2012-12-29, 21:18
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SantaMuerte
Jag pratar om bilderna med +1. Det finns en med plus +3 och den visar inget sexuellt. Dessutom är jag friad från det hela, du kan sluta tugga sexpratet.
Friad från det hela????

Såvitt jag förstått det är du dömd för brott mot griftefriden - och om de hade kunnat fastställa nekrofila handlingar så hade du dömts för brott mot griftefriden. Det är ju brottet som du begått - sedan är det själva omfattningen som inte är helt klarlagd.
Citera
2012-12-29, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du vill helt enkelt inte tala om den bilden, och du påstår kanske att kranie inte är med på den bilden?
Det är det kind emot kind. +1 är också något som inte anses vara helt nollad.

Slutsats
Resultaten talar i någon mån för att personen avbildad i 33a.jpg är densamma som Helena (efternamn borttaget) som avbildas i Daktningsfoto och Foto av misstänkt (Grad +I).
+3an visades för folk som känner mig, ingen såg att det var jag. L sade till och med "Henne känner jag inte igen". Det är ganska talande för att det inte är jag.

+3 visar en person lutande huvudet mot ett kranie, alltså inget sexuellt eller ens sensuellt. Alltså det är över, jag är inte dömd för något sexande överhuvudtaget. Grad +1 betyder alltså att det kan mycket väl vara en annan kvinna som är på bilden. Starkare bevis än så fanns inte.

Dessutom ägde jag inte ens kameran som tagit NÅGON av alla bilderna.
Senast redigerad av blomvattnare 2021-10-12 kl. 11:06. Anledning: efternamn borttaget
Citera
2012-12-29, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Friad från det hela????

Såvitt jag förstått det är du dömd för brott mot griftefriden - och om de hade kunnat fastställa nekrofila handlingar så hade du dömts för brott mot griftefriden. Det är ju brottet som du begått - sedan är det själva omfattningen som inte är helt klarlagd.
Jag menade alltså de sexuella bitarna. Det viktigaste.
Citera
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Visade sig att det inte var jag som jag påstod från första början faktiskt.

Känner du personen på slickbilderna? Var kommer dom ifrån från början?
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
+3an visades för folk som känner mig, ingen såg att det var jag. L sade till och med "Henne känner jag inte igen". Det är ganska talande för att det inte är jag.

+3 visar en person lutande huvudet mot ett kranie, alltså inget sexuellt eller ens sensuellt. Alltså det är över, jag är inte dömd för något sexande överhuvudtaget. Grad +1 betyder alltså att det kan mycket väl vara en annan kvinna som är på bilden. Starkare bevis än så fanns inte.

Dessutom ägde jag inte ens kameran som tagit NÅGON av alla bilderna.

Fast ovanstående är den tolkning du vill göra och som du vill att andra skall köpa -- det är inte vad analysen säger.
Citera
2012-12-29, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast ovanstående är den tolkning du vill göra och som du vill att andra skall köpa -- det är inte vad analysen säger.
Tja, det är så jag uppfattar det hela. Men vi får väl se vad som händer framöver.
Citera
2012-12-29, 21:24
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:

Precis dessa markörer som togs upp i analysen. Den enda bilden som fick +4 var en bild som inte ens hade en skalle i närheten och det var en jämförelsebild. Kolla FUPen annars.

Skulle gärna stämma SUN men vet inte hur man gör.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Varför ljuger du?
Det är bilden med ett kranie som är märkt IMAGOO92.JPG

Se respektive material för berörda undersökningar.
IMAG0092.JPG Omstridd bild, filnamn IMAGOO92.JPG
SKL:s materialnr: 201201383914
Bildjämförelse Vid en jämförelse mellan personen avbildad i IMAG0092.JPG
och Helena [namn borttaget] iakttogs likheter gällande bland annat ögon, näsa, mun, läppar och haka samt smilgropar och grop i hakan. Inga olikheter som inte bedöms bero på bildtagningen har iakttag Is.
Personen i material IMAG0092.JPG
Sammantaget förväntas observationerna om det är samma person. Möjligheten att någon annan kvinna som avbildas på samma sätt skulle uppvisa motsvarande likheter bedöms som mycket liten, men möjlig.
Slutsats
Resultaten talar starkt för att personen avbildad i IMAG0092.JPG är densamma som Helena [namn borttaget] som avbildas i Daktningsfoto och Foto av misstänkt (Grad +3).

Personen i material 33a.jpg Helena [namn borttaget]
Sammantaget förväntas observationerna om det är samma person. Möjligheten att någon annan kvinna som avbildas på samma sätt uppvisar motsvarande likheter bedöms dock som stor då inga utmärkande detaljer har iakttagits.
Slutsats
Resultaten talar i någon mån för att personen avbildad i 33a.jpg är densamma som Helena [namn borttaget] som avbildas i Daktningsfoto och Foto av misstänkt (Grad +I).

Det stämmer. I bildanalysen (FUP s 89) av IMAG0092.JPG gavs bilden +3.

Skillnaderna mellan den som The Sun publicerade +1-bilden (FUP s 88) och +3-bilden (IMAG0092.JPG, FUP s 89) är att på Sun-bilden slickar kvinnan på ett kranium. Det är den enda bilden i FUP:en (som länkas i trådstarten) som visar en kvinna som slickar på ett kranium. Min fråga till SM/HL handlade om den önskan av upprättelse, som SM/HL skrev om igår. The Sun skriver under bilden att den föreställer HL.

HL hävdar att det inte är hon. Det borde i så fall kunna gå att visa.
Senast redigerad av blomvattnare 2018-03-24 kl. 16:40.
Citera
2012-12-29, 21:24
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Jag menade alltså de sexuella bitarna. Det viktigaste.
Jag personligen tycker att det viktigaste i målet är att man slagit fast att du/folk inte äger rätt att handla med likdelar eller ha dem som leksaker etc ... Att du begått brott helt enkelt.
Citera
2012-12-29, 21:26
Medlem
4.10s avatar
Citat:
Precis dessa markörer som togs upp i analysen. Den enda bilden som fick +4 var en bild som inte ens hade en skalle i närheten och det var en jämförelsebild. Kolla FUPen annars.

Skulle gärna stämma SUN men vet inte hur man gör.
Jag tror inte det är där skon klämmer.

Vad gör du nu för tiden? Publicerar du moraliskt förkastliga bilder fortfarande? Skriver du något på din bok? Eller hjälper du medmänniskor hela dagarna?
Citera
2012-12-29, 21:29
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren

Skillnaderna mellan den som The Sun publicerade +1-bilden (FUP s 88) och +3-bilden (IMAG0092.JPG, FUP s 89) är att på Sun-bilden slickar kvinnan på ett kranium. Det är den enda bilden i FUP:en (som länkas i trådstarten) som visar en kvinna som slickar på ett kranium. Min fråga till SM/HL handlade om den önskan av upprättelse, som SM/HL skrev om igår. The Sun skriver under bilden att den föreställer HL.

Gör de?

Bildtext vid ena "slickbilden"

Citat:
Bizarre ... licking her boney 'lover'

Vid andra:

Citat:
Body of evidence ... another intimate snap

Under porträttbilden:
Citat:
Charges ... unnamed woman's self-portrait

De namnger henne ingenstans i artikeln ... och som hon själv påtalar, bilder kan vara lika fler än en person. Hon skulle inte komma någonstans med att stämma en tidning som inte ens finns i Sverige och faktiskt inte pekar ut henne ...
Citera
2012-12-29, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren

Nu hade de en annan bild där som föreställer mig blandad med skelettbilderna som inte är jag. Det är alltså en väldigt ful koppling men den kommer direkt från FUP'n så det är inte så konstigt. Det är åklagaren som spridit materialet och dragit de snaskiga historierna. Innan jag ens blivit dömd för något.
Citera
2012-12-29, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4.10
Jag tror inte det är där skon klämmer.

Vad gör du nu för tiden? Publicerar du moraliskt förkastliga bilder fortfarande? Skriver du något på din bok? Eller hjälper du medmänniskor hela dagarna?
Läser, tar det lugnt, shoppar och gör saker för att få tiden att gå. Skriver en del också men det är också en hel del med media också sedan jag släpptes.

Det är faktiskt mellandagar nu och då är det som det är på den punkten med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in