2012-09-07, 15:21
Medlem
Scires avatar
Undrar varför takräcket är trasigt på bilen. Enligt de andra kamparna så hade de haft en cykel på taket när de kom, så det kan inte ha varit trasigt då.
Citera
2012-09-07, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Ni som tror på Mossad borde kanske ta hänsyn till att Israel är en demokrati som är i starkt behov av ekonomiskt och politiskt stöd från USA. Ingen bryr sig om Mossad skjuter ihjäl någon iransk vetenskapsman i Teheran. Att skjuta ihjäl en hel familj i ett turistområde i Frankrike skulle Mossad aldrig göra. Inte för att de är så himla snälla utan pga de politiska riskerna.

Jag förstår hur du tänker och du kan ha rätt, men jag tror att det just nu är ett ganska speciellt och avgörande läge. Kanske är man beredd att ta större risker.
Israel har sagt att man vill attackera Iran innan USA byter president. Blir det byte vid makten i USA kommer man inte att våga anfalla förrän en bit in på 2013. Samtidigt säger Israel att man tror att Iran bara är månader ifrån att kunna producera kärnvapen.
Citera
2012-09-07, 15:29
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag förstår hur du tänker och du kan ha rätt, men jag tror att det just nu är ett ganska speciellt och avgörande läge. Kanske är man beredd att ta större risker.
Israel har sagt att man vill attackera Iran innan USA byter president. Blir det byte vid makten i USA kommer man inte att våga anfalla förrän en bit in på 2013. Samtidigt säger Israel att man tror att Iran bara är månader ifrån att kunna producera kärnvapen.

En Mossadagent hade enkelt kunna undanröja mannen utan att det hamnar på Europas alla förstasidor.
Citera
2012-09-07, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Brittiska skolor har sitt sommarlov betydligt senare än svenska. De brukar inte börja höstterminen förrän en bit in i september.

Skolan borde har börjat 4/9.

Citat:
Autumn Term 2012
4 September to 21 December 2012
Half Term from 29 October to 2 November 2012

http://www.surreycc.gov.uk/learning/schools/school-term-dates
Citera
2012-09-07, 15:41
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
En Mossadagent hade enkelt kunna undanröja mannen utan att det hamnar på Europas alla förstasidor.

Avrättningen av al-Mabhouh i Dubai 2010 växte till en stor internationell skandal som vevades i media under lång tid. Vet inte vilka filmer du baserar ditt uttalande på men verkligheten säger något annat.

"His assassination attracted international attention in part due to allegations that it was ordered by the Israeli government and carried out by Mossad agents holding fake or fraudulently obtained passports from several European countries and Australia."

http://en.wikipedia.org/wiki/Assassination_of_Mahmoud_Al-Mabhouh
Citera
2012-09-07, 15:58
Medlem
Om det nu var ett beställningsmord och någon verkligen har lagt ner energi på att få detta att hända är inte risken ganska stor att den/dom som utförde det redan ligger 50 meter under marken??

Inte på långa vägar insatt i hur det fungerar när det gäller beställningsmord men vore ju ganska korkat att ha några som helst lösa trådar kvar när det väl är genomfört?
Citera
2012-09-07, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riddick1987
Om det nu var ett beställningsmord och någon verkligen har lagt ner energi på att få detta att hända är inte risken ganska stor att den/dom som utförde det redan ligger 50 meter under marken??

Inte på långa vägar insatt i hur det fungerar när det gäller beställningsmord men vore ju ganska korkat att ha några som helst lösa trådar kvar när det väl är genomfört?

Sånt händer naturligtvis, men dom som utför sådana här attacker är inga vanliga personer. Dom är extremt bra på att hålla käften.
Citera
2012-09-07, 16:16
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poyrojt
Tycker man ser rätt tydligt på bilderna att bilen grävt ner sej och troligen fastnat. För att hamna i den placeringen så har väl föraren försökt vända.

Reagerade också på att vänster bakhjul har grävt ner sej en bit. Var det en blockerad
väg framför och föraren försökte vända? Borde vara när han backade som han grävde ner
sej eftersom bilen fortfarande var igång när cyklist nr2 kom fram.Föraren skjuten innan han
hann lägga i växel för att köra framåt. Föraren antar jag var den som blev skjuten först, äldsta
dottern hann ut ur bilen från framsätet enligt min teori. Letade mördarna efter yngsta
dottern genom att öppna bagageluckan?
Citera
2012-09-07, 16:44
Medlem
Poyrojts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Reagerade också på att vänster bakhjul har grävt ner sej en bit. Var det en blockerad
väg framför och föraren försökte vända? Borde vara när han backade som han grävde ner
sej eftersom bilen fortfarande var igång när cyklist nr2 kom fram.Föraren skjuten innan han
hann lägga i växel för att köra framåt. Föraren antar jag var den som blev skjuten först, äldsta
dottern hann ut ur bilen från framsätet enligt min teori. Letade mördarna efter yngsta
dottern genom att öppna bagageluckan?
Ja det ser ut som han körde fast under backning och skiten på dörren framför vä-bakhjul kan tyda på att bilen grävt enbart bakåt ett tag. Automat i R-läge med utslagen förare och mjukt underlag ?

Sat.bild med den förmodade P-platsen på "Route forestiere domaniale de la Combe d´Ire"
http://goo.gl/maps/cBzvP (Tyvärr ingen tillgänglig streetview).

Men många småvägar/flyktvägar i närområdet.
Citera
2012-09-07, 16:49
Medlem
justdies avatar
Orkar inte läsa igenom varje sida men vad har en engelsk bil vid en fransk sjö med fallet att göra...
Citera
2012-09-07, 16:51
Medlem
spoilers avatar
Lite nytt om brodern.

"Saad Al-Hilli's accountant Julian Stedman today revealed that Zaid had been removed as secretary of Saad's company SH Tech roughly two years ago and replaced with his wife Ikbal, who was also executed.

Zaid was replaced around February last year, around the same time that friends claim that he moved out of the families £1million family home in Claygate, Surrey."

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2198777/French-Alps-shooting-Police-question-Saad-Al-Hillis-brother-Zaid-inheritance-row.html?ito=feeds-news xml
Citera
2012-09-07, 17:06
Medlem
Spontana känslan är att Al-Hillis bror har lackat riktigt ordentligt på något och beställt ett mord på sin bror, möjligen också på hans fru och, beroende på hur arg han är, fruns mor. Notera att Al-Hilli är den han antagligen är mest sur på, så det är den primära måltavlan. De två barnen däremot är dock hans syskonbarn och totalt oskyldiga, så där kan finnas motiv att specifikt undanta dem från morden. Varför de då skulle ha försökt slå ihjäl 7-åringen vet jag inte, men det kan ju vara något som gick snett och tvingade fram ett slag eller två som blev alldeles för hårda. Förklarar varför 7-åringen inte fick ett skott i pannan för säkerhets skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in