2012-09-23, 22:44
Medlem
Cheetas avatar
Häpnadsväckande att vissa här tillmäter en psykotisk och missbrukande arabkärring förmågan att ta hand om en liten flicka som hon redan övergivit en gång.

Alternativet är en vettig fosterplacering i Frankrike, inte den tokiga arabmorsan. Hon bör enligt all logik vara diskvalificerad.
2012-09-23, 22:46
Bannlyst
fan hon fick stanna.
2012-09-23, 22:48
Medlem
Glendas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lococco
http://www.expressen.se/nyheter/nytt-besked-haddile-far-stanna-i-sverige/
Migrationsverket ändrar sig, flickan får stanna tills mamman hittas. Alla nöjda.

Tror knappast att alla är nöjda men jag tycker det var ett bra beslut
2012-09-23, 22:56
Medlem
Cheetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenda
Tror knappast att alla är nöjda men jag tycker det var ett bra beslut

Migrationsverket är ett jävla skämt, det är lärdomen av denna cirkus.
2012-09-23, 22:58
Medlem
Migrationsverket går till attack mot socialnämnden i Malmö:

http://www.migrationsverket.se/info/6229.html

Citat:
Under tiden Haddile Khemice vistats i Sverige har ansvaret för att eftersöka hennes föräldrar ålegat socialförvaltningen i Lunds kommun. Socialnämnden i Lunds kommun beslutade den 21 oktober 2010, dvs. för nästan två år sedan, att tvångsomhänderta Haddile Khemice enligt lagen om vård av unga (LVU). Under denna tidsperiod har socialnämnden inte vidtagit några åtgärder för att eftersöka Haddiles föräldrar. Trots att moders identitet är känd och det också är känt att både mor och dotter är franska medborgare har t.ex. inga kontakter tagits med franska myndigheter för att eftersöka flickans mamma eller pappa. Inte heller har man tagit någon kontakt med myndigheter i Algeriet trots att det finns uppgifter om att modern kan befinna sig där. Detta får anses som anmärkningsvärt.
2012-09-23, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Lite faktafel:

1 hon är född i Sverige
2 hon har lärt sig svenska och kan därför inte franska.
3 hon ser sina fosterföräldrar som just mamma och pappa!

Vilka faktafel???? jag har inte angett några fakta alls, jämnförelsen med svenska ungen är fullständigt relevant.

1. jag skrev aldrig nåt om det. En unge fdd i thailand av svenska föräldrar blir inte automatiskt thailändare.
2. ja det är kört, hon kan aldrig lära sig nåt annat språk......
3. Jag kan kidnappa en liten unge och hålla denne gömd nåt år så ser denne mig som sin farsa, dock kommer knappast rätten att ge mig vårdnaden sen.....
2012-09-23, 23:15
Medlem
Mavvelitos avatar
Anmärkningsvärt är det att man beslutar sig för att utvisa en sådan ung person, under tiden man välkomnar horder utav vuxna människor som endast söker en bättre välfärd. Självklart ska hon få stanna, vad är det som är så svårt för vänstern att förstå egentligen? Fokusera på rätt bit och de verkliga människorna. Sluta slunga in 130k av alla andra som inte behöver det, för att sedan utreda om en 2-åring ska få stanna. Era jävla idioter.
2012-09-23, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mavvelito
Anmärkningsvärt är det att man beslutar sig för att utvisa en sådan ung person, under tiden man välkomnar horder utav vuxna människor som endast söker en bättre välfärd. Självklart ska hon få stanna, vad är det som är så svårt för vänstern att förstå egentligen? Fokusera på rätt bit och de verkliga människorna. Sluta slunga in 130k av alla andra som inte behöver det, för att sedan utreda om en 2-åring ska få stanna. Era jävla idioter.

Läs fyra inlägg upp. Socialnämnden i Lund har alltså undlåtit att kontakta franska och algeriska myndigheter trots att de omhändertog ungen redan i oktober 2010. Självklart borde de ha kontaktat de utländska myndigheterna redan senast i november 2010 så att ungen kunnat få hamna i de franska myndigheternas vård så snabbt möjligt. Självklart skulle hon ha utvisats redan i slutet av 2010.
Senast redigerad av Agge2 2012-09-23 kl. 23:21. Anledning: syftningsfel
2012-09-23, 23:20
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agge2

Precis vad jag trodde för ett dygn sedan. Soc har inte gjort ett skit för att söka efter mamman eller andra anhöriga till flickan.

Det måste anmälas till socialstyrelsen, så får det inte gå till. Det är ren och skär människohandel, möjliggjord genom passivitet.
2012-09-23, 23:22
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:

Mycket bra.

Denna hållning ska förstås även tillämpas på alla ensamkommande barn som söker sin tillflykt i Sverige. Föräldrar ska naturligtvis eftersökas och återföreningar i hemlanden ska eftersträvas. Nu börjar vi komma någon vart!

Socialtjänsterna ska vara ansvariga för att eftersökning sker, det ansvaret har de hittills kommit undan alldeles för billigt. Som det ser ut i dag så medverkar vi från myndighetshåll till att gömma undan barn från hela världen från deras föräldrar i "världens bästa socialtjänst" - vilket är ren kidnappning.

Sverige medverkar därmed till människohandel.
Senast redigerad av Kaiser Chief 2012-09-23 kl. 23:25.
2012-09-23, 23:25
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

Minst sagt anmärkningsvärt. Svenska myndigheter (socialnämnden i Lund) har alltså uppfattat sin roll som sådan att de kan LVU:a och placera in underåriga medborgare från andra EU-länder in i familjehem utan att informera myndigheterna i det land där den underårige är medborgare? Vet franska myndigheter ens om att flickan existerar? Här luktar det maktmissbruk alternativ arrogans och självgodenhet från soc sida så att det visslar om det.
2012-09-23, 23:27
Medlem
Golonkas avatar
Massmedias makt och inflytande är i sanning anmärkningsvärt! Nu ringer rättschefen på Migrationsverket personligen, en jävla söndagskväll, upp familjen Fagin och meddelar att flickan får stanna i Sverige!

Det finns helt enkelt inga kvar i detta land med ett par pungkulor och annat än sylt i ryggen... Jävla kärringar! Jag skiter i detta nu! Fuck SD, åt helvete med SvP och förhoppningar om att kunna vända på detta. Det är kört! Om fem år heter vår President Abdi Mohandas och de sista svenskarna hålls på Skansen bakom plexiglas så att inte arabungarna kommer åt att kasta pinnar och sten på dem. Ingen jävel kommer att protestera den dag blatten tar över. Jag bor hur som helst inte här längre... Ni får klara er själv! Se till att knäppa ett par journalister innan.de tar er bara...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in