Citat:
Ursprungligen postat av Givati
Du fick en ganska detaljerad förklaring, för skillnaderna mellan Berlinmuren och Israels säkerhetsbarriär. Tänker inte kommentera det mer!
Finns inget som helst försvar, whatsoever, för denna jävla mur! Och dina 'förklaringar' är inte ett vitten värda! Det är inte ens förklaringar, det är ursäkter, och jävligt dåliga ursäkter dessutom! Men din ursäkt rimmar gott med dina lumpna medkumpaners önskan om ett 'arabenrein' Israel:
http://amconmag.com/11_3_03/feature.html
Citat:
American columnist Ben Shapiro writes, “If you believe that the Jewish state has a right to exist, then you must allow Israel to transfer the Palestinians and the Israeli-Arabs from Judea, Samaria, Gaza and Israel proper. It’s an ugly solution, but it is the only solution.”
[...]
But he is advocating forced ethnic cleansing, not voluntary transfer. And that means inflicting mass hardship and possibly death on the population being “transferred.” After all, the Palestinians aren’t likely to obey an Israeli decree to abandon all. They will have to be forced to do so. That means destroying their homes. Wiping out their villages. Killing at least some of them. No wonder Shapiro concludes, “It’s time to stop being squeamish.”
[...]
In an earlier column Shapiro wrote, “I am getting really sick of people who whine about ‘civilian casualties.’” For instance, the Palestinian town of Jenin, he argued, should have been leveled by air attack rather than searched by ground forces: “Civilian casualties? So be it. That might have struck a note of fear into the Palestinians.”
[...]
Separation will work only if it really is separation. The more Palestinians end up on the Israeli side, the more seeds for continuing and future conflict will be sown. As long as Palestinian territory is fragmented, Arabs will live under a system of de facto apartheid, and the anger and hatred that helps give rise to suicide bombing will continue to fester. Peace will remain as distant as ever.
Citat:
=>Apropå ödmjukheten, kommer jag längre fram till...
Någon ödmjukhet lär du inom överskådlig framtid inte komma i närheten av enär du ursäktar Israels statsterrorism och hegemoni med att de förekommer på andra håll. Israels tillkomst är inte lik något annat lands tillkomst och är därför ojämförbart med andra länder.
Citat:
Den s k "politiska längtan" efter Eretz Israel, var ett resultat av 2-tusen/ 2000 år av förföljelser, pogromer och ja.... ett o ett annat folkmordsförsök.
Här försöker du vinna sympatier igen genom att påstå att judar minsann blivit förföljda enkom för att de är just judar. Inte speciellt vackert eller ödmjukt, Givakti.
Nej, den "religösa längtan" efter Eretz Israel är inte så mycket ett resultat av pogromer utan mer av en 2000-årig 'dröm' byggd på psykopatologiska religiösa villfarelser! Och den "politiska längtan" bygger som jag tidigare hävdat på fanatiskt storhetsvansinne!
Citat:
Vid ett tillfälle har man dessutom definierat handlingen som Förintelse...Yes!!
Just det, denna mytfixerade sekt var tvungen att 'hitta på' den så kallade 'Förintelsen' med 6 miljoner påstått dödade, de flesta medelst gas, för att kunna tilltvinga sig ett nationalhem och ännu mera sympatier. Ett falskspel utan motsvarighet i modern tid. :shoot2:
Citat:
Nåväl...väldigt lite på religiösa övertygelser, men dessa användes visst som drivmedel...Går inte att förneka (Var det inte du som snackade om en viss religiös-manual....?
http://www.flashback.org/showpost.php?p=4155105&postcount=1088) Mest pga fanatiska europeiska och arabiska hatares vansinniga inställning till judar... som med sitt iver att eliminera judendomen, .. såg till att skapa incitamentena...!!
Judars fanatiska goyimhat och deras vansinnigt sjukliga inställning till icke-judar är, har varit genom tiderna och förblir ett stort problem inte bara för gentiler utan även för judar, d v s ärliga och hederliga judar (i den mån det existerar sådana, du är i alla fall ett dåligt exempel

).
Citat:
Om du tycker att mord, är ett typiskt judiskt/sionistiskt eller israeliskt fenomen, i synnerhet bland de egna religiösa,...dock politiska motståndare.... i olika syfte, har du fått allt om bakfoten. Asien, Amerika..Afrika...Europa...Västvärlden är fylld med liknande exempel. I arabvärlden har man dessutom anammat politiska mord och våldsamma upplopp, som en godtagbar politisktradition. Dessa är snarare regel än undantaget och om du anser att texten ovan, är ett bra argument för avskaffandet av 'just' staten Israel, så vill jag då, i konsekvensens namn, påminna dig att många andra länder bör ställas i samma rad.
Om kriteriet "politiska mord" är viktig aspekt i landets vara/icke vara...så omfattar kriteriet även Palmesmord...ja..

!!
Här försvarar du återigen våld med våld. Är det prov på din ödmjukhet? Dessutom haltar dina jämförelser betänkligt. Palme sköts väl knappast, vad vi hittills vet, av någon som försvarade nationalhemmet med hjälp av vapen och terror? Återigen, Israel kan inte jämföras med andra stater, därför faller ditt resonemang platt till marken. Jag kan för övrigt inte komma på något annat land som på så kort tid haft en så blodig historia.
Citat:
Det finns dessutom andra bra svenska exempel på underliga politiska mord, något är nya...andra några år på nacken som sagt...lösta och olösta...(varför ..?) Har du hört talas om Ankarström...?
Är du fika sugen, förresten...följ med till denna Café
http://web.telia.com/~u85544134/html/historia.htm
" Man kan förnimma att Cafét tidigare användes som kloster, fram till Gustav Wasas tid, senare upphörde klostret och användes som häkte.
Här satt Johan Ankarström häktad efter mordet på Gustav III.
"
"
This page cannot be found". Och vad fan har Gustav III och Ankarström med denna tråd att göra?
Citat:
=> Alltså detta med ödmjukhet...Bor man i ett glashus så bör man akta sig djävligt noga från att kasta stenar!!
Jag bor inte i ett glashus min vän. Och jag är alldeles för ödmjuk för att kasta sten.
Citat:
Men jag tycket att vi var överens om att Israel inte är en produkt av ren religiös Sionism utan, var ett reaktiv politisk pragmatism.
Israel är en produkt av en zionistisk strävan om ett nationalhem som mycket lite bygger på religion, men som dessa megalomana fanatiker använder sig av för att lura omvärlden, judar som goyim.
Citat:
Ett försök att lösa en gång för alla, det s.k "judiska problemet". Ett begrepp som uppfann av kristna och muslimska...religiösa agitatorer...fanatiker och vanligt folk på gatan!
Då har alltså de flesta människor ansett att det har funnits ett judiskt problem. Intressant.
Citat:
Jag lider av Xenofobia...
Det skiter jag fullständigt i, jag har mycket lite till övers för fanatiska lögnare och deras psykopatologiska sjukdomar...
Citat:
Jag vet inte vad du snackar om!? Själv är jag mycket kritisk till mycket av Israels politik, vilket jag skriver ganska ofta, annars borde jag inte försvara tillbakadragandet...och/eller anklaga IDF för en hel rad av svinnaktigt beteende! Detta har dock inget med det uppenbara faktumet att du är ett av dem största antisemitiska
svinn
u.t råkad möta via nätet!
När var du kritisk mot Israels politik senast? Sällan eller aldrig! Men desto oftare hasplar du ur dig hatepitetet 'antisemit' när dina innehållslösa och faktafrånvända påståenden blir vederlagda. Så typiskt:
http://www.judyandreas.com/
Citat:
"I am well aware of the tactics YOU, my Zionist brethren, use to quiet anyone who attempts to expose any of your subversive acts. If the person is gentile, you cry "you're anti-Semitic," which is nothing more than a smokescreen to hide your actions.
Citat:
Ja en del judar blev välemottagna, mest från Nasjashibi klanen. Andra inte, du fick några exempel på judar från Hebron, Zafed, Nazaret och Jerusalem...och Tiberias...så stidigt som 1830, lite senare! Om det är en normal reaktion att anfalla och mörda dvs...."naturligtvis heligt förbannade vilket är en fullt normal rektion, ja..." är det lika heligt förbannades skyldighet av den andré att försvara sig!!
Fler än du tror och vill erkänna fick ett gott bemötande! Du försvarar ditt arabhat - märkligt förresten, de är ju dina kusiner om du nu har sefardiskt påbrå(?), är det vanligt bland judar att hata sina kusiner? - med överdrivna floskler. Och visst är det rätt och riktigt att inkräktaren ska försvara sig, nicht wahr?
Citat:
Det sättet sefaradiska judar säger om samexistens är färgad av dagens infekterade och blodiga konflikt, men troligitvis baserad på lång historisk-efranhet de (sina fäder) har haft i sina hemländer innan ankomsten till Israel.
Du menar alltså att de intervjuade sefarderna i programmet
Människor och Tro ljuger? Hur kan du veta det när du inte ens har laddat hem programmet jag hade vänligheten att lägga upp åt dig? Du ska få en chans till, visa nu att kan föra en hederlig dialog och kommentera vad som där sägs:
http://rapidshare.de/files/20031794/tro.rm.html
Citat:
Dem har upplevet den snälla muslimska/arabiska gäsdtvänligheten...kallas även
Dhimmi!
http://www.dhimmi.com/
Det här med Dhimmi gillar du att tjata om, men jag undrar jag hur representativt det egentligen är för den arabiska världen? Jag ställer mig ytterst tveksam, detta ska forskas djupare i.