Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-07-23, 22:51
  #1
Medlem
Någon som vet var man hittar den billigaste båtresan till Tallin från sthlm?
även tips på billiga hotell och andra roliga aktiviteter mottages varmt!
Citera
2003-07-26, 11:03
  #2
Medlem
Kolla specialerbjudanden på www.tallink.se
Citera
2003-07-29, 15:36
  #3
Medlem
Om man åker vissa datum blir det tvärbilligt. Vi åkte fyra vuxna och två barn för drygt 700 spänn.
Citera
2003-07-30, 20:52
  #4
Medlem
User: Unknowns avatar
Vi tog en sista-minuten med Tallink.se och åkte kryssning i A2-hytt för 800:-. Våra kompisar åkte i B2-hytten för 600:-. Man kunde åka i C4-hytt för 400:- om man ville också.

Båten (Fantaasia) sög dock pung, den var gammal och det var inga ungdomar med på resan. Både i dansbandsdelen och discot var det i stort sett ödsligt. Smörgåsbordet var en höjdare, och vi gick helt klart plus hehe.

Spriten i Tallinn var billig, köpte vaniljvodka för 40:- halvlitern. Smakade mycket bra!
Citera
2004-04-08, 00:02
  #5
Medlem
jenas avatar
Birka Paradise, Viking Line, Silja Galaxy [sammanfogad /mod]

Vilket av dessa båtflyktingbolag föredrar ni?? Själv gillar jag silja!!
Citera
2004-04-08, 01:17
  #6
Medlem
Spravas avatar
Gillar ekerölinjen
Citera
2004-04-08, 01:33
  #7
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprava
Gillar ekerölinjen

Hmmm, vad är det??? Lift till liten holme, eller??
Citera
2004-04-08, 01:40
  #8
Medlem
Ralfons avatar
Jag skulle nog fördra Silja Line, tror jag...vet inte, åker sällan båt=)
Citera
2004-04-08, 01:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprava
Gillar ekerölinjen

Åkte till Åland för en fotbollsturnering med Ekerö Linjen. Det hade nog varit tryggare med gummibåt. Halva laget fick upp buffén innan resan var slut. Välj ett bolag med bredare skrov. Viking Line är mitt val om jag någon gång skulle behöva åka över östersjön, vilket jag knappast tror kommer att hända.
Citera
2004-04-08, 08:14
  #10
Medlem
Jag bor i Finland och Stockholm växelvis. Åker mellan 1-3 ggr i månaden. (nu sitter jag i Finland)

Silja Line har lite fräschare båtare än Viking Line. Speciellt de som går till Helsingfors är maffiga. Viking Line är billigare att åka med. Ganska mycket billigare också. Skaffa Viking Club kort/Silja Club kort! Det blir MYCKET billigare och medlemsskap är gratis.
Maten/restaurangerna tycker jag är lite bättre på Viking. Speciellt deras buffé är bättre än Silja.
Som 'ungdoms-festa-spya-fjortis-bränna-studiebidraget-båt' är Silja bättre. Mest pensionärer på Viking och discot är finare på Silja.

För övrigt kan jag tipsa om båtarna till Estland. MYCKET BRA! Allt är suveränt!
Citera
2004-04-08, 08:14
  #11
Medlem
Jimis avatar
Silja helt klart, jag tycker att Viking har skabbigare båtar



EDIT: stavning =)
Citera
2004-04-08, 09:59
  #12
Medlem
ahlmans avatar
Jag har bara åkt Silja av de där två...

Men den färjan va la bra, tror jag. Jag tog den en gång för cirkus 2 år sen när jag skulle över till Åbo för att hälsa på kusiner/släktingar.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1951393

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback