2012-09-23, 14:13
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apeofspace
Problemet är att ungen har ett HEM och en svensk familj som vill ta hand om henne.
Svenska myndigheter sätter en svensk familj i en skitsituation , återigen.
Detta handlar om En Svensk myndighet som splittrar en svensk familj och tar ett barn ifrån hennes anhöriga
Hennes anhöriga är den svenska familjen hon bor hos så dom återförenar inte henne med hennes anhöriga.

Klart man blir förbannad om myndigheterna placerar en nyfödd unge hos en familj bara för att 2 år senare ta ungen och sätta den på ett barnhem, oavsett land.

Hade inte varit någon nyhet om flickan utvisats efter en vecka , men detta är fan sjukt.
Låt den svenska familjen adoptera henne om dom vill så är problem solved.

Man borde kunna kryssa flickan från möjlig anhöriginvandring istället .
Hon är familjehemsplacerad enligt LVU. Det är ju fint, men jävligt oproffsigt av familjehemmet att agera på detta sätt med massmedia som hävstång om syftet är att få en söt liten sladdis på ålderns höst. Är det hormonerna hos kärringen som spökar?
2012-09-23, 14:16
Medlem
Blundettos avatar
Har socialtjänsten givit någon förklaring till varför de placerade en 4-månaders fransk medborgare hos en svensk fosterfamilj? Har någon ens frågat socialtjänsten om detta?
2012-09-23, 14:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Annars är det alltid ältande om barnkonventioner & om vikten av kontakt med sina biologiska föräldrar, även om den ena föräldern har mördat den andra så skall barnen tvingas träffa pappa, för det är så oerhört viktigt.

Så jag fattade inte varför just detta fall bedömdes annorlunda, jag har inte brytt mig nämnvärt & den enda svenska media jag följer är text-tv. Men jag gick in här, mest av en slump & läser då att flickan är neger. Då klarnar plötsligt allt. Då är det givetvis viktigast av allt att flickan få stanna i Sverige.
Normala procedurer & principer måste ställas åt sidan, annars är det ju rasism.
2012-09-23, 14:26
Medlem
Sudersvinets avatar
Flickan är ju söt. Å vi har ett brutalt underskott på flick-invandrare. Alla tusentals "ensamma barn" som väller in är undantagslöst gossar. (Mellan 17 och 35 år). Så vi BEHÖVER flickor för att skona våra egna framöver när brunsten slår till hos gossarna.
2012-09-23, 14:32
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Annars är det alltid ältande om barnkonventioner & om vikten av kontakt med sina biologiska föräldrar, även om den ena föräldern har mördat den andra så skall barnen tvingas träffa pappa, för det är så oerhört viktigt.

Så jag fattade inte varför just detta fall bedömdes annorlunda, jag har inte brytt mig nämnvärt & den enda svenska media jag följer är text-tv. Men jag gick in här, mest av en slump & läser då att flickan är neger. Då klarnar plötsligt allt. Då är det givetvis viktigast av allt att flickan få stanna i Sverige.
Normala procedurer & principer måste ställas åt sidan, annars är det ju rasism.
Eller hur? Detta hade aldrig fått dessa proportioner om det varit en etnisk norsk, tysk eller fransk tjej. Det är araben man vill åt! I och med hennes nordafrikanska rötter, så bedömer man att endast Sveriges trygghetssystem är gott nog! Hon MÅSTE helt enkelt få stanna! Alla negrer och araber måste få stanna i Sverige. Bara i en svensk familj kan denna flicka erbjudas ett gott liv! Och skulle nu mamman dyka upp, ja då är det väl bara att vända på kuttingen och upphäva adoptionen! Och GIVETVIS erbjuda mamman både PUT och tillträde till alla trygghetssystemen!
2012-09-23, 14:32
Medlem
FlamingBacons avatar
Egentligen så är det ju bara propaganda, man försöker få det att verka som om Haddiles skulle vara någon form av standardfall, och därmed rättfärdiga alla andra udda figurer.
2012-09-23, 14:42
Medlem
Majmunatas avatar
Det är mycket information som undanhålls i fallet för att man egentlige ska kunna säga nåt vettigt om MIV:s hantering. Vad jag har förstått så ska ärendet upp i Migrationsdomstolen (Förvaltningsrätten). Det innebär ju att skälla på MIV inte leder någon vart.

Sedan så ska ju domstolen stå fri från alla påtryckningar och göra sin egen bedömning. Men jag antar att allt hallå är till för att påverka just domstolen. I synnerhet om det sitter nämndemän med politisk bakgrund med när ärendet ska avgöras.

Men det finns också en tämligen stor chans att Migdomstolen håller med MIV då lagen så vitt jag vet faktiskt inte ger Haddile någon möjlighet att stanna här. Hon är för ung för att kunna anses rotad här samt att mottagarlandet, Frankrike, knappast är ett u-land.

Fördelen med domstolsprövningen är att beslutet är offentligt och att det ger oss möjlighet att få en insyn vad som faktiskt hänt. Jag undrar t.ex. var pappan är. Framför allt undrar jag hur man vid ett positivt beslut skriver så att man kommer undan Haagkonventionen om internationella bortföranden av barn. Den säger ju följande:
Citat:
Konventionens grundprincip är att barnet så snabbt som möjligt ska föras tillbaka till det land där det har sitt hemvist, och att eventuella fortsatta tvister om vårdnad, boende eller umgänge ska lösas i det landets domstolar.
2012-09-23, 14:51
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majmunata

Jag undrar t.ex. var pappan är. Framför allt undrar jag hur man vid ett positivt beslut skriver så att man kommer undan Haagkonventionen om internationella bortföranden av barn. Den säger ju följande:

Citat:
Konventionens grundprincip är att barnet så snabbt som möjligt ska föras tillbaka till det land där det har sitt hemvist, och att eventuella fortsatta tvister om vårdnad, boende eller umgänge ska lösas i det landets domstolar.

Hemvist och medborgarskap är inte samma sak för detta barn.

Jag misstänker att mamman sökt sej hit av skam över att hon blev gravid och fött barnet inkognito och att fadern är okänd. Detta med tanke på att en del påstår att mamman är fransk-algeriska.

Fadern vet troligen inte ens om att han har en dotter i Sverige och har inga juridiska rättigheter eftersom den juridiska grunden för honom att agera rättsligt är just faderskapsbekräftelsen.
Senast redigerad av Rektangel 2012-09-23 kl. 15:01.
2012-09-23, 15:11
Medlem
PureRuperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Eller hur? Detta hade aldrig fått dessa proportioner om det varit en etnisk norsk, tysk eller fransk tjej. Det är araben man vill åt! I och med hennes nordafrikanska rötter, så bedömer man att endast Sveriges trygghetssystem är gott nog! Hon MÅSTE helt enkelt få stanna! Alla negrer och araber måste få stanna i Sverige. Bara i en svensk familj kan denna flicka erbjudas ett gott liv! Och skulle nu mamman dyka upp, ja då är det väl bara att vända på kuttingen och upphäva adoptionen! Och GIVETVIS erbjuda mamman både PUT och tillträde till alla trygghetssystemen!

Haha, där var där haken var alltså. Läste på löpsedeln imorse att "2-åringen MÅSTE få stanna". Undrade vilket jävla hjärnsläpp Svin Helin och co fått nu, eftersom jag hade för mig hon skulle till Frankrike.

Bara att inse, indoktronering till fullo precis som i Östtyskland: "Vi måste skydda vår befolkning mot den hemska omvärlden".
Helt jävla otroligt, räcker med att Analfabeta Ali har "försökt ta självmord" pga avvisning till ITALIEN så ska journalisterna genom flitigt mailande skriva samma saker samtidigt. SKönt att han slängdes ut iaf, frågan är bara hur många tusenlappar förstaklassbiljetten kostade.

Fan vad jag hatar journalister. När kommer skottpengarna på Helin och co?
2012-09-23, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sudersvinet
Flickan är ju söt. Å vi har ett brutalt underskott på flick-invandrare. Alla tusentals "ensamma barn" som väller in är undantagslöst gossar. (Mellan 17 och 35 år). Så vi BEHÖVER flickor för att skona våra egna framöver när brunsten slår till hos gossarna.

du ta och googla flickans namn och titta på de bilder där du kan se hennes mörka hudfärg, flickan ser bara söt ut på de "vitare" bilderna.
2012-09-23, 15:15
Medlem
apeofspaces avatar
men för fan , låt familjen bestämma : adoptera eller utvisa. svårare än så är det fan inte.
det som gör såna här fall så inhumana är att flickans ALLT hon känner till har socialen och migrationsverket , tittat på när det byggts upp under 2 år för att sen krossa det. Sverige beter sig lika vidrigt om inte värre än morsan t.om.
Senast redigerad av apeofspace 2012-09-23 kl. 15:20.
2012-09-23, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PureRupert
Haha, där var där haken var alltså. Läste på löpsedeln imorse att "2-åringen MÅSTE få stanna". Undrade vilket jävla hjärnsläpp Svin Helin och co fått nu, eftersom jag hade för mig hon skulle till Frankrike.

Bara att inse, indoktronering till fullo precis som i Östtyskland: "Vi måste skydda vår befolkning mot den hemska omvärlden".
Helt jävla otroligt, räcker med att Analfabeta Ali har "försökt ta självmord" pga avvisning till ITALIEN så ska journalisterna genom flitigt mailande skriva samma saker samtidigt. SKönt att han slängdes ut iaf, frågan är bara hur många tusenlappar förstaklassbiljetten kostade.

Fan vad jag hatar journalister. När kommer skottpengarna på Helin och co?

Någon som har läst vad de franska tidningarna skriver om fallet? Typ "flickan måste få stanna i Sverige, där hon får det mycket bättre än här ;-)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in