2006-07-01, 10:13
Medlem
Givatis avatar
apropå slutledningsförmåga

Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo
Jag tycker vi kan samla alla illegala bosättare, ultraortodoxa judar och ultrasionister på samma äng och fälla lite napalm över alla.
Hur skulle det gå....

kram /Givi
Citera
2006-07-01, 10:34
Medlem
Herr Lindholms avatar
Problemet är värre än så. Om reaktionärer som du, jag och Per Ahlmark är för tvåstatslösningen så är det bara obegripliga och hotfulla ljud. Ungefär som lönnmördarcyborgerna i System Shock 2, om du har spelat det spelet. Obegripliga och hotfulla är de definitivt.

Men när progressiva personer som, tjaa...vemsomhelst förutom du, jag och Per Ahlmark säger samma sak...då är det jätteprogressivt.

På så vis kan man både äta kakan och ha den kvar.

Vad gäller Israels utplånande så föreslår jag att ni försöker vräka ner några lämpliga bergssidor från Cypern, Grekland, Turkiet och Sicilien i havet så att ni framkallar en tsunami. Visserligen så kommer förmodligen Gaza, Egypten, Syrien och Libanon att drabbas också. Men så länge en majoritet hatar israeler mer än vad de älskar sitt eget liv så ser de väl inget fel i det.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-07-02, 07:44
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Jag tycker vi kan samla alla illegala bosättare, ultraortodoxa judar och ultrasionister på samma äng och fälla lite napalm över alla.

Eller varför inte kasta ner dem i Etna och låta jordens inre eld förtära deras vanskapta och för resten av jordeskapelsen skadliga existenser? Och alla deras propagandister och förespråkare kan få dela det ödet, för i helvete, avskum som bedriver organiserad subversiv och desinformerande verksamhet i alla länder där de ätit sig fast - som den allt mer beslutsamma sionistlobbyn i Kanada:

http://www.zmag.org/content/showarticle.cfm?SectionID=107&ItemID=10485

Citat:
"---Amidst a mix of inattention and controversy, CJPAC is moving forward with its "multi-partisan" lobbying work. Exactly what this involves remains unclear. What is tolerably clear is that CJPAC constitutes yet another Canadian foothold for the U.S.-Israeli alliance. In fact, it appears to have emerged under the direct guidance of this alliance's North American powerhouse, the American Israel Public Affairs Committee (AIPAC).

The creation of CJPAC is part and parcel of the dramatic restructuring which the Canadian Jewish establishment has undergone in recent years. This restructuring, which began in earnest in 2002, has weakened B'nai Brith's position in the community, hence the criticism from the Tribune. But the changes have been far from progressive. For decades, elements of corporate Canada represented by a fundraising federation structure closely tied with the United States and Israel have been increasing their control over mainstream Canadian Jewish organization. Newly organized as the Canadian Council for Israel and Jewish Advocacy (CIJA), they have now entrenched their position.

Through the strength of the federation system, and under the direct supervision of CIJA, mainstream Canadian Jewish organization has been further centralized and, in significant part, converted into a streamlined "Israel advocacy" apparatus. This apparatus has been steered into close alignment with the U.S.-Israeli alliance. Its principal focus is an effort to weaken solidarity with the Palestinian people and solidify official Canadian rejection of basic Palestinian rights. However, it is active on a number of related fronts, and has been involved in supporting the U.S.-led invasion of Iraq, helping to lay the political groundwork for possible aggression against Iran, and opposing progressive social movements at the grassroots level (particularly on campuses).---"
Citera
2006-07-02, 11:03
Medlem
Givatis avatar
Avund är den sannaste formen av smicker

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino

Citat:

Eller varför inte kasta ner dem i Etna och låta jordens inre eld förtära deras vanskapta och för resten av jordeskapelsen skadliga existenser? Och alla deras propagandister och förespråkare kan få dela det ödet, för i helvete, avskum som bedriver organiserad subversiv och desinformerande verksamhet i alla länder där de ätit sig fast - som den allt mer beslutsamma sionistlobbyn i Kanada:..

Azzazelinos intelligenta hemlighet är att göra sig lika dum som sina anhängare, (det finns några här...) så att de tror att de är lika kloka som han ......
Citera
2006-07-03, 11:14
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Givati
Azzazelinos intelligenta hemlighet är att göra sig lika dum som sina anhängare, (det finns några här...) så att de tror att de är lika kloka som han ......
Vad gör man inte för gruppens sammanhållning? Däremot så kan vem som helst göra en"zerg rush". Länge leve copypaste!

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-07-03, 11:38
Medlem
Bonzos avatar
Vatten på kvarnen mot avskaffandet

Citat:
Ursprungligen postat av Givati
Hur skulle det gå....

kram /Givi

Det skulle bli en brasa

Ingen skulle sörja en stat som gång efter annan begår folkrättsbrott, nu senast har man slagit ut elkraften och därmed vattenförsörjningen, civilbefolkningen svältes först och nu mördar man dem sakta med en krossad infrastruktur, man river vanligt folks hus, skjuter och bombar urskillningslöst. Och folk beklagade sig när USA träffade En civil byggnad.

Statsterrorn drabbar folket precis som all terror. Inte konstigt att 1/3 av Sveriges befolkning avskyr judar/judendomen trots att den är så liten här. I förhållande till sin storlek i landet så drar judendomen till sig flest aversioner.
Citera
2006-07-03, 19:36
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Det skulle bli en brasa

Ingen skulle sörja en stat som gång efter annan begår folkrättsbrott, nu senast har man slagit ut elkraften och därmed vattenförsörjningen, civilbefolkningen svältes först och nu mördar man dem sakta med en krossad infrastruktur, man river vanligt folks hus, skjuter och bombar urskillningslöst. Och folk beklagade sig när USA träffade En civil byggnad.

Statsterrorn drabbar folket precis som all terror. Inte konstigt att 1/3 av Sveriges befolkning avskyr judar/judendomen trots att den är så liten här. I förhållande till sin storlek i landet så drar judendomen till sig flest aversioner.
Jo visst har du rätt. Detta satans lilla muppland som t o m tror att de tillhör Europa utan några geografiska begrepp alls. Ska va att khazarer styr och ställer där då...
Citera
2006-07-03, 19:38
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Då föreslår jag att den tredjedelen åker ner och slåss för Hamas. För om en tredjedel av sveriges befolkning har så stark judenoja så skulle jag faktiskt inte bry mig om de strök med.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-07-03, 19:43
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Då föreslår jag att den tredjedelen åker ner och slåss för Hamas. För om en tredjedel av sveriges befolkning har så stark judenoja så skulle jag faktiskt inte bry mig om de strök med.

MVH
/Herr Lindholm
Exakt! Du bryr dig inte ett dugg om dina medmänniskor.
Citera
2006-07-03, 20:24
Medlem
Nickeps avatar
27 000 läsare > 1300 debattinlägg på denna tråd. Ligger judehatet och/eller majoriteten muslimer bakom intresset? Den iranske presidenten har ju öppet uttalat sitt hat mot Israel och att det landet skall jämnas med marken - vore därför inte särskilt märkligt med efterföljd bland de rättrogna!.

Salaman Rushdie blev ju "dödsdömd" av Irans styrande, innebärande att den som tog livet av aktuelle författare skulle gå fri utan straff. Det ligger uppenbarligen naturligt för musimer att resonera i sådana termer, som utgår från tonen i Koranen.
Citera
2006-07-04, 05:02
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
27 000 läsare > 1300 debattinlägg på denna tråd. Ligger judehatet och/eller majoriteten muslimer bakom intresset? Den iranske presidenten har ju öppet uttalat sitt hat mot Israel och att det landet skall jämnas med marken - vore därför inte särskilt märkligt med efterföljd bland de rättrogna!.

Salaman Rushdie blev ju "dödsdömd" av Irans styrande, innebärande att den som tog livet av aktuelle författare skulle gå fri utan straff. Det ligger uppenbarligen naturligt för musimer att resonera i sådana termer, som utgår från tonen i Koranen.
Du kanske skulle fördjupa dig i Talmud lika mycket som du uppenbarligen drunknat i Koranen. Men den finns antagligen inte tillgänglig i ditt sällsamt skrala bibliotek. Det finns knappast något folk som hatar andra folk så mycket som judar hatar goyims, Givatis inlägg talar ett tydligt språk.

http://www.revisionisthistory.org/talmudtruth.html
Citat:
Minor Tractates. Soferim 15, Rule 10. This is the saying of Rabbi Simon ben Yohai: Tob shebe goyyim harog ("Even the best of the gentiles should all be killed").

This passage is from the original Hebrew of the Babylonian Talmud as quoted by the 1907 Jewish Encyclopedia, published by Funk and Wagnalls and compiled by Isidore Singer, under the entry, "Gentile," (p. 617).

This original Talmud passage has been concealed in translation. The Jewish Encyclopedia states that, "...in the various versions the reading has been altered, 'The best among the Egyptians' being generally substituted." In the Soncino version: "the best of the heathens" (Minor Tractates, Soferim 41a-b].
http://www.jewhaters.com/
Citat:
And yet, during biblical times, true hate for Jews, or modern anti-Semitism, did not exist. The ancient pagans never murdered Jews because they were Jews. The ancient pagans conquered Israel and taxed and oppressed the Jews, but did not disdain their value as people. The problem in the biblical eras was just the opposite. The surrounding nations got along so well with Jews that Jews imitated them, worshipped their idols and intermarried with them, to the deep chagrin of the prophets and rabbis.
Citera
2006-07-04, 05:27
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Du kanske skulle fördjupa dig i Talmud lika mycket som du uppenbarligen drunknat i Koranen. Men den finns antagligen inte tillgänglig i ditt sällsamt skrala bibliotek. Det finns knappast något folk som hatar andra folk så mycket som judar hatar goyims, Givatis inlägg talar ett tydligt språk.

http://www.revisionisthistory.org/talmudtruth.html

http://www.jewhaters.com/

I egenskap av människa hatar jag varken judar eller muslimer. Jag är fullt medveten om innehållet i såväl Bibeln, Koranen som Talmud och att ingen av dessa skrifter i sin helhet kan anses vara lämpliga för söndagsskolebruk med barn inblandade.

Min kritik mot all religionsutövning är att den, när den uppnår hypnotisk makt även i modern tid, ofta blir skadlig. Religiösa ledare skall inte ägna sig åt att styra samhället. Har du annan åsikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in