Citat:
Ursprungligen postat av 0th3rland
Det är lite tråkigt att läsa hur du beskriver att du behandlats.
Är man inte dömd ska man behandlas värdigt på alla sätt, att behöva klä av sig naken inför publik, frysa och sova i skitlukt är inte ett värdigt sätt att bli behandlad på.
Jag undrar:
1, Varför var du tvungen att vara naken?
2, Innebär naken att du var utan även trosor och/eller BH?
3, Angående denna genomskinliga filt. Var filten genomskinlig typ transperent plast?
Var filten tunn och därför "genomskinlig"?
4, Hur länge var du kall och naken?
5, När du skulle gå och då inte hade något på fötterna, fick du sockor eller tofflor?
6, Varför fick du inte ha glasögonen?
7, Kan glasögonen etc ha tagits ifrån dig pga att det fanns en suicidrisk?
Om din JOanmälan innehåller överdrifter kommer den inte tas på allvar, det är därför jag frågar dig det här, men också för att man blir lite förskräckt över hur du säger att det gått till. Jag vill inte tro att det är sant.
Jag kan inte lägga några värderingar i ditt påstådda nekrofilbeteende, om du är Lewani som åklagaren vill påstå så tycker jag främst att det handlar om att du behöver stöd/terapi.
Jag visste inte heller att det var förbjudet att ha skelett hemma även om jag aldrig skulle komma på tanken att ha det själv och inte förstår ditt samlande, men när nyheten om Skelettkvinnan kom reagerade jag på hur det kan vara olagligt att ha ett skelett.
Nu är det svårt att tro på att du är helt oskyldig till att ha "skymfligen behandlat" benen, och de flesta människor skulle inte få idén att lägga likdelar hemma eller posera på bilder med dem, för att inte tala om att "ha sex med" dem.
"Vi vanliga" reagerar med avsky på det, även om det rent teoretiskt inte skadat någon levande så att säga. Hade det varit kvarlevorna av någon jag känt hade jag inte velat att någon sparat på ben eller vårdat dem ömt eller någonting. Usch, bort det!
Det känns som att du har det tufft och skulle behöva få hjälp.
Jag tror inte att du mår bra eller bättre av att samla på vapen och skelett.
Lite terapi och en nystart önskar jag till dig.
Usk:a är ett normalt jobb (man måste inte jobba med dödssjuka/gamla) och du kan starta om.
Lycka till.
Jag vet inte varför jag tvingades vara naken. Däremot läste jag i rapporten om mig att mina glasögon togs ifrån mig pga eventuell självmordsrisk.
Jag var alltså helt naken, inte ens bh eller trosor.
Filten var inte genomskinlig i sig, utan grovmaskad och det kändes inte som man dolde sig bakom det precis. Vissa häktestäcken är väldigt grovmaskiga och då brukar man få två, men det var på det vanliga häktet.
Jag var naken och hade bara filten i två dagar, den tredje dagen fick jag en till filt och jag började använda en av filtarna som kudde istället. Det blev mycket bättre efter att en av vakterna blev upprörd över behandlingen av mig. Hon ordnade till och med så jag fick en bok och så, fast jag kunde ändå inte läsa fast det var omtänksamt.
När jag gick till förhör och liknande hade jag inget på fötterna och golvet var kallt. Mannen som höll polisförhöret kommenterade till och med varför jag var barfota, och jag sade att jag inte fått något. Jag fick bara tröja och byxor för förhör vilka togs ifrån mig när jag kom tillbaka till cellen.
Det jag säger att har hänt är sant, det var helt enkelt förjävligt där. Men att döma av de andra intagna som skrek och mådde dåligt av olika anledningar hade jag det nog ganska bra egentligen. Jag grät bara en gång i anhållningscellen (däremot storlipade jag när de grep mig i svalen här jag bor) och det var när jag förstod att allt var förlorat. Men jag repade mig ganska snart och började planera mitt försvar. Jag till och med småskrattade åt mordanklagelserna för att det kändes så bisarrt och overkligt hela grejen.
Men trots detta var det väldigt otäckt ställe och inte en plats man skall behöva hamna på när man anhålls.