Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-04, 18:38
  #973
Medlem
Dr.hankeys avatar
Du reserverar ju via telen och hämtar ut & betalar hos ett ombud, då brukar man kunna få gaska bra med datumdiffar.
Citera
2011-01-18, 22:17
  #974
Medlem
nekroluzts avatar
Silja Line Galaxy Taxfree?

Jag ska åka på Close-Up båten och har hört om den nya regeln att man inte får köpa dricka i taxfree på utvägen, gäller det på Silja Line också eller bara Viking Line? Eller tvärt om?
Citera
2011-01-18, 22:24
  #975
Medlem
bratemos avatar
Om jag kommer ihåg rätt gäller 18 på utresan, sen 20 på tillbakaresan, rätt eller fel någon?
Citera
2011-01-18, 22:27
  #976
Medlem
nekroluzts avatar
Menar du kl 18 och 20? Eller va?

Fick reda på att det jag hört gäller Viking Line. Men gäller det Silja också?
Citera
2011-01-18, 22:28
  #977
Medlem
QBears avatar
Antar att han menar ålder. Dock felaktigt.
Citera
2011-01-18, 22:30
  #978
Medlem
nekroluzts avatar
Ålder spelar ingen roll, jag är vuxen nog!

Jag undrar om man får köpa, om butiken, och viktigast spritavdelningen har öppet?
Citera
2011-01-18, 22:32
  #979
Medlem
25TaLifes avatar
Silja Line, Cinderella för att vara mer exakt har åtminstone under helgerna att det råder köpförbud av alkohol i taxfreen på utresan men öppet under hemresan. Om Galaxy har samma regler låter jag vara osagt, men det är ju inte helt omöjligt
Citera
2011-01-18, 22:33
  #980
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nekroluzt
Ålder spelar ingen roll, jag är vuxen nog!

Jag undrar om man får köpa, om butiken, och viktigast spritavdelningen har öppet?

För den som har åldern inne är det öppet båda hållen.

Annars är det utresa - 18 år. Och 20 på tillbakavägen.

Annars är det ju öppettider som gäller.
Citera
2011-01-18, 22:40
  #981
Medlem
nekroluzts avatar
Är nån av er 100% säker på att det gäller på Galaxy? Som åkt med Galaxy nyligen?

Det är ju alltså nya regler.. Vet inte hur nya dock. Förra året i feb åkte jag med Galaxy och då kunde man köpa på båda hållen. Men Galaxy och Cinderella borde väl ha samma regler.
Citera
2011-01-18, 22:42
  #982
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nekroluzt
Är nån av er 100% säker på att det gäller på Galaxy? Som åkt med Galaxy nyligen?

Det är ju alltså nya regler.. Vet inte hur nya dock. Förra året i feb åkte jag med Galaxy och då kunde man köpa på båda hållen. Men Galaxy och Cinderella borde väl ha samma regler.

Som jag skrev innan, så har Cinderella den regeln att det är köpförbud av alkohol på utresan under helgerna men fritt på hemresan.
SÅ summan av den lilla kardemumman, så BORDE ju som du säger; Galaxy o Cinderella ha samma regler och då är det samma sak på Galaxy.
Citera
2011-01-18, 22:49
  #983
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Som jag skrev innan, så har Cinderella den regeln att det är köpförbud av alkohol på utresan under helgerna men fritt på hemresan.
SÅ summan av den lilla kardemumman, så BORDE ju som du säger; Galaxy o Cinderella ha samma regler och då är det samma sak på Galaxy.
Senast jag åkte med Galaxy (Sommaren 2010) så var i allafall taxfree öppet även på kvällen.
Då Cinderella är ett rent kryssningsfartyg så funkar det ju att bara sälja på hemvägen då alla som reser ut också reser hem nästa dag. På så viss så unviker dom ju hyttsupande. På en reguljär båt som Galaxy så skulle nog dom resenärer som skall kliva av i Åbo inte uppskatta att behöva kliva upp klockan 5 för att handla sin ranson så detta går nog knappast att införa där.
Citera
2011-01-18, 22:51
  #984
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Senast jag åkte med Galaxy (Sommaren 2010) så var i allafall taxfree öppet även på kvällen.
Då Cinderella är ett rent kryssningsfartyg så funkar det ju att bara sälja på hemvägen då alla som reser ut också reser hem nästa dag. På så viss så unviker dom ju hyttsupande. På en reguljär båt som Galaxy så skulle nog dom resenärer som skall kliva av i Åbo inte uppskatta att behöva kliva upp klockan 5 för att handla sin ranson så detta går nog knappast att införa där.

Nej det har du rätt i!
Frågade en person nu precis och hon sa samma sak, ni "sitter i samma båt" höhöhö
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1951393

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback