2012-09-05, 16:10
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost-Division
Overall, är det något man är udda om man inte har? Känns inte som att man kommer använda det så ofta och då är 5-600kr ganska ovärt.
De flesta har en overall, men det är ju i sig ingenting som är direkt nödvändigt. Även om man ser ut som ett klappmongo när man har den på sig så är det ganska praktiskt att ha i olika lägen. 500-600 låter dyrt dock, tror att vår kostade 350 kr inklusive lite krimskrams.
Citera
2012-09-05, 16:37
Medlem
Ghost-Divisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krösus Sork
De flesta har en overall, men det är ju i sig ingenting som är direkt nödvändigt. Även om man ser ut som ett klappmongo när man har den på sig så är det ganska praktiskt att ha i olika lägen. 500-600 låter dyrt dock, tror att vår kostade 350 kr inklusive lite krimskrams.
Vi kommer få betala mellan 5- och 600kr för overallen utan krimskrams. Lite därför jag tvekar, 600kr kan man ju ha en del kul för.
Citera
2012-09-05, 16:47
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Vi kommer få betala mellan 5- och 600kr för overallen utan krimskrams. Lite därför jag tvekar, 600kr kan man ju ha en del kul för.
Jo, så är det ju. Skulle dock rekommendera att investera i en overall om du nu inte tillhör falangen som vägrar att ha något med overaller att göra. Du kan ju iofs alltid fixa en från något annat håll, dvs köp en vit och färga (eller om din programfärg är så pass vanlig så köp en färdigfärgad), det borde bli billigare även om jag inte är så insatt i overallbranschen...
Citera
2012-09-05, 18:03
Medlem
KraiT-s avatar
Vad ligger ölpriserna på bland dom pubbar/klubbar som är för studenter?
Är det enbart studerande vid LiU som kommer in eller är dom öppna för alla bara att dom i folkmun kallas för studenthak?
Citera
2012-09-05, 18:09
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KraiT-
Vad ligger ölpriserna på bland dom pubbar/klubbar som är för studenter?
Är det enbart studerande vid LiU som kommer in eller är dom öppna för alla bara att dom i folkmun kallas för studenthak?
På de pubar/klubbar som faktiskt har tillstånd går det på 25-30 kr för en öl. Där gäller principen att man som student får ta med sig en gäst. Sen finns det ju diverse svartpubar strategiskt utplacerade...
Citera
2012-09-05, 18:26
Medlem
Ghost-Divisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krösus Sork
Jo, så är det ju. Skulle dock rekommendera att investera i en overall om du nu inte tillhör falangen som vägrar att ha något med overaller att göra. Du kan ju iofs alltid fixa en från något annat håll, dvs köp en vit och färga (eller om din programfärg är så pass vanlig så köp en färdigfärgad), det borde bli billigare även om jag inte är så insatt i overallbranschen...
Varför vill man ha overall mer än för att man slipper bry sig om att bli skitig?
Citera
2012-09-05, 19:15
Medlem
Har ni några tips på hur man som ny student kan träffa och lära känna andra lite nya människor om man är student i linköping?

Hade lite otur med min nollningsgrupp då den mest bestod av superenstöringar som knappt var med eller som var omöjliga att få kontakt med och sedan ett gäng killar som visserligen var trevliga men som verkar ha festande som prio ett och inte så mycket intresse för studierna så jag tror inte att de blir särskilt långvariga.
Citera
2012-09-05, 19:19
Medlem
Sapphiruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Hanscom
Har ni några tips på hur man som ny student kan träffa och lära känna andra lite nya människor om man är student i linköping?

Hade lite otur med min nollningsgrupp då den mest bestod av superenstöringar som knappt var med eller som var omöjliga att få kontakt med och sedan ett gäng killar som visserligen var trevliga men som verkar ha festande som prio ett och inte så mycket intresse för studierna så jag tror inte att de blir särskilt långvariga.

Du kommer säkert träffa kursare på föreläsningar, lektioner och i grupparbeten. Utanför det så är EC en bra idé. Dvs. gå med i en förening, sektion, kår, eller liknande och engagera dig i något du tycker verkar kul eller givande.
Citera
2012-09-05, 19:55
Medlem
Nalle-Puhs avatar
Citat:
Varför vill man ha overall mer än för att man slipper bry sig om att bli skitig?

Spara pengarna till något annat. Jag köpte ingen overall då jag hade svårt att se mig själv gå runt i en sådan. Alla andra i klassen köpte, dock jag har ALDRIG sett någon av dem ha den på sig.
Men vill man verkligen låta sig sugas sig in i studentkulturen så köp. Kanske kan vara en fördel att ha en ovve om du ska vara med och hjälpa till att nolla nolla i terminsstarten då det är lätt för dem att se att du är en fadder.
Citera
2012-09-05, 20:40
Medlem
SheiiZus avatar
Citat:

Som någon annan nämnde är det en fördel om du vill agera fadder, annars är det väl mest ett "fest-plagg" som används vid kravaller och ful-sittningar. Det är alltså inget som används på daglig basis om man säger så Själv köpte jag en och har haft otroligt mkt nöjen i den.

Ett tips är annars att hålla koll på anslagstavlan, där kommer det ibland upp begagnade overaller som folk inte använder av någon anledning
Citera
2012-09-05, 20:41
Medlem
UnderwearMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalle-Puh
Spara pengarna till något annat. Jag köpte ingen overall då jag hade svårt att se mig själv gå runt i en sådan. Alla andra i klassen köpte, dock jag har ALDRIG sett någon av dem ha den på sig.
Men vill man verkligen låta sig sugas sig in i studentkulturen så köp. Kanske kan vara en fördel att ha en ovve om du ska vara med och hjälpa till att nolla nolla i terminsstarten då det är lätt för dem att se att du är en fadder.

Det är till och med så att det är ett krav på overall om man skall vara fadder så är man sugen på det är det en anledning.
Citera
2012-09-06, 14:01
Medlem
Citat:

Jag rekommenderar verkligen att du investerar i en overall. Det finns vissa som hatar allt med studentliv att göra och de brukar vara de enda som inte köper en. Kravaller (overallsfester) är det helt klart roligaste sättet att festa på i Linköping och du kommer få grymt mycket tillfällen att använda den på. På ekonomprogrammet kostade den förra året 500 kr iaf.

Edit: Du frågade varför: För att det är roligt! Du sätter på märken från alla fester du besökt och alla föreningar du är medlem i etc. Det är även att sätt att känna igen folk från ditt program och det ger typ en känsla av gemenskap inom sektionen. Vill du sedan bli fadder/fadderist/festerist bör (måste) du ju ha en overall. Det är helt enkelt ultimatplagget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in