Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-24, 23:15
  #961
Medlem
Kryssning Galaxy vore nog det bästa! Lycka till!
Citera
2010-12-26, 01:40
  #962
Medlem
Ledighetsmaskinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Därefter gäller det att inte bara irra omkring i hamnområdets basarer samt motsvarande i Gamla Stan, utan att se sig om lite utanför dessa områden så gott man hinner.

Det lustiga är att jag var bosatt i Tallinn och jobbade där under 2009 men aldrig rörde mig utanför centrum med undantag för ett fåtal gånger vid middagar hos bekanta.

Nästa resa över till våra bleka vänner i Baltikum ska jag definitivt kolla in ställen utanför city mer.
Citera
2010-12-26, 18:13
  #963
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledighetsmaskinen
Det lustiga är att jag var bosatt i Tallinn och jobbade där under 2009 men aldrig rörde mig utanför centrum med undantag för ett fåtal gånger vid middagar hos bekanta.
Du kom alltså aldrig ut till Pirita åt ena hållet eller Rocca al Mar åt andra hållet? Hann inte heller besöka Sångarfältet och årliga Ölfestivalen på området?

Då har du sådant kvar att gotta dig åt, hur mysigt som helst!

Här är lite officiella bilder från Ölfestivalen, många scener och många öltält:

http://www.ollesummer.ee/eng/gallery
Citera
2010-12-27, 07:56
  #964
Medlem
Viking Line pris kryssning vs reguljärresa

Ska från Åbo till Stockholm den 1 januari på kvällen.

Efter att ha kollat priser på Viking Line märkte jag att kryssningspriset var billigare än priset för en reguljärresa. Jag bokade därmed en kryssning, fast jag bara ska åka enkel resa.

Vad kan det få för konsekvenser om jag hoppar av i Stockholm och lämnar min "returresa" outnyttjad? Passagerarlistan blir ju förstås felaktig, men jag tänkte att man kan väl säga till i Stockholm eller redan på båten att man lämnar av i Stockholm? Skulle det hända någon olycka eller jag annars av någon anledning skulle efterlysas på båten kunde det ju uppstå problem.

Har någon här gjort på samma sätt?
Citera
2010-12-27, 08:00
  #965
Medlem
Kattolfs avatar
Jag har gjort så ibland när jag åker åt andra hållet (Sthlm-Åbo) och det har aldrig varit något problem. Nån gång så har jag t.o.m lyckats att överlämpa min återresa på en som skulle enkelresa-Stockholm. Skadar aldrig att vara snäll mot grannarna
Citera
2010-12-28, 10:42
  #966
Medlem
Stryops avatar
Blir att åka idag med färjan som går runt 17:30. Någon mer här som skall det med?
Citera
2010-12-28, 21:14
  #967
Medlem
jockmokk15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlemZven
Kryssning Galaxy vore nog det bästa! Lycka till!
Det får vi hoppas på! :P
Åker med den imorrn
Citera
2010-12-31, 03:54
  #968
Medlem
Ledighetsmaskinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Du kom alltså aldrig ut till Pirita åt ena hållet eller Rocca al Mar åt andra hållet? Hann inte heller besöka Sångarfältet och årliga Ölfestivalen på området?

Ölfestivalen hann jag faktiskt uppleva som hastigast, grymt roligt. Pirita uteblev dock, men planerar en sväng dit ner någon sommar framöver.
Citera
2011-01-04, 18:26
  #969
Avstängd
walkingonairs avatar
Silja Line kryssning

Hej !
Har en snabb fråga.
Jag och några kompisar ska dra på en kryssning i slutet av februari och undrar om man kan reservera hytt och plats för att sedan betala vid ett senare tillfälle?
Alltså, vi bokar allting idag, för att sedan betala vid lönen.
Citera
2011-01-04, 18:30
  #970
Medlem
NiiitrOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walkingonair
Hej !
Har en snabb fråga.
Jag och några kompisar ska dra på en kryssning i slutet av februari och undrar om man kan reservera hytt och plats för att sedan betala vid ett senare tillfälle?
Alltså, vi bokar allting idag, för att sedan betala vid lönen.
Tror du måste betala direkt, men ring deras support istället?
Citera
2011-01-04, 18:30
  #971
Medlem
dwgs avatar
Kolla med silja line först är ett litet tips.
Citera
2011-01-04, 18:36
  #972
Avstängd
walkingonairs avatar
Har mailat dom, men tänkte att jag nog får snabbare svar här.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1951393

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback