Genom denna tråd är att de mest sionistfundamentalistiska personerna här dogmatiskt antidebatterar stoiskt sin version av verkligheten. De vägrar kategoriskt diskutera eller beröra faktisk kritik av Israels handlande. De vägrar erkänna att Israel oxå har del i skiten där nere, att även de går över gränsen för det tillåtna.
En sansad debattör kan vara självkritisk och erkänna att det finns fog för ändringar, tex nya giftermålslagen, murens gränsdragningar, gränserna överhuvudtaget etc. Jag kan tex inte stödja terrorism eller självmordsbombningar, men jag kan anse att palestinierna har rätt till mer del av nuvarande Israel än vad de har idag, detta anser större delen av omvärlden. Jag stödjer inte Israels totala utplåning då det nu finns ett Israel. Hade Israels skapande diskuterats idag hade jag varit emot det.
Tyvärr har vi fundamentalister på båda sidor som tom här i Sverige omöjliggör en sansad konstruktiv debatt. Men det visar ju även diplomater som förstör konstverk och tar sig rätten att sätta sig över Svensk rätt och ordning. Om jag varit där hade jag slagit sönder ansiktet på den dryge fan, livvakterna skulle inte hinna andas. Satans maktfullkomliga arroganta svin. Såna jävlar ska ut ur Sverige!
Känn dig inte träffad nu Givati