2012-09-24, 13:14
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hammocken
Det var dumt av henne. Väldigt dumt. Nu måste myndigheterna samarbeta och se vad som är bäst för flickan och fostermamman får tänka på att det hon säger nu får flickan leva med resten av sitt liv. Hon ska bara vara tyst!

Min inställning är att det är vansinne att förvirra en 2 år gammal eftersom det är traumatiserande att göra på det viset, och här kan man ana att regelverket inte fungerar.

Socialstyrelsen får nu göra sitt jobb, fan vad senfärdiga de alltid är! Socialstyrelsen är en rörig myndighet, med toppridna tjänstemän hunsade av GD, en myndighet med stora interna problem, typiskt då att de sjabblar med viktiga utredningar! Myndigheterna verkar i ett gungfly, och barn kommer i kläm. Tur att BO har lagstöd i ryggen när de begär samtal med myndigheterna.

Ibland är Sverige ett land av nisse-hultare och det blir inte bättre av att rasister försöker vrida bort fokuset – det saknas regelverk och då kommer människor, barn, i kläm!

Här är vi överens!

Dessutom får det räcka med att hålla fram flickan framför tevekameror nu. Börjar bli lite väl...

Kolla på intervjun med fostermamman i AB-länken. Jag tolkar hennes ordval och kroppsspråk som att hon inte alls vill lämna bort fosterflickan till den biologiska mamman och att hon kommer att kämpa som fan för att det inte ska ske. Hur tolkar du det?
2012-09-24, 13:16
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Är hon fransk eller inte? Kan väl inte vara så svårt att ta reda på. I så fall är det väl svenska myndigheters ansvar att försöka kontakta dels de franska myndigheterna, dels modern, för en överlämning.

Dessa parter har det yttersta ansvaret för barnet. Inte de svenska myndigheterna.

Sverige kan och bör inte fortsätta leka socialbyrå och samvete för hela världen.

Ja hon är fransk men socialnämnden i Lund har struntat i att informera franska myndigheter om att flickan finns här. Varför? Jo troligtvis för att de trodde att den man flickan bodde hos, och som samtyckte till LVU, var flickans pappa.

Men det var han inte.

Det verkar (men vi vet inte än) som om socialnämnden i Lund har gjort bort sig rejält...
2012-09-24, 13:20
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Så du smickrar!!!!
Jag borde egentligen lämna det åt er eftersom ni anti-rasister är så bra på att smickra er själva. Allt ni skriver är för att framställa er själva som goda. Politiskt korrekta. Det är inte utan att man då och då får kväljningar.

Nästa steg i den moraliska utvecklingen blir att börja bry sig om även vita människor men det blir nog svårt utan att släppa den anti-rasistiska ideologin.
2012-09-24, 13:20
Medlem
Uppenbart att familjen mörkat sanningen och pk-media hakar villigt på. Ingen tidning vågar skriva att socialnämnden helt struntat i att söka mamman, allt detta i medias eviga kamp att få oss att älska hur landet fylls till bristningsgränsen av sk flyktingar etc. Ett barn ska väl i första hand vara hos sina biologiska föräldrar? Vad är det media döljer, nu ska vi svenskar lydigt skriva på listor för att försvara en mer eller mindre kidnappning av Haddile. När kommer sanningen fram?
2012-09-24, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Här är vi överens!

Dessutom får det räcka med att hålla fram flickan framför tevekameror nu. Börjar bli lite väl...

Kolla på intervjun med fostermamman i AB-länken. Jag tolkar hennes ordval och kroppsspråk som att hon inte alls vill lämna bort fosterflickan till den biologiska mamman och att hon kommer att kämpa som fan för att det inte ska ske. Hur tolkar du det?

Jag tolkar det som att fostermamman av någon anledning vet, eller tror sig veta, att flickans liv är i fara. Om det är korrekt kan jag inte ta ställning till. Hon är en människa av hjärta och blod, och ingen robot. Det är svårt att inte fästa sig vid fosterbarn, och hålla balansen kan jag tänka mig, men hon borde kanske vara mer professionell? Samtidigt kan det vara just professionellt att ingripa när man förstår att ett barn är på väg att skickas ut ensam i världen! Fostermamman har gjort en mycket viktig insats.

Hur som helst, finns det forskning på att barn i just denna ålder inte får slitas upp från sitt sammanhang, då det kan orsaka livslånga trauman. Därav min ståndpunkt. Flickan måste stanna tills vidare, tills situationen är löst. Återfinns mamman får det bli tal om att långsamt lära känna varandra och att franska och svenska myndigheter samarbetar under en längre tid. Mamman kan komma till Sverige och knyta an till dottern. Så gör man med barn som hämtas av adoptivföräldrar, man skickar aldrig iväg barn ensamma, aldrig! Man ser först att anknytningen fungerar. Vad är det för vansinniga personer som ägnar sig åt sådana här frågor? Ska verkligen en byråkratjurist vara den som ensam har sista ordet? Näppeligen.
Senast redigerad av hammocken 2012-09-24 kl. 13:25.
2012-09-24, 13:24
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Jag tolkar det som att fostermamman av någon anledning vet, eller tror sig veta, att flickans liv är i fara. Om det är korrekt kan jag inte ta ställning till. Hon är en människa av hjärta och blod, och ingen robot. Det är svårt att inte fästa sig vid fosterbarn, och hålla balansen kan jag tänka mig, men hon borde kanske vara mer professionell?

Hur som helst, finns det forskning på att barn i just denna ålder inte får slitas upp från sitt sammanhang, då det kan orsaka livslånga trauman. Därav min ståndpunkt. Flickan måste stanna tills vidare, tills situationen är löst. Återfinns mamman får det bli tal om att långsamt lära känna varandra och att franska och svenska myndigheter samarbetar under en längre tid. Mamman kan komma till Sverige och knyta an till dottern. Så gör man med barn som hämtas av adoptivföräldrar, man skickar aldrig iväg barn ensamma, aldrig! Man ser först att anknytningen fungerar. Vad är det för vansinniga personer som ägnar sig åt sådana här frågor? Ska verkligen en byråkratjurist vara den som ensam har sista ordet? Näppeligen.

Är det mycket krig och förföljelser i Frankrike?
2012-09-24, 13:25
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Ja hon är fransk men socialnämnden i Lund har struntat i att informera franska myndigheter om att flickan finns här. Varför? Jo troligtvis för att de trodde att den man flickan bodde hos, och som samtyckte till LVU, var flickans pappa.

Men det var han inte.

Det verkar (men vi vet inte än) som om socialnämnden i Lund har gjort bort sig rejält...

Men det här är ju helt galet. Har batikhäxorna i mediaeliten fått det definitiva hjärnsläppet? Vi pratar alltså om ett barn som är fransk medborgare. Det är ju helt uppenbart att det är Frankrikes ansvar.

Eller ska också Frankrike betraktas som ett "osäkert" land vars medborgare vi i Sverige ska ansvara för? Vad blir nästa steg Belgien, Danmark eller rent av Norge?
2012-09-24, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Är det mycket krig och förföljelser i Frankrike?

Nej, och det är inte topic. Du har missuppfattat debatten och frågan. Läs igenom och återkom. Åter till topic!
2012-09-24, 13:27
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Nej, och det är inte topic. Åter till topic!

Men ditt pundhuvud det är till Frankrike flickan skulle utvisats, det är väl för fan topic!
Senast redigerad av retepm. 2012-09-24 kl. 13:30.
2012-09-24, 13:29
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Jag tolkar det som att fostermamman av någon anledning vet, eller tror sig veta, att flickans liv är i fara. Om det är korrekt kan jag inte ta ställning till. Hon är en människa av hjärta och blod, och ingen robot. Det är svårt att inte fästa sig vid fosterbarn, och hålla balansen kan jag tänka mig, men hon borde kanske vara mer professionell? Samtidigt kan det vara just professionellt att ingripa när man förstår att ett barn är på väg att skickas ut ensam i världen! Fostermamman har gjort en mycket viktig insats.

Hur fan kan fostermamman veta det? Har Haddile sagt nåt eller vem är det som har tipsat fostermamman om att Haddile lever under hot?
2012-09-24, 13:44
Medlem
Cheetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av water
Vad är det fritzl-mamman inte förstår? Hittas mamman så ska självklart ungen återförenas med henne såvida hon inte är dödsknarkare.

Blev lite äcklad när den tillfälliga "mamman" sa att ett fortsatt letande efter de biologiska föräldrarna kändes lika illa som barnhem. Ja för henne kanske, jävla ego.

Lika illa? Med viss sannolikhet är den biologiska morsan 18 resor värre för den lilla flickan än vad ett franskt barnhem skulle vara. Frankrike är ett land som tar hand om sina medborgare i minst lika stor utsträckning som Sverige. Vi snackar inte om Rumänien, Ryssland eller Kina där ungarna stuvas undan i burar.

Arabmorsan däremot torde vara det sämsta alternativet. Hon har visat vad hon går för.
2012-09-24, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Men ditt pundhuvud det är till Frankrike flickan skulle utvisats, det är väl för fan topic!

Du frågade om det var mycket förföljelser i Frankrike. Det var inte topic. Vet du vad? Du verkar vara en narcissist, vrider till saker och ting. Det är inte landet som är intressant, utan vårdnadshavaren. Det förstår du med, du jävlas bara, typiskt sverigedemokrater på nätet.
Senast redigerad av hammocken 2012-09-24 kl. 13:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in