2012-11-27, 14:19
Medlem
pacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hahaha, du är skarpögd!

Har funderat över dessa sajter, t.ex. bestgore.com etctera. Hur straffbart är det att lägga upp bildmaterial av ond, bråd död? Är det inte de som läcker detta material från, för det mesta, statliga verk som gör sig skyldiga till brott?

Att publicera gore generellt sett ar inte olagligt. Vad jag forstar sa kops mycket av det har materialet fran mediaredaktioner och fotografer i lander i Sydamerika och Asien. Helt lagligt. Vi har ju sett mail fran JohannaXn som beskriver att hon har gjort exakt sa med kontakter i Thailand och Brasilien.

Plus att en hel del material kommer sakert fran helt offentliga brottsutredningar. Mexico? Dar lar finnas mycket offentligt material.

Sen ar det val en del material som ar fran sekretessbelagda utredningar. Da ar det val olagligt att lacka bilder, men ar det sedan olagligt att publicera dem? Vet ej.

(For ovrigt: hennes roll som internets gore-drottning ar ju inte med i FUPen och har ingen relevans till de brott hon star atalad for.)
Senast redigerad av paceman 2012-11-27 kl. 14:44.
Citera
2012-11-27, 14:19
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Sorglig bit människa är denna Helena. Lek med tanken att hon är er syster. I tingsrätten sitter hon som ett barn och vägrar svara på frågor. I mitt tycke är hon gränspsykotisk. Nä, hon har sannolikt inte begått grova brott. Ja, hon lever ett miserabelt liv.
Citera
2012-11-27, 14:25
Medlem
pacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Sorglig bit människa är denna Helena. Lek med tanken att hon är er syster. I tingsrätten sitter hon som ett barn och vägrar svara på frågor. I mitt tycke är hon gränspsykotisk. Nä, hon har sannolikt inte begått grova brott. Ja, hon lever ett miserabelt liv.

Ja hon har definitivt udda intressen som inte stammer med Svenssons varldsbild. Men det ar inte det som ratten skall ta hansyn till. Det ar de eventuella brotten som skall bedomas.

Och min uppfattning ar att aklagaren i det har fallet verkar ha latit sin moraluppfattning i viss man ta kommandot over hennes juridiska uppdrag.

Hoppas domare + namndemannen ar mer nyktra och klarar av att se till faktiska brott, lagar och bevisning snarare an sin egen forfaran over skeletten i garderoben.
Citera
2012-11-27, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Hon kanske tänkte skriva en bok i något sammanhang. Det kanske inte blivit av. Det är lätt att fastna i forskningen.

Hehe, ja, det känns lite svårt att tro att hon haft ambitionen att göra absolut ingenting alls av sitt liv, har nog funnits en förhoppning att kunna publicera en bok i "ämnet" kanske.

Lite irriterande att rätten bara verkar köpa hennes påståenden rakt av, eller bara låter dem passera iaf. Har hon hundratals sidor "historiskt material" hade man lätt kunna be henne precisera detta material närmare eftersom just historiskt material är extra knepigt, då det kräver heldagar nere i arkiv, eller ute på fälten med en liten spade (vilket hon inte ens äger) och jag är 99% säker på att hon hade blivit svarslös i det läget. Vad fan ska hon skrivit 100-tals sidor om? Möjligen då att hon klippt och klistrat ihop redan färdiga artiklar om typ sexualitet genom historien, men man hade lätt kunnat pressa henne på en liten utläggning om exakt vad hon skrivit, ifall man varit lite jävlig.
Citera
2012-11-27, 14:53
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Hehe, ja, det känns lite svårt att tro att hon haft ambitionen att göra absolut ingenting alls av sitt liv, har nog funnits en förhoppning att kunna publicera en bok i "ämnet" kanske.

Lite irriterande att rätten bara verkar köpa hennes påståenden rakt av, eller bara låter dem passera iaf. Har hon hundratals sidor "historiskt material" hade man lätt kunna be henne precisera detta material närmare eftersom just historiskt material är extra knepigt, då det kräver heldagar nere i arkiv, eller ute på fälten med en liten spade (vilket hon inte ens äger) och jag är 99% säker på att hon hade blivit svarslös i det läget. Vad fan ska hon skrivit 100-tals sidor om? Möjligen då att hon klippt och klistrat ihop redan färdiga artiklar om typ sexualitet genom historien, men man hade lätt kunnat pressa henne på en liten utläggning om exakt vad hon skrivit, ifall man varit lite jävlig.

Skulle inte förvåna mig om det inte blir en bok iaf, någon spökskrivare kontaktar henne och hoppas på framtida filmrättigheter
Citera
2012-11-27, 14:53
Medlem
fuckerofmotherss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Okej lite rookie ;-)

Länken är en inlaga till Tingsrätten ifrån försvarsadvokaten och H där hon gör sig ansvarig (erkänner) brott emot griftefrid, men hon hävdar till sitt försvar bland annat ett inlägg gjort av en forummedlem här som också påstår sig ha skallar hemma. Inlägget ifrån K* (den som också har skallar) är daterat 2012-09-05, alltså dagen efter H blev häktad? Hur kan hon hävda till sitt försvar någon som är skrivet på Flaschback om hon inte kan läsa här?

Hennes advokat har internet och söker efter sådant som kan användas i hennes försvar, och självklart är han/de inne här och läser allt som skrivs, då hon vet t.ex. att det sitter folk och golar henne här och de vill veta vad det är som de kan använda och vad det är som kan användas emot dem/henne.
Citera
2012-11-27, 14:54
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Lite irriterande att rätten bara verkar köpa hennes påståenden rakt av, eller bara låter dem passera iaf.

Det är ju knappast rättens uppgift att göra detta utan åklagarens.
Citera
2012-11-27, 14:55
Medlem
MKultra72s avatar
Kan hon uppsåtligen velat åka dit för att utnyttja detta i efterhand (te.x ökad säkerhet / flytt till ny ort som såklart staten får bekosta, osv?) Hon skrek ju verkligen på uppmärksamhet - först säger till några ungdomar "jag har vapen hemma, och jag har döda människor i lägenheten", sen skjuter med signalpistol? Visst, man kan vara dum när man är full, men eh, lite väl i överkant kanske?
Citera
2012-11-27, 14:59
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
https://cdn.anonfiles.com/1353943656777.pdf

Se under punkt 5 i H (och advokatens) inlaga till Tingsrätten, att hon hävdar till försvar inlägg gjort av K* den 2012-09-06. Har hon kunnat läsa på flaschback då?
Tack nu funkade länken och nu har jag läsning natten lång.
Citera
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:
Hade hon skrivit en massa litterära texter hade det första hon gjort varit att be polisen plocka fram det och läsa, så hade hon ju blivit släppt.

Det kanske är just det som försvararen har gjort, när hon har kämpat för att få tillgång till slasken de senaste veckorna? Åklagaren kan ha plockat ut de texter som passar hennes syften till förundersökningen. Frun har ju gjort några moraliserande uttalanden i media. Jobbig sits för HL isåfall.
Citera
Medlem
Kams avatar
Det verkar vara ganska "nya" skelett. Från människor födda på 1940-talet. Kan det inte innebära en smittorisk att slicka på dem tro? De kan ju ha dött av smittosamma sjukdomar.
Citera
2012-11-27, 15:02
Medlem
getosts avatar
Det enda intressanta är om hon har mer i garderoben än några stulna/köpta skelettdelar. Jag tror inte någon kommer bry sig särdeles om vare sig att hon är homo, om hon har sex med skelett, eller om hon är upphovsman till ett antal necrosidor på nätet.

Rimligen söker Polis i bakgrunden efter kopplingar till personer, platser, och outredda mord/dråp i känt och icke publicerat material medan den här rättegången pågår. Något annat är knappast värt pengar och tid att lägga energi på.

Hennes trumfkort i caset just nu är hur åklagare fokuserar på ganska harmlösa detaljer. Självklart vill hon dribbla med svaren på frågor som handlar om hennes nekrofila intressen och när/hur hon tjänat pengar på sina nätbusiness. Det vinner tid och drar fokus från annat värre.

Hårddiskarna man fått tag i är troligen grundbulten i hela storyn. Om hon trollat eller bara lekt med skelett, är allt i princip redan uppdagat och då hade hon inte behövt kämpa för att hålla diskarna hemliga heller.

Jag gissar på kopplingar till mord och/eller pedofili.
Senast redigerad av getost 2012-11-27 kl. 15:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in