Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-18, 22:54
  #985
Medlem
nekroluzts avatar
Vilken ordvits!!

Nu kom jag på att Close-Up båten går ju på en torsdag, men det kanske är särskilda regler för att det är en specialkryssning. Det är ju alltså inte en reguljär tur, även fast den stannar i Åbo så man kan gå av är det nog inte många som gör det eftersom det är en specialkryssning.. Vad tror ni?
Citera
2011-01-18, 23:42
  #986
Medlem
hottentots avatar
Jag tror inte du behöver vara orolig då regeln du snackar om är ett påhitt av viking line för att kränga mer i baren och få lite mindre fyllon i hytterna, deras regel gäller bara fredag/lördag och vad jag vet inte tar hänsyn till om det är en specialkryssning, vardag eller helgdag bara det inte är en fredag/lördag så går det bra att köpa när man vill.
Citera
2011-01-19, 01:01
  #987
Medlem
nekroluzts avatar
Det låter awesome-sauceum. Tummen upp!
Citera
2011-01-19, 19:08
  #988
Medlem
Cameltotems avatar
Kryssning till åbå (regler om sprit)

Tjena jag och hälften av min klass ska iväg på kryssning till Åbo (tror det stavas så?) och jag undrar hur strikta det är med alkoholen. Vad jag har fått höra så får man inte ta med sig något in på båten men det går att köpa starksprit som 18 åring?

Några av kompisarna hade tänkt att packa med sig några flaskor sprit för att ta med hem eftersom det är så billigt men undrar om man inte får ta med sig något tillbaka till fastlandet? eller kommer de kolla ens väskor eller liknande efter alkohol?

Någon som har stenkoll på det här eller ?
Citera
2011-01-19, 19:11
  #989
Medlem
Inte en chans att de kolla väskor efter sprit hos 18:åringar. De vill bara skrämma folk så att de får sälja mer av sin egen sprit på båten.
Citera
2011-01-19, 19:32
  #990
Medlem
Cameltotems avatar
Så det funkar att köpa några flaskor sprit och sen ta med sig det hem?

Har även hört Taxfree är billigare en systemet, vet inte om det stämmer dock.
Citera
2011-01-19, 20:48
  #991
Medlem
Vilket rederi ska ni åka med? Jag gissar att det är Viking eller Silja line. Ett tips är väl att gå in på deras hemsidor och läsa vilka regler och åldersgränser som gäller under kryssningar, eller är du mentalt efterbliven? Hade du gjort det direkt för 2 timmar sedan så hade du hittat svaren på dina frågor på en minut.
Citera
2011-01-19, 20:51
  #992
Medlem
b0gfettos avatar
Packa väskorna så flaskorna inte klirrar och låter bara så skiter dom i det, går du med fem väskor du knappt orkar bära och så låter som "tomtegubbar slår i glasen" så kan dom stoppa dig.

Jämför priserna på deras hemsida så ser du vad det kostar, använd den finska sidan för jag har för mig att den svenska inte visar alkohol och tobakspriser.
Citera
2011-01-20, 11:19
  #993
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Oktor
Vilket rederi ska ni åka med? Jag gissar att det är Viking eller Silja line. Ett tips är väl att gå in på deras hemsidor och läsa vilka regler och åldersgränser som gäller under kryssningar, eller är du mentalt efterbliven? Hade du gjort det direkt för 2 timmar sedan så hade du hittat svaren på dina frågor på en minut.


Vi åker med galaxy, tänkte mer om de finns några oskrivna regler
Citera
2011-01-20, 15:24
  #994
Medlem
tulipalos avatar
det finns en liten chans att dom kollar er när ni går iland, men den är väldigt väldigt liten. ibland är tullen där och handplockar folk som ser yngre ut. då är det bättre att inte gå i en stor samlad grupp när man går av utan en och en typ.. kanske övernojjig..

det är onödigt att ta med dricka på båten, det är billigare där och dom bryr sig inte om ålder fast jag tror det är 18 på upp till 20% typ till den finska sidan sen sverigeregler hem, alltså 20 på allt..

ska ni ta med något ombord som man inte får så är det mat, den är snordyr på båten och du kommer vilja käka flera gånger.
Citera
2011-01-21, 15:53
  #995
Medlem
Nån som åkt med cinderella ?

Får inte köpa på taxfreen innan(!) så funderar på o smuggla in innerfika funkar de? Dom visiterar inte eller?
Citera
2011-01-21, 15:56
  #996
Medlem
kvaveberusads avatar
18årgräns där elller?

Precis som på flashback mao
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1951393

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback