Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-21, 21:23
  #1561
Medlem
FM-Hilos avatar
Ja, det verkar ju sjukligt dyrt. Var inne och kollade på Vikingline nu och kollade på resa till Helsingfors om en månad och med herrbädd och det landade på 888 kr...
Citera
2013-03-21, 21:32
  #1562
Medlem
Aboooooooo hur kan det vara så dyrt? Det var enkel då eller?
Citera
2013-03-21, 21:35
  #1563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistmaster
Hej!

Jag tänkte åka och hälsa på en kompis i Helsingfors och priserna jag hittar verkar helt orimliga. En tur och retur biljett med färja utan hytt går för dryga 2000 kr. Är det jag som letar dåligt eller är det verkligen så här?

Skaffa medlemskort hos Viking Club eller Siljas Club One, så blir det billigare. Det är gratis att bli medlem
Citera
2013-03-21, 23:50
  #1564
Medlem
NickeNyfiken..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommi
Bussig med någon som äntligen svarar bra Tack
Det en praktik på två månader
Blir ju knas att fixa någon som möter upp och tar emot ransonen oftare än en gång i veckan. Om man "lagrar" i hytten, fast det låter långsökt
Är det fortfarande en limpa cig som gäller ?
Har för mig att slabben täcker åtminstone 4 limpor cigg. Fler än 1 är det i varje fall.
Citera
2013-03-22, 14:03
  #1565
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamerat
Skaffa medlemskort hos Viking Club eller Siljas Club One, så blir det billigare. Det är gratis att bli medlem

Okej! Snackar vi om nån hundring eller 50 % av priset?
Citera
2013-03-22, 15:21
  #1566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistmaster
Okej! Snackar vi om nån hundring eller 50 % av priset?

Jag tror det varierar från några hundringar till över 50 %. Vad det exakt beror på vet jag inte men vissa
dagar typ fredag/lördag är nog dyrare än andra. Anmäl för medlemskap på nätet så får du ett medlemsnummer direkt. Sedan kan du testa hur det påverkar priset.
Citera
2013-03-23, 18:56
  #1567
Medlem
pohjoisestas avatar
Du kan ju alltid ta flyg, det kostar cirka 1100 kr med Finnair och du spar massvis med tid. Fortfarande lite dyrt dock
Citera
2013-03-25, 21:47
  #1568
Medlem
Hoeglunds avatar
Vi är ett gäng killar på 23-25 år som tänkte åka på kryssning fredagen 12 april.
Cinderella går ju fetbort eftersom dom inte säljer sprit i taxfreen, så det står mellan Galaxy och Birka.
För där väl väl taxfreen som vanligt?

Galaxy kör väl partyweekends nu (vad nu det innebär, bara sett reklam) men sist jag var där (över ett år sedan) så tyckte jag mest det var babbar på båten.
Aldrig varit på Birka men jag har läst att det brukar vara bra drag.


Någon som har något förslag på vilken man ska åka med?
Om man vill dricka sprit och suga på tuttar
Citera
2013-03-26, 21:06
  #1569
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamerat
Jag tror det varierar från några hundringar till över 50 %. Vad det exakt beror på vet jag inte men vissa
dagar typ fredag/lördag är nog dyrare än andra. Anmäl för medlemskap på nätet så får du ett medlemsnummer direkt. Sedan kan du testa hur det påverkar priset.
Brukar variera beroende på säsong. Under lågsäsong så händer det att dom skickar ut kuponger där man får gratis kryssning men åker man under högsäsongen i juli så är nog rabatterna inte alls lika stora.
Citera
2013-04-02, 11:49
  #1570
Medlem
Mommis avatar
Fått rapport på hur det är att jobba på Galaxy. Hytterna är som små celler, maten är kass, gemensamhetsutrymmet suger. Då blir mina funderingar om inte det är så att man som praktikant får sämre hytt än de anställda ?
Maten kan man tycka borde vara okej, med tanke på vad som serveras till resenärerna. SiljaTallink kanske skulle höja ribban när det gäller att ta hand om personalen, personalvård heter det va.
En praktikant kan ha runt åtta veckor i ett streck ombord. Inga lediga dagar, och den lilla fritid som finns lägger man på att få tiden att gå snabbare, typ duscha kolla film och sova.

Finns det någon som har erfarenheter av kryssningsbåtar av värde, även för personalen.
Här blir det aldrig mer SiljaTallink i alla fall
Citera
2013-04-02, 20:43
  #1571
Medlem
SpooN.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommi
Fått rapport på hur det är att jobba på Galaxy. Hytterna är som små celler, maten är kass, gemensamhetsutrymmet suger. Då blir mina funderingar om inte det är så att man som praktikant får sämre hytt än de anställda ?
Maten kan man tycka borde vara okej, med tanke på vad som serveras till resenärerna. SiljaTallink kanske skulle höja ribban när det gäller att ta hand om personalen, personalvård heter det va.
En praktikant kan ha runt åtta veckor i ett streck ombord. Inga lediga dagar, och den lilla fritid som finns lägger man på att få tiden att gå snabbare, typ duscha kolla film och sova.

Finns det någon som har erfarenheter av kryssningsbåtar av värde, även för personalen.
Här blir det aldrig mer SiljaTallink i alla fall

Hört att det festas rätt mycket inom personalen? Vad praktisera du som då?
Citera
2013-04-03, 00:03
  #1572
Medlem
Mommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Hört att det festas rätt mycket inom personalen? Vad praktisera du som då?

Maskin

Personalen får inte befinna sig på däck för resenärerna. Det festas nog men dem tar stickkontroll på nykterheten
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1951393

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback