2012-09-07, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hummussexuell
var han shia eller sunni?

om han forskade om kärnkraft och var shia finns det väl inga tvivel om vilka som ligger bakom det här.

Fanns någon uppgift att han varit i Iran förra året av religiösa skäl. Vet inte om det var från någon tillförlitlig källa.
Citera
2012-09-07, 09:30
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Det är inte alls sannolikt att Israel ligger bakom. Det är du som tänker i förutsägbara men med största sannolikhet falska spår.
Känns nästan troligare att britterna gjort sig av med en misstänkt dubbelagent.
De hade nog hoppats att dessa mord skulle klassas som verket av en ensam galning. Eller utökat självmord av kvinnan som Inte hade ett skott i skallen. De hade troligtvis planerat att tända på bilen. Då hade franska polisen hittat kulhål i alla utom kvinnan och avfärdat detta som en familjetragedi.
Allt gick i stöpet när de blev tvungna att skjuta av cyklister som såg nått de inte skulle ha sett.
Citera
2012-09-07, 09:34
Medlem
Alltså, jag såg en himla underlig sak.

Jag vet inte om det har tagits upp i tråden.

Idag skriver både GP och Svenska Dagbladet om det här (och säkert andra såklart) men dom 2 bilder dessa tidningar har får jag inte att stämma överens, det KAN inte vara samma händelse, samma plats, kan någon förklara vad jag missar!?

(ursäkta dom dåliga bilderna, men ni kan kolla själva)

Svenska Dagbladet

Göteborgs Posten
Citera
2012-09-07, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummiankafb
Alltså, jag såg en himla underlig sak.

Jag vet inte om det har tagits upp i tråden.

Idag skriver både GP och Svenska Dagbladet om det här (och säkert andra såklart) men dom 2 bilder dessa tidningar har får jag inte att stämma överens, det KAN inte vara samma händelse, samma plats, kan någon förklara vad jag missar!?

(ursäkta dom dåliga bilderna, men ni kan kolla själva)

Svenska Dagbladet

Göteborgs Posten

Bild från campingen som de lämnade tillfälligt för bilturen, respektive bild från området där familjen sköts.
Citera
2012-09-07, 09:49
Medlem
MedelLagoms avatar
Kan mannen ha varit en sovande cell som väckts till liv för att lämna över kunskap/information till andra celler i Frankrike om hur man tillverkar dirty bombs. Dessa celler har även i uppdrag att likvidera mannen efter de emottagit informationen från mannen? Bilens placering känns parkerad som inför ett möte.

Alternativt så kan bilen vara placerad så att om man öppnar dörren fram som den är på bilderna så bildas det ett tillfälligt rum med fyra väggar. Lämpligt för en åttaåring att gå ut och sätta sig för att kissa. I så fall är familjen ett random offer av en eller flera galningar. Hittades bilen långt från campingplatsen?

En hel del tyder på Mossad eller liknande men om det var flera skyttar som endast hade i uppdrag att likvidera så är det egendomligt att de misshandlar den åttaåriga flickan. Det stämmer inte riktigt.
Citera
2012-09-07, 09:55
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Känns nästan troligare att britterna gjort sig av med en misstänkt dubbelagent.
De hade nog hoppats att dessa mord skulle klassas som verket av en ensam galning. Eller utökat självmord av kvinnan som Inte hade ett skott i skallen. De hade troligtvis planerat att tända på bilen. Då hade franska polisen hittat kulhål i alla utom kvinnan och avfärdat detta som en familjetragedi.
Allt gick i stöpet när de blev tvungna att skjuta av cyklister som såg nått de inte skulle ha sett.

Du kan vara inne på rätt spår. Britter är bra på Damage Control. Varför jag tycker det är att alla inblandades namn och uppgifter publiceras även på grannjournalisten med foto.

Utom på den HjälteJournalist som hjälpte flickan. Där mörkas det.
Citera
2012-09-07, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Bild från campingen som de lämnade tillfälligt för bilturen, respektive bild från området där familjen sköts.

Och det är bara en slump att det finns en blå bil på båda platserna?
Citera
2012-09-07, 09:57
Medlem
barkeepers avatar
Eller så ar det sa enkelt som att det handlar om arvet pa 1.2 miljoner euro.

Tror inte varken Mossad eller brittiska underrattelsetjansten ar sa klumpiga att dom knapper en hel familj.
Citera
2012-09-07, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Det är inte alls sannolikt att Israel ligger bakom. Det är du som tänker i förutsägbara men med största sannolikhet falska spår.

Om vi stryker arvstvisten och inriktar oss på zirconium-spåret, vilka kan i så fall ligga bakom? Vilka har kapacitet till att utföra morden?

Hilli övervakades i England under andra gulfkriget ( Kuwait-invasionen av Irak 1990-91 ).
Citat:
Engineer Saad Al-Hilli, 50, was born in Iraq and was put under Special Branch surveillance during the second Gulf War
www.dailymail.co.uk/news/article-2198777/French-Alps-shooting-Manhunt-assassin-EXECUTED-Surrey-businessman-Saad-Al-Hilli-family.html#ixzz25lh eylZ8

Franske åklagaren verkar reda något uppgiven:
Citat:
Eric Maillaud, the public prosecutor, said: "At the moment we cannot say what happened, except four people were killed, or why. It's not that we have no idea; we have many ideas, many hypotheses, all of which are being looked at, but there are no real leads at the moment. My worry is that we may never find the killer."
http://www.guardian.co.uk/world/2012/sep/06/french-alps-shooting-two-girls
Citera
2012-09-07, 10:00
Medlem
barkeepers avatar
Att irakier var overvakade i england under andra gulfkriget behover inte betyda nagonting. Alla som hade ingenjorsutbildning fran Irak blev sakert kollade. Det handlade ju dessutom om WMD:,s som inte fanns.
Citera
2012-09-07, 10:02
Medlem
Citat:

Kanske fransk civilpolis. Irakierna sköts i en lila BMW.
Citera
2012-09-07, 10:05
Medlem
JohnSmith80s avatar
Citat:

Du ser att det är två olika bilar va?

Den ena är en peugeot 206 och den andra en renault clio. Clion är en polisbil som troligtvis tillhör poliserna på bild.

Det är inte omöjligt att även Peugeoten är en polisbil iom dess placering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in