Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Om man kommer cyklandes och blir vittne till att en familj blir slaktade så försöker man väl fly? Och då kan inte mördarna skjuta honom kliniskt mitt i huvudet. Blev mannen på cykel skjuten först och familjen är de som hittade honom? De stannade för att se tillståndet hos mannen som låg bredvid sin cykel? Mördaren skjuter pappan, äldste flickan satt i passagerarsätet och flyr ut genom dörren. Mannen skjuter henne på avstånd. Kvinnorna i bilen gömmer den yngste dottern under sig i ren panik. Mördaren avrättar mamman och den äldre kvinnliga släktingen.
Är det ett hit-team eller en ensam hitman som fått i uppdrag att likvidera dessa personer så beror det garanterat på det han sysslade med i irak.
Är det en sådan hitman, så är en bakgrund som militär självklart och ett skott i pannan på ett vittne 10-50m bort inte speciellt svårt.
Tänk dig att cyklisten kommer cyklandes, ser kaoset som utspelar sig vid bilen och blir stel av skräck.
Där har skytten någon sekund på sig att observera, sikta och skjuta.
Om jag får leka fritt med tanken: Det var någon från Mossads "Kidon", de anklagas för avrättningen av de iranska kärnfysikerna/forskarna. Det skulle inte förvåna mig om de suddar ut forskare som kan tänkas hjälpa iran i försöken att bygga kärnvapen.