2012-12-28, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Jo det är jag, 2 år sedan ungefär, kanske tre. I alla fall innan jag skar handen.
Citera
2012-12-28, 21:35
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
text

Om kritiken stämmer så är det här ovärdigt.

Ja, det är rent bedrövligt!
Citera
2012-12-28, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Nej, men Göteborg Hilton och tur är väl det.
På natten hörde hon skrik och hade svårt att sova:
"Man hörde vakter som skällde något förskräckligt på de intagna. Jag hörde en ung person som grät hela natten. Det kändes som om jag var på ett artonhundratals mentalsjukhus eller något sådant, rena mardrömmen var det."
Det låter mera som en flashback från skelettkvinnans senaste episod som lpt'ad.
Jag har aldrig varit LPTad (men du kanske har?) och innan RPÖV har jag inte haft några egentliga kontakter med psykiatrin (utöver då missbruksbehandling ett eller två samtal bla).
Citera
2012-12-28, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0th3rland
Det är lite tråkigt att läsa hur du beskriver att du behandlats.
Är man inte dömd ska man behandlas värdigt på alla sätt, att behöva klä av sig naken inför publik, frysa och sova i skitlukt är inte ett värdigt sätt att bli behandlad på.
Jag undrar:
1, Varför var du tvungen att vara naken?
2, Innebär naken att du var utan även trosor och/eller BH?
3, Angående denna genomskinliga filt. Var filten genomskinlig typ transperent plast?
Var filten tunn och därför "genomskinlig"?
4, Hur länge var du kall och naken?
5, När du skulle gå och då inte hade något på fötterna, fick du sockor eller tofflor?
6, Varför fick du inte ha glasögonen?
7, Kan glasögonen etc ha tagits ifrån dig pga att det fanns en suicidrisk?

Om din JOanmälan innehåller överdrifter kommer den inte tas på allvar, det är därför jag frågar dig det här, men också för att man blir lite förskräckt över hur du säger att det gått till. Jag vill inte tro att det är sant.

Jag kan inte lägga några värderingar i ditt påstådda nekrofilbeteende, om du är Lewani som åklagaren vill påstå så tycker jag främst att det handlar om att du behöver stöd/terapi.
Jag visste inte heller att det var förbjudet att ha skelett hemma även om jag aldrig skulle komma på tanken att ha det själv och inte förstår ditt samlande, men när nyheten om Skelettkvinnan kom reagerade jag på hur det kan vara olagligt att ha ett skelett.
Nu är det svårt att tro på att du är helt oskyldig till att ha "skymfligen behandlat" benen, och de flesta människor skulle inte få idén att lägga likdelar hemma eller posera på bilder med dem, för att inte tala om att "ha sex med" dem.
"Vi vanliga" reagerar med avsky på det, även om det rent teoretiskt inte skadat någon levande så att säga. Hade det varit kvarlevorna av någon jag känt hade jag inte velat att någon sparat på ben eller vårdat dem ömt eller någonting. Usch, bort det!
Det känns som att du har det tufft och skulle behöva få hjälp.
Jag tror inte att du mår bra eller bättre av att samla på vapen och skelett.
Lite terapi och en nystart önskar jag till dig.
Usk:a är ett normalt jobb (man måste inte jobba med dödssjuka/gamla) och du kan starta om.
Lycka till.
Jag vet inte varför jag tvingades vara naken. Däremot läste jag i rapporten om mig att mina glasögon togs ifrån mig pga eventuell självmordsrisk.

Jag var alltså helt naken, inte ens bh eller trosor.

Filten var inte genomskinlig i sig, utan grovmaskad och det kändes inte som man dolde sig bakom det precis. Vissa häktestäcken är väldigt grovmaskiga och då brukar man få två, men det var på det vanliga häktet.

Jag var naken och hade bara filten i två dagar, den tredje dagen fick jag en till filt och jag började använda en av filtarna som kudde istället. Det blev mycket bättre efter att en av vakterna blev upprörd över behandlingen av mig. Hon ordnade till och med så jag fick en bok och så, fast jag kunde ändå inte läsa fast det var omtänksamt.

När jag gick till förhör och liknande hade jag inget på fötterna och golvet var kallt. Mannen som höll polisförhöret kommenterade till och med varför jag var barfota, och jag sade att jag inte fått något. Jag fick bara tröja och byxor för förhör vilka togs ifrån mig när jag kom tillbaka till cellen.

Det jag säger att har hänt är sant, det var helt enkelt förjävligt där. Men att döma av de andra intagna som skrek och mådde dåligt av olika anledningar hade jag det nog ganska bra egentligen. Jag grät bara en gång i anhållningscellen (däremot storlipade jag när de grep mig i svalen här jag bor) och det var när jag förstod att allt var förlorat. Men jag repade mig ganska snart och började planera mitt försvar. Jag till och med småskrattade åt mordanklagelserna för att det kändes så bisarrt och overkligt hela grejen.

Men trots detta var det väldigt otäckt ställe och inte en plats man skall behöva hamna på när man anhålls.
Citera
2012-12-28, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
En helt annan fråga från en som är lite oerfaren kring ämnet... Om någon har varit man och gjort en total makeover till kvinna, allså penis bortklippt. Om jag nu gillar att pippa benknotor sitter den sexuella njutningen i huvudet eller finns det pirr därnere? Vad jag har förstått så är det just ett problem att känna sexuell lust vid könsbyte, men kanske har utvecklingen gått framåt....

Berätta gärna ni som vet :-)
Jag har aldrig genomfört någon operation eller tagit några hormoner. Så är det, jag vet att min bakgrund kan verka märklig men den person jag är idag valde jag inte att bli utan det bara blev så först mot min vilja sedan något jag accepterade som livets faktum. Det handlar alltså om omständigheter utanför min kontroll och felaktiga val i min barndom av andra.

Att byta kön för mig skulle vara att operera bort mina naturliga bröst, äta testosteron för få mörk röst och hårväxt osv. Det vore ett fysiskt könsbyte, någon sådan har jag aldrig genomgått. Min p7a tar heller inte upp något liknande kan tilläggas.

Så ni kan sluta spekulera i ett fysiskt könsbyte, det är helt enkelt felaktigt.
Citera
2012-12-28, 22:01
Medlem
Schenkmanis44s avatar
Citat:
Ingen människa ska behöva utstå sådana brister - oavsett om det handlar om arrest, häkte, anstalt - som det har beskrivits i medierna (GP, GT, DN).

Förstår inte dom som härinne argumenterar för att en misstänkt får utstå den här sortens förvaring: förvaras i flera dygn, utan kläder, endast ha en filt, ingen kudde, i avföringslukt, vara fråntagen glasögon även när man ska gå.

Att flera personer (sju) har omplacerats och att det har inletts utredningar indikerar väl att polismyndigheten själva bedömer att något kanske inte har gått helt rätt till vid arresten på Aminogatan:

Om någon är självmordsbenägen bör man kunna utgå från att personalen tittar till den frihetsberövade ganska tätt. Verkar som om personalen hade flera möjligheter att kunna utföra en enkel spolning i toan även nattetid - något som HL riktat kritik mot.

Ett bra inlägg, Lodjuren:
- visst är det något fel med en verksamhet som plockar bort 13 personer ur personalen för att de inte skött sig.
- ja, självmordrisker ska förbyggas genom vak, inte med frusen nakenhet.

Men en sak i ditt inlägg reagerade jag på:

Citat:
Finns ingen anledning att låta frihetsberövade brytas ner, det är sällan något som underlättar inför förhör och utredning.

Det spelar ingen roll om det är nyttigt eller ej inför förhör och utredning att kränka de anhållna, det hör till rättsamhällets spelregler att tvångsmedel inte ska syfta till att bryta ner människor.
Citera
2012-12-28, 22:07
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schenkmanis44
Ett bra inlägg, Lodjuren:
- visst är det något fel med en verksamhet som plockar bort 13 personer ur personalen för att de inte skött sig.
- ja, självmordrisker ska förbyggas genom vak, inte med frusen nakenhet.

Men en sak i ditt inlägg reagerade jag på:

Citat:
Finns ingen anledning att låta frihetsberövade brytas ner, det är sällan något som underlättar inför förhör och utredning.

Citat:
Ursprungligen postat av Schenkmanis44
Det spelar ingen roll om det är nyttigt eller ej inför förhör och utredning att kränka de anhållna, det hör till rättsamhällets spelregler att tvångsmedel inte ska syfta till att bryta ner människor.

Jag är enig med dig.

Kränkningar, nedbrytande behandlingar hör inte till ett rättssamhälle. Att jag nämnde passusen om miljöns och bemötandets betydelsen inför en rättsutredning av en fängslad person var mer som en plusfaktor. Det vill säga: förutom att det inte tillhör rättssamhället kan det dessutom föra det negativa med sig att utredningar försvåras då man inte bygger upp förtroendet för rättsapparaten. Kunde jag ha skrivit, tydligare
Senast redigerad av Lodjuren 2012-12-28 kl. 22:24. Anledning: quote-taggen
Citera
2012-12-28, 22:09
Bannlyst
Jag vill tillägga att häktet i sig, Skånegatan, var bra även de mer reserverade vakterna föll för min glada charm efter ett tag. Jag försökte hålla modet uppe och skämtade med dem ofta. De var väldigt trevliga och skämtade tillbaka. Det kändes inte alls som det var vakter i sig utan snarare att de var vårdare helt enkelt.

Jag började också trivas i min cell när jag fick in böcker och papper med mera. Men det blev så vant tillslut att när det var dags för häktesförhandlingar ville jag nästan bli omhäktad för jag mådde ganska bra med mitt lilla rum. Ett tag mådde jag så bra att personalen till och med blev orolig och kontaktade mina föräldrar. Men sådan är jag, jag är egentligen väldigt optimistisk och jag höll på med det jag intresserade mig för mest i hela världen.

Det sagt var det också väldigt mycket jobbigt också såklart, tredje veckan deppade jag mycket för då kände jag att jag aldrig skulle komma ut. Men efter det började det gå bättre och bättre. När det var dags att gå blev det till och med några tårfyllda kramar till vissa i personalen.

Aminogatan är alltså något helt annat, jag är glad att jag gjorde JO-anmälan och som det stod i GP gjorde jag den för att stödja den andra kvinnan som tvingats vara naken. Nu vågar man inte tro för mycket men det verkar faktiskt som det tog en jäkla skruv av det hela, jag är nöjd nu kanske en del kan få upprättelse i alla fall för tortyren i anhållningscellerna.
Citera
2012-12-28, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SantaMuerte
Jag har aldrig genomfört någon operation eller tagit några hormoner.

Jag bryr mig inte om du opererat dig eller tagit hormoner, det känns irrelevant. Citerar enbart för att synas och har en fråga.

I och med att JO-anmälan lades ut till allmän beskådning fick du ditt tel:nr outat. Är det många som ringt eller skickat SMS? Det ligger nära till hands att misstänka att ditt privatliv är hyfsat fucked up den närmsta tiden, beklagligt nog.
Citera
2012-12-28, 22:12
Bannlyst
Vill tillägga att första veckan i häktet hade jag också självmordskoll. Då hade jag kläder och allt men de tittade till mig var 15 minut. Detta var på grund av mediauppmärksamheten står det i den rapport jag har.

Men det var jättejobbigt med 15 minuterskollen också, jag kunde inte gå på toa och fick magknip. Så jag pratade med sjuksyster och därefter plockades den bort också. Det är alltså väldigt lite privattid när man är på självmordskoll.
Citera
2012-12-28, 22:18
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SantaMuerte
Jag vet inte varför jag tvingades vara naken. Däremot läste jag i rapporten om mig att mina glasögon togs ifrån mig pga eventuell självmordsrisk.

Jag var alltså helt naken, inte ens bh eller trosor.

Filten var inte genomskinlig i sig, utan grovmaskad och det kändes inte som man dolde sig bakom det precis. Vissa häktestäcken är väldigt grovmaskiga och då brukar man få två, men det var på det vanliga häktet.

Jag var naken och hade bara filten i två dagar, den tredje dagen fick jag en till filt och jag började använda en av filtarna som kudde istället. Det blev mycket bättre efter att en av vakterna blev upprörd över behandlingen av mig. Hon ordnade till och med så jag fick en bok och så, fast jag kunde ändå inte läsa fast det var omtänksamt.

När jag gick till förhör och liknande hade jag inget på fötterna och golvet var kallt. Mannen som höll polisförhöret kommenterade till och med varför jag var barfota, och jag sade att jag inte fått något. Jag fick bara tröja och byxor för förhör vilka togs ifrån mig när jag kom tillbaka till cellen.

Det jag säger att har hänt är sant, det var helt enkelt förjävligt där. Men att döma av de andra intagna som skrek och mådde dåligt av olika anledningar hade jag det nog ganska bra egentligen. Jag grät bara en gång i anhållningscellen (däremot storlipade jag när de grep mig i svalen här jag bor) och det var när jag förstod att allt var förlorat. Men jag repade mig ganska snart och började planera mitt försvar. Jag till och med småskrattade åt mordanklagelserna för att det kändes så bisarrt och overkligt hela grejen.

Men trots detta var det väldigt otäckt ställe och inte en plats man skall behöva hamna på när man anhålls.
Med tanke på allt innehåll i viraldeath.com, ditt lönnrum och tillvaron för döingar känns det inte väl övermaga att klaga över kalla golv?
När jag gick till förhör och liknande hade jag inget på fötterna och golvet var kallt.
Citera
2012-12-28, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag bryr mig inte om du opererat dig eller tagit hormoner, det känns irrelevant. Citerar enbart för att synas och har en fråga.

I och med att JO-anmälan lades ut till allmän beskådning fick du ditt tel:nr outat. Är det många som ringt eller skickat SMS? Det ligger nära till hands att misstänka att ditt privatliv är hyfsat fucked up den närmsta tiden, beklagligt nog.
Jo, jag kom på det försent. Men ingen har ringt och stört faktiskt utöver journalister i mängder.

Jag har inget privatliv längre egentligen, jag har vänner men de är så upptagna och utspridda i landet. Så det är ganska tomt egentligen just nu. Men jag har bestämt mig att "go all out" nu när jag ändå är outad. Så länge jag har mitt personnummer och namn jag har idag skall jag inte vara rädd för några rättsliga påföljder eller dumheter med andra individer.

Det är befriande samtidigt att vara så outad som jag är, men också ett helvete eftersom jag inte vet hur jag skall återskapa mitt liv och om jag orkar det. Just nu är det bara två saker som driver mig, upprättelse och en ny livsstil som påbörjas senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in