Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Varför chansa..det bästa är tycker jag att låta henne vara kvar där hon är, istället för att valsa runt.
Jag tycker att det är lika bra flickan befinner sig där hon är nu...hör föräldrarna av sig så får man reda ut det då. Fast det jag menar är att jag tycker flickans bästa är det viktigaste...inte, som många i tråden tycker, Sveriges bästa att "bli av med en svartskalle" så fort som möjligt....
Du drar fel konsekvensslutsatser av dina tankar. Den rätta slutsatsen av vad du säger är nämligen att man låter paret Liewehr adoptera henne idag, såvida de nu vill det och är ok som människor.
Tankarna leder helt enkelt till att flickan nu är ett svenskt barn och att föräldrarna inte längre har rätt till barnet.
Man kan inte bara sitta och säga, det får vi ta ställning till då. Sådant är inte bra nog ifall man ska ha ansvar över folks välbefinnande.
Uffa, jag måste lägga till, att det alltså kan vara en lika stor chansning att låta flickan stanna där hon är nu. Det hela beror på vad som händer i framtiden.