2005-04-01, 09:31
Medlem
trass avatar
Kan du utveckla det resonemanget? Jag tror inte riktigt jag förstår hur du menar.
Citera
2005-04-01, 09:37
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Jag vet att det går att genomföra, men vad skulle behöva göras för att omsätta detta förfarande i praktiken?

Jag är tveksam till om ens USAs militarmakt har möjlighet till detta, den israeliska armen är en av världens effektivas, bäst utrustade, mest erfarna dessutom är den tillgång till kärnvapenbestyckade ubåtar baserade i medelhavet.

Mången arabland (Nasser någon?) har redan försökt med detta och inte lyckats speciellt bra....

Kommmer att bli lite svårt att motivera eftersom det bodde judar i "Palestina" 2000år innan Islam ens var uppfunnet.
Citera
2005-04-01, 09:52
Medlem
#Kan du utveckla det resonemanget? Jag tror inte riktigt jag förstår hur du menar.#

denna konflikt är mellan usa och palestiner med israel i mitten, eu har inte ett skit med saken att göra och absolut inte spanien,,detta är ett lömskt överfall av en stat som inte är inblandad och inte kan påverka, eu och spanien har rätt enligt islamsk lag att hämnas för detta lust mord do drabades av,,
nu är det så att det kostar att kriga och det är något som dom flästa eu stater är för snåla för men man har ju gammla israel istället för att motarbeta dom i sin strävan i att slakta musslimer kan man ju sammarbeta,, i stället för att vara en stat som stulit sitt land har dom blivit en polis myndighet med uppgift att straffa dom muslimska lustmördana
Citera
2005-04-01, 10:01
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
stulit sitt land

du menar vunnit två gånger i krig som dom inte själva har startat?
Citera
2005-04-01, 10:02
Medlem
Iagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Självförsvar - finns inte en muslim i hela mellanöstern som inte hatar Israel, det har de gjort från dag ett. Om de skjuter ihjäl ett par terrorister eller torterar dem, så har de gjort världen en tjänst. Vi borde alla tacka dem ! Fan va jag garva när den där gubbjäveln i Hamas blev dödad, helt underbart!

Så, nu vet vi vad du garvar åt. Garvar du varje gång israeliska mördarpatruller skjuter ihjäl palestinier? I så fall garvar du dagligen. Du kanske skulle prova att tortera själv?

Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Står Israel inför upplösning/förintelse så hoppas jag kärnvapenarsenalen räcker till för att göra alla skyldiga nationer, som stod bakom det, obeboliga för lång framtid.

Tänk! att vara så förvissad om någonting som du är, så ståndaktig i sin lust till förstörelse! Men du, om nu palestinierna - och deras valda ledarskap - byter strategi i sin kamp för frihet och rättigheter och börjar kräva en man, en röst inom det territorium som de facto styrs av Israel, istället för att som nu satsa på en tvåstatslösning - står då Israel "inför upplösning/förintelse"? Vad säger du?
Citera
2005-04-01, 10:33
Medlem
#du menar vunnit två gånger i krig som dom inte själva har startat#

normalt så brukar man ju lyssna på vad fn har att säja men det passar ju inte tjuvaktiga judar, där är det vapen makt som är avgörande, men fakta kvarstår ju bara för att adolf var taskig är det ok att fördriva ett folk och sno deras land? och som försvar för denna stöld släppar man fram en bibel och påstår att det står här att gud gav oss landet..

nu är det ju betydelselöst då musllimerna förlorade sin existens rätt i och med lust morden i spanien villket gör att det är bättre att judar och palestinie mördar varandra då det är samma typ av motbjudande indevider som roar sig med jus att ta kol på varandra om man förser dessa folk med obegränsat antal vapen så kanse dom med lite tur utrotar sig själva och varandra
Citera
2005-04-01, 10:41
Medlem
trass avatar
[quote=fet&elaknu är det ju betydelselöst då musllimerna förlorade sin existens rätt i och med lust morden i spanien villket gör att det är bättre att judar och palestinie mördar varandra då det är samma typ av motbjudande indevider som roar sig med jus att ta kol på varandra om man förser dessa folk med obegränsat antal vapen så kanse dom med lite tur utrotar sig själva och varandra[/QUOTE]

Nu förstår jag hur du menar. Har muslimerna verkligen förlorat sin existensrätt efter detta terrordåd? Har den grupp du tillhör förlorat sin existensrätt genom att du skrev detta meddelande? Jag utgår från att det är finnar med tanke på stavning (kanse)...
Citera
2005-04-01, 10:50
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
#du menar vunnit två gånger i krig som dom inte själva har startat#

normalt så brukar man ju lyssna på vad fn har att säja men det passar ju inte tjuvaktiga judar, där är det vapen makt som är avgörande, men fakta kvarstår ju bara för att adolf var taskig är det ok att fördriva ett folk och sno deras land? och som försvar för denna stöld släppar man fram en bibel och påstår att det står här att gud gav oss landet..

Först skall sägas att de som blev tvungna att flytta när staten Israel bildades i många fall fick ekonomisk kompensation för det, israelerna ägde redan stora delar av palestina som då var ett brittiskt protektorat, det var först när israelerna började odla upp marken och få landet att spira som de ursprungliga ägarna ville ha tillbaka den, detta utnyttjades sedan av Nasser och resten är historia.

Med tanke på att dom som startade krigens avsikt var att kasta judarna tillbaka ner i Medelhavet så skulle jag inte kalla det för stöld av någon annans land, att Israel är för närvarande är i krig med Syrien och Libanon (inget fredsavtal har slutits) så kan man rent officiellt hävda att kriget inte är slut som man inte har ockuperat någonting...

Men det andra alternativet är inte så bra, utan en gemensam fiende för de olika palestinska organisationerna kommer det troligen att leda till inbördeskrig.
Citera
2005-04-01, 11:22
Medlem
Iagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Klänning
Med tanke på att dom som startade krigens avsikt var att kasta judarna tillbaka ner i Medelhavet så skulle jag inte kalla det för stöld av någon annans land, att Israel är för närvarande är i krig med Syrien och Libanon (inget fredsavtal har slutits) så kan man rent officiellt hävda att kriget inte är slut som man inte har ockuperat någonting...

Det här var lite för förvirrat! Vad du skulle kalla för stöld eller inte, eller vad man kan officiellt (?) hävda - vad yrar du om?

Jag tillåter mig att (välvilligt) tolka ditt inlägg:
Så att om familj X (som kanske är herdar) fördrivs från sin mark av stat Y som anfallits av stat Z - då har stat Y rätt att beslagta familj X:s egendom?

Och menar du, i likhet med Tvi Mazel, att "there is no occupation"?
Citera
2005-04-01, 13:05
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iago
Det här var lite för förvirrat! Vad du skulle kalla för stöld eller inte, eller vad man kan officiellt (?) hävda - vad yrar du om?

Jag tillåter mig att (välvilligt) tolka ditt inlägg:
Så att om familj X (som kanske är herdar) fördrivs från sin mark av stat Y som anfallits av stat Z - då har stat Y rätt att beslagta familj X:s egendom?

Och menar du, i likhet med Tvi Mazel, att "there is no occupation"?

officiellt råder krig = ingen stöld

Eftersom stat Z i det här fallet startade kriget, och förlorade det kan de inte räkna med att få behålla sin territorialgrens som den var innan kriget.

Så enligt ditt resonemang skulle Ryssland lämmna Finland till Sverige?

oj vad det blev ot

Tillbaka till topic "avskaffa Israel?"

Enligt min mening politiskt, militärt och humanitärt omöjligt.
Citera
2005-04-01, 13:33
Medlem
Iagos avatar
Citat:
Eftersom stat Z i det här fallet startade kriget, och förlorade det kan de inte räkna med att få behålla sin territorialgrens som den var innan kriget.

OK.
Men vad bör ske med invånarna i detta erövrade område? Skall de ges medborgerliga rättigheter? Skall de fördrivas? Skall de fösas ihop i kontrollerade enklaver (som de kan kalla för "stat" om de vill) och utgöra billig arbetskraft?

Och de som flydde, är det rätt att beslagta deras egendom? och hindra dem från att återvända - är det rätt?

Citat:
Så enligt ditt resonemang skulle Ryssland lämmna Finland till Sverige?
Hmmm... jag fattar ärligt talat inte detta

Jag upprepar min fråga:
Citat:
om nu palestinierna - och deras valda ledarskap - byter strategi i sin kamp för frihet och rättigheter och börjar kräva en man, en röst inom det territorium som de facto styrs av Israel, istället för att som nu satsa på en tvåstatslösning - står då Israel "inför upplösning/förintelse"?
Citera
2005-04-01, 13:57
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iago
OK.
Men vad bör ske med invånarna i detta erövrade område? Skall de ges medborgerliga rättigheter? Skall de fördrivas? Skall de fösas ihop i kontrollerade enklaver (som de kan kalla för "stat" om de vill) och utgöra billig arbetskraft?

Och de som flydde, är det rätt att beslagta deras egendom? och hindra dem från att återvända - är det rätt?

Hmmm...

Jag upprepar min fråga:

Så länge man inte har ett fred kan ingen återvända, problemet kommer i framtiden vara att de som vill återvända inte är födda i de land som de vill återvända till, de blir alltså ättlingar till de som en gång flydde och deras rätt att "återvända" kan man diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in