbar naturkraft och kan visst avskaffats om där finns en politisk vilja.
Jo, men vad har deras folk för människosyn och djursyn då?
Citera
2013-02-03, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Personer av vit europeisk genetisk bakgrund får stanna, främlingar däremot får lämna Sverige. Kosher-Kent åker förstås, de övriga känner jag inte till deras etniska bakgrund, men de får sannolikt stanna, det kan jag inte tänka mig annat.
Men hallå! Åkesson har svart år. Thoralf har bruna ögon, inte direkt vit hy och mörkbrunt krulligt hår. Varför ska inte dem ut? Kent ser mer "svensk" ut än toralf men SvP:are verkar vilja införa diktatur. Är det inte nog med denna diktatur i har i Sverige?

Citat:
Ja, precis och det framgår i våra politiska dokument. Vita européer och ättlingar till sådana anses kunna tas upp i den svenska gemenskapen. Icke-vita däremot inte. Svårt?
Vilken genegenskap då? Förmågan att tala?

Citat:
Kent Ekeroth är en sionistisk jude som inte hör hemma i Sverige. Det är det intressanta. Jag vill för övrigt införa ett styrelseskick som bygger på ansvars- och ledarprincipen.
Se där! Du inför åsiktsdiktatur. Därför kommer ni inte lyckas.

Citat:
Felaktigt.
Snarare mer än rätt.

Citat:
Vilka demokratiska lagar är det du pratar om? Du kan inte bara rulla en apelsin över tangenterna, du måste utveckla vad du menar.
Ni vill kasta ut invandrare? Ni och vilken armé?

Citat:
Va? Är du född på ett HBTQ-möte? Jag förstår ärligt talat inte vad du menar? Vad gjorde man i DDR och hur vill vi göra samma sak? När har vi sagt att vi vill kasta ut etniska svenskar? Märkligt.
I DDR så blev man av med sitt medborgarskap och riskerades utvisas om man hade fel åsikter. Du vill kasta ut Kent.

Citat:
Vad går hem hos svenskarna då? Deras åsikter är knappast gjutna i sten, för fyra decennier sedan pratade vår statsminister öppet om vikten av etnisk homogenitet och raslig renhet, hur kommer det sig att det man stod för igår är det man hatar idag? Och kan det i så fall heller inte ändras tillbaka?
Varför kastade han inte ut alla invandrare då? Någon i Sverige bör ju ha ha varit icke etnisk svensk.

Citat:
Jag var aktiv i SD tidigare och känner flera Sverigedemokrater, vissa av dem på mellanhög nivå, om än ingen i riksdagen. Du har fel helt enkelt och saknar kunskap och insyn.
Du saknar förmåga att läsa riktigt. Skulle SvP bli lite mjukare i sina åsikter och hitta politiska genvägar som SD gör så skulle du byta parti som en förvirrad ekorre.
Citera
2013-02-03, 18:36
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Tiden.
Hur skall tiden påverka negrers genetik så den blir snarlik svenskarna? Är det breddgraderna som påverkar genetiken eller vad är det?
Citat:
Missbildad.
Ja, men han är ändå vit i hudfärgen. Hur tror du annars vithudfärgade negrer skall se, varifrån skall de få de nordeuropeiska dragen. Skall naturen och tiden lösa det?

Citat:

Just kasta ut folk. Den idén tror jag inte på.

Vad skall vi annars göra, låta bidragsparasiter och etniska enklaver fortsätta få befinna sig inom landet trots deras skadeverkan på vårt samhälle? Jag skulle hävda att repatriering är mycket humanare än att avrätta var och en utav dem eller att försätta Sverige i ett lågintensivt inbördeskrig.

Citat:
Jo, men vad har deras folk för människosyn och djursyn då?

Inget vidare med tanke på att kommunisterna är fullständigt hårdnackade materialister. Men du måste väl inse att dagens system inte är hållbart varken för oss svenskar, européer/europeisk ättade samt naturen.

Skall jag vara ärlig och detta är inte för att sätta mig över dig eller något liknande, skiter fullständigt i hur jag framstår eller vem som vinner vad. Men du får ta och läsa på lite, tänka igenom saker och ting osv.
Citera
2013-02-03, 18:38
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Men hallå! Åkesson har svart år. Thoralf har bruna ögon, inte direkt vit hy och mörkbrunt krulligt hår. Varför ska inte dem ut? Kent ser mer "svensk" ut än toralf men SvP:are verkar vilja införa diktatur. Är det inte nog med denna diktatur i har i Sverige?

Vilken genegenskap då? Förmågan att tala?

Se där! Du inför åsiktsdiktatur. Därför kommer ni inte lyckas.

Snarare mer än rätt.

Ni vill kasta ut invandrare? Ni och vilken armé?

I DDR så blev man av med sitt medborgarskap och riskerades utvisas om man hade fel åsikter. Du vill kasta ut Kent.

Varför kastade han inte ut alla invandrare då? Någon i Sverige bör ju ha ha varit icke etnisk svensk.

Du saknar förmåga att läsa riktigt. Skulle SvP bli lite mjukare i sina åsikter och hitta politiska genvägar som SD gör så skulle du byta parti som en förvirrad ekorre.

De flesta av dina "svar" är totalt Goddag Yxskaft och tyder på att du överhuvudtaget inte förstått det du "besvarar". Du blandar ihop frågor om ras med åsiktsfrihet och tycks tro att det skulle vara svårt att konstatera vem som är etnisk svensk eller ej.

Försök en gång till, med hjärnan påslagen denna gång.
Citera
2013-02-03, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
De flesta av dina "svar" är totalt Goddag Yxskaft och tyder på att du överhuvudtaget inte förstått det du "besvarar". Du blandar ihop frågor om ras med åsiktsfrihet och tycks tro att det skulle vara svårt att konstatera vem som är etnisk svensk eller ej.

Försök en gång till, med hjärnan påslagen denna gång.

Du skapade detta inlägg för att just göra....påhopp...och inte bemöta argumenten?
Citera
2013-02-03, 19:18
Medlem
MASSAGATTIs avatar
SD.. pga deras politik samt förtryck mot ett demokratiskt valt parti och dess anhängare.. 30-talets Tyskland luktar det.
Citera
2013-02-03, 19:22
Medlem
Citat:
Det är inte Gud som har gjort oss till etniska Svenskar om man tror på något sånt.

Naturen gör sin process. Det är väll bra att invandrarna assimileras precis som föregående invandringen assimilerades.

Konkurrensen kommer inte komma. När invandringsstoppen är kommen och sverige blir ett SD-land så kommer invandrare missgynnas och därmed resa till andra länder som erbjuder det svenska staten hade erbjudit någon gång i tiden. Jag menar att med SD's politik så kommer Sverige bli etniskt svensk av väldigt många faktorer:
* Invandrare flyttar ut
* Naturen gör sin process
* Invandringen kan inte fyllas på och den enda invandring som tillåts är västlig invandring. (SD's förslag)
Varför är det bra att invandrare assimileras? Det skulle, med största sannolikhet, förinta hela den svenska folkstammen. Den invandring vi hade tidigare skilde sig från den vi har idag. Tidigare var det européer som invandrade, nu är det icke-vita. Finns det något land som består utav en stor del icke-vita och rasblandade som du skulle vilja bo i permanent?

Varför skulle alla icke-vita åka hem på grund av att SD tar makten? Det är inte det minsta logiskt. En somalier eller irakier har det betydligt bättre i Sverige nästan oavsett hur det ser ut här. Det är däremot inte helt omöjligt att en mindre andel icke-vita skulle försöka ta sig hit.

Jag är inte helt införstådd med vad som skulle hindra konkurrensen mellan alla olika grupper i SD´s Sverige. Har du lust att förklara det?
Citat:
Med SD's politik så kommer man inte kunna ta del av svensk välfärd om du inte har bevisat dig värdig för det. Man måste ha medborgarskap. SD's politik är väldigt likt japansk politik då om man har japansk medborgarskap så är man japan men det är omöjligt att få. Förstår du "mellan raderna" bakom SD's politik just nu?
Det är naturligtvis en bra början. Problemet är att det finns mer än 1 miljon icke-vita i Sverige. De har redan tillgång till vår välfärd.

Jag förstår vad du menar. SD vill inte säga rakt ut att de vill bli av med alla icke-vita snyltare, de vill istället dra i bidragsbromsen och få ut dem på den vägen. Problemet är att de flesta utav alla invandrare som kommit till Sverige inser att det alltid kommer vara bättre här än i deras länder. Det spelar ingen större roll för den stora massan av de som tagit sig hit ifall det blir lite mindre bidrag. De kommer bara kravalla lite mera eller börja råna svenskar ännu mer.

Se på hur det ser ut i Frankrike/England/Holland/Italien/Frankrike eller Danmark. I alla de här länderna har man en "hårdare attityd" gentemot invandrare än vad vi har i Sverige. I Frankrike fick man t.o.m. igenom ett ultranazistiskt burkaförbud. Trots detta så ger sig inte invandrarna sig tillbaka till sina länder, de har stannat kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in