2012-11-29, 18:41
  #3325
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
GÖTEBORG. Det här kraniet kan komma från en plundrad grav, hävdar experterna.
Skallen hittades vid polisens husrannsakan i Skelettkvinnans lägenhet i Göteborg.
I skallen som saknar underkäke har man funnit jordrester.


http://www.expressen.se/gt/det-kan-vara-gravplundring/

Tror inte det är brottsligt i sig att ljuga för kriminalvården.
Mamman är finska och verkar ha en mer osynlig roll, men ska man tro att Helenas egen text är sanning så har mamman gett henne en örfil för sin upprymdhet och ständiga prat om döda och döden.

Man kan mer eller mindre konstatera att Helena är född som D*niel och inget annat.
Vad som är bakom det är nog mer intersex och inte byte av kön.
Störd relation mellan mor/"dotter"? Mellan mor/son verkar det ha fungerat bättre. Vad hände längs vägen när H.L som barn upplevde att någon dog nära henne? Det var ju inte den äldre brorsan pga syrrans prat om döda som nu dras fram i dagsljuset och av förståeliga skäl valt att leva anonymt. Intersexbekymmer är nog grundorsaken som styrde in henne på en skev livsbana fylld med besatthet. I så fall är hon utan tvivel sjuk och behöver vård. Fängelse är inget för henne.
Citera
2012-11-29, 18:49
  #3326
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Störd relation mellan mor/"dotter"? Mellan mor/son verkar det ha fungerat bättre. Vad hände längs vägen när H.L som barn upplevde att någon dog nära henne? Det var ju inte den äldre brorsan pga syrrans prat om döda som nu dras fram i dagsljuset och av förståeliga skäl valt att leva anonymt. Intersexbekymmer är nog grundorsaken som styrde in henne på en skev livsbana fylld med besatthet. I så fall är hon utan tvivel sjuk och behöver vård. Fängelse är inget för henne.


Hon va 4 år om man ska se till den text hon skrivit. Leif Gw menar att det va ingången till hennes läggning och att det egentligen är synd om henne. Hon är självmords benägen vilket kan förstås, men jag har ingen sympati för henne. Hon har lagt ut mördade barn och annat som hon är jagad för i Australien. Och av polisen där om man ska tro den speciella webbsidan som skriver om henne.
Hon tillhandahåller sidor som pedofil för att bejaka sin egen parafili. Och där vimlar det av människor som är beredda att misstolka lagstiftningen.

Jag är nog fullt villig att hålla med dig om att intersex är en del av förklaringen till hennes minst sagt mystiska uppväxt. Pappan och fd pojkvännen är med på en del av det här. Man frågade henne om pappan byggt lönnutrymmet.

Ekonomisk kris på 80 talet vad hittade man på då? Vad är det för produktioner som pappan håller på med i form av ljud och film inspelningar?
Hon är formligen besatt av döda och till vilket pris som helst i form av döda mördade barn och självmordsfilmer som haft på sin egen sida virtual.
Hon har inte haft ekonomi alls före detta sista med socialbidrag och vägrar svara på vad hon levt på.-

En personlig åsikt är att hon skulle stoppas nu för att inte hinna ta livet av någon eller erbjuda sin hjälp till en som vill ta sitt liv för att sen nyttja den avlidne för sina lustar skull.
RPU en större så lär det komma fram.

Frågan är när D*neil blev Daniella.
__________________
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-11-29 kl. 18:55.
Citera
2012-11-29, 18:49
  #3327
Medlem
Utöver att McGoo mästrar om rätt och psykologi utan fog och öser på med fatvis av moralkakor så slänger hen sig också med märkliga siffror.

"Hundratals skelett"?
"Skelett i 500 bitarsklassen"?

Offentliga upgifter sa först 6 skallar och ett komplett skelett.
I rätten sa skl:
[spoiler]Förhör med Markus Grelson, begärt av åklagaren.
Grelson är läkare och specialist i rättsmedicin och har anlitats i utredningen.
-Vi har fått in två omgångar med skelettdelar till rättsmedicin. Vi är inte vana att få in så stora mängder skelettdelar. Fyra skallar och 337 bendelar fanns i första sändningen.
-Sen kom en andra leverans med elva skallar, 60 bendelar och 13 lösa tänder.
-Därefter, i oktober, meddelade vi polisen vad vi packat upp och ombads göra analyser av vissa skelettdelar.
[/quote]

Det exakta antalet är kanske en petitess, men tjafsandet som (I huvudsak) McGoo bidrar med devalverar verkligen nivåvärdet på tråden.
Citera
2012-11-29, 18:52
  #3328
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whorth
Utöver att McGoo mästrar om rätt och psykologi utan fog och öser på med fatvis av moralkakor så slänger hen sig också med märkliga siffror.

"Hundratals skelett"?
"Skelett i 500 bitarsklassen"?


Det exakta antalet är kanske en petitess, men tjafsandet som (I huvudsak) McGoo bidrar med devalverar verkligen nivåvärdet på tråden.


397 bendelar har hittats - alla mänskliga
http://www.expressen.se/gt/397-bendelar-har-hittats---alla-manskliga/

Whor Försöker du förminska det sjukliga beteendet och lagbrottet? Är du möjligen inte insatt eller har läst FUP?
Du har nu förgjort ämnet genom att minska och försvara henne, så du kan se dig om på ignore.
Det kommer gälla alla parafili försvarare, som tycker hon ska frias.
__________________
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-11-29 kl. 19:00.
Citera
2012-11-29, 18:57
  #3329
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det betyder att du inte har fattat ett dugg om själva lagbrottet eller hur den lagen tolkas. Som jag sa är det inget av relevans i själva lagbrottet vad du tycker.,

Inget av vad någon skriver på flashback är av relevans för brottet eller för hur det döms.

Jag tycker du är den som har missuppfattat vad lagen säger. Den säger ingenting om sex med lik, inte heller är den en tankepolislag som förbjuder romantiska känslor gentemot lik.

Åklagaren har (likt dig) stirrat sig så blind på sexbiten att hon till och med glömt att specificera exakt när hon tror att brotten skulle ha begåtts.

Hon har ej heller haft mycket att säga om hur skelettdelarna har förvärvats, genom inköp eller egen gravplundring.

Detta beror delvis på att det i initialskedet var en möjlig massmordsutredning (massmord och kannibalism) men att luften snabbt gick ur denna. Och delvis på - ja där har vi ordet igen - moralpanik.

Få in i ditt huvud att detta inte är ett sexbrott.

Citat:
Människan är inte frisk först och främst, sen ska inte psykiskt instabila eller sjuka ha fritt spelrum att skända skelett eller leta efter gravar.

OK.. du söker efter nån sorts medicinsk vinkel här? Så för helt friska och psykiskt stabila människor är det OK att skända skelett?

( Det är förresten fortfarande inte olagligt att vara sjuk .. )

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du har nu förgjort ämnet genom att minska och försvara henne, så du kan se dig om på ignore.

Satt på ignore av MrsMagoo..... och dessutom uthängd för detta.... vilket skräckscenario!
__________________
Senast redigerad av Ståltomten 2012-11-29 kl. 19:00.
Citera
2012-11-29, 19:03
  #3330
Medlem
Haha! Försvarat?
Har inte vädrat min personliga åsikt/moral särskilt mycket alls och i synnerhet inte blanda ihop dessa med fakta.
Det är lagbrottet som skall diskuteras, du öser på med "psykologisk profilering" och försöker läxa folk om vad som är rätt och fel.

Ignore? Ok, dito. 90% av alla inlägg i denna tråd bör ignoreras. 99,9% av McGoos inlägg bör ignoreras.
Citera
2012-11-29, 19:08
  #3331
Medlem
MrsMagoos avatar
I studion definierar professorn och sexualbrottsforskaren Niklas Långström vad nekrofili är och hur det eventuellt skulle kunna behandlas.
http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=2244514


Intressant ämne och de flesta medier rapporterar om det här unika fallet.
Makaber syn gravrum eller kammare kallar man hennes lägenhet då man kom in.
Mängder av filmer om döden. Liksäckarna antyder att hon va på väg till kyrkogårdar för att plundra dom.
Citera
2012-11-29, 19:12
  #3332
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whorth
Utöver att McGoo mästrar om rätt och psykologi utan fog och öser på med fatvis av moralkakor så slänger hen sig också med märkliga siffror.

"Hundratals skelett"?
"Skelett i 500 bitarsklassen"?

Offentliga upgifter sa först 6 skallar och ett komplett skelett.
I rätten sa skl:
[spoiler]Förhör med Markus Grelson, begärt av åklagaren.
Grelson är läkare och specialist i rättsmedicin och har anlitats i utredningen.
-Vi har fått in två omgångar med skelettdelar till rättsmedicin. Vi är inte vana att få in så stora mängder skelettdelar. Fyra skallar och 337 bendelar fanns i första sändningen.
-Sen kom en andra leverans med elva skallar, 60 bendelar och 13 lösa tänder.
-Därefter, i oktober, meddelade vi polisen vad vi packat upp och ombads göra analyser av vissa skelettdelar.

Det exakta antalet är kanske en petitess, men tjafsandet som (I huvudsak) McGoo bidrar med devalverar verkligen nivåvärdet på tråden.[/quote]I somras hade hon nio dödskallar att skrämma livet ur sina sängkamrater med. Hon sålde tre till konstnärskillen i Uppsala och presenterade sig som Lelwani eftersom de tidigare hade haft kontakt bl.a. här i FB. Affären blev snabbt avklarad och hon fick sina stålar.

Med pengarna i fickan började hon dricka och droga. Kanske i försök att dämpa begäret och sorgen efter sina kära dödskallar? Att kraschen låg nära var inte förvånande. I ett desperat rop på hjälp la hon fram det mesta på golvet och började hälla i sig sprit.

Polisen fann i allt 15 dödskallar. Varifrån kom de? 6 stycken i hennes lägenhet, 3 kanske hos konstnären, men resten? Det är ingen obetydlig petitess liten nog att undgå trådens blickar. Mellanskillnaden är lika många dödskallar 6 st som hittades i hennes lägenhet. Varför skall det inte redovisas öppet? Ingår fyndet i den sekretessbelagda delen av förundersökningen?

Att hoppa på varandra ger väl inget? Samarbete borde väl generera mer nytta.
Citera
2012-11-29, 19:14
  #3333
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
I mina ögon är "skelettkvinnan" ingen jag vill umgås med (kanske i yrket, men ej privat). Hon verkar oberäknelig och allmänt jobbig och störd. <- Inget brott.

Jag är fascinerad av att man kunnat hålla henne häktad så länge och åtalet verkar vara baserat på allt annat än fakta och teknisk bevisning. Det är inte hon som ska bevisa sin oskuld - rätten ska bevisa hennes skuld. Någon typ av vapenbrott och/ eller eventuellt skattebrott, kanske.

Hon får, vad mig anbelangar, vara hur morbid som helst. Men detta...

Varför så tyst i media denna dag?
Citera
2012-11-29, 19:16
  #3334
Medlem
pacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
I somras hade hon nio dödskallar att skrämma livet ur sina sängkamrater med. Hon sålde tre till konstnärskillen i Uppsala och presenterade sig som Lelwani eftersom de tidigare hade haft kontakt bl.a. här i FB. Affären blev snabbt avklarad och hon fick sina stålar.
Med pengarna i fickan började hon dricka och droga. Kanske i försök att dämpa begäret och sorgen efter sina kära dödskallar? Att kraschen låg nära var inte förvånande. I ett desperat rop på hjälp la hon fram det mesta på golvet och började hälla i sig sprit.
Polisen fann i allt 15 dödskallar. Varifrån kom de? 6 stycken i hennes lägenhet, 3 kanske hos konstnären, men resten? Det är ingen obetydlig petitess liten nog att undgå trådens blickar. Mellanskillnaden är lika många dödskallar 6 st som hittades i hennes lägenhet.
Att hoppa på varandra ger väl inget? Samarbete borde väl generera mer nytta.

Min gissning, utan att veta sakert, ar att den forsta leveransen - 4 skallar, 337 bendelar - ar fran Helenas lagenhet, och att den andra leveransen - 11 skallar och 60 bendelar - ar fran Axel T.

Konstnaren gor ju konst med skallar och hade sakert kopt fler fran annat hall an de 3 som Helena salde.

Att skelettet lag pa golvet var for att Helena lade ut det for att ta bilder infor forsaljningen till Axel. Deras SMS-vaxling stodjer denna hypotes och det forefaller som om hon skickade bilden samma dag hon greps.

Edit: Lagger till bild pa sms-kommunikationen om skelettet dagarna innan och samma dag hon grips:

http://bayimg.com/naGJCaaEj
__________________
Senast redigerad av paceman 2012-11-29 kl. 19:29.
Citera
2012-11-29, 19:18
  #3335
Medlem
sunnyljungs avatar
Tänk om hon trollar med oss!

En del av det jag sett och läst, när jag strosat runt i tråden och dess länkar, är det absolut vidrígaste jag stött på. Någonsin.
Särskild tanke lägger jag då på de brotts- och olycks-platsbilder som lagts upp, ibland mot de anhörigas uttryckliga vilja.
(Lite karma-övertoner när en del av hennes personliga sfär blev uppsnokad och utlagd på nätet, fast jag tycker att även det var riktigt fult gjort.)

Mycket annat av materialet lämnade mig dock underligt oberörd, trots sitt makabra innehåll.
Det kändes så uppenbart iscensatt för att provocera, väcka äckel, indignation och - nyfikenhet.
(Hon verkar ha en riktig passion för att att väcka reaktion på nätet, jag menar ex "pedofil.se" - lägg av! )
Kanske hennes skelettdelar är avsedda att chockera, snarare än att kopulera, med...

Jag menar att den verkliga lidelsen verkar ligga där - i att väcka äcklad uppmärksamhet.
T om scenen i lägenheten känns som "lite för mycket".

Jag kan inte låta bli att fundera på om vi har att göra med ett riktigt bergatroll!
Citera
2012-11-29, 19:21
  #3336
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
I mina ögon är "skelettkvinnan" ingen jag vill umgås med (kanske i yrket, men ej privat). Hon verkar oberäknelig och allmänt jobbig och störd. <- Inget brott.

Jag är fascinerad av att man kunnat hålla henne häktad så länge och åtalet verkar vara baserat på allt annat än fakta och teknisk bevisning. Det är inte hon som ska bevisa sin oskuld - rätten ska bevisa hennes skuld. Någon typ av vapenbrott och/ eller eventuellt skattebrott, kanske.

Hon får, vad mig anbelangar, vara hur morbid som helst. Men detta...

Varför så tyst i media denna dag?


GÖTEBORGS TINGSRÄTT PROTOKOLL
2012-10-05
Häktningsförhandling i
Göteborg
Aktbilaga 22
Mål nr
B 11058-12


BESLUT
Den misstänkte ska kvarbli i häkte.
Förordnande enligt 24 kap. 5 a § rättegångsbalken:
Åklagaren har alltjämt tillstånd att meddela beslut om restriktioner.
Åtalet ska väckas vid tingsrätten, avd. 2 senast den 19 oktober 2012, kl. 11.00.
SKÄL FÖR BESLUTET
Brottsmisstanken
Den misstänkte är på sannolika skäl misstänkt för det brott åklagaren angett.
De särskilda häktningsskälen
 Det finns risk för att den misstänkte genom att undanröja bevis eller på något annat
sätt försvårar sakens utredning.
 Det finns risk för att den misstänkte fortsätter sin brottsliga verksamhet.
Skälen för häktning uppväger det intrång eller men i övrigt som åtgärden innebär för
den misstänkte eller för något annat motstående intresse.


Skälen är angivna.
I morgon är sista rättegångsdagen så det kommer säkert mer i morgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in