2012-09-01, 14:39
Medlem
Sapphiruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jettesnel
Jag pluggar helt själv och det ska vara så tyst som möjligt. Just nu så sitter jag i D-huset i den "öppna" lokalen utanför biblioteket men här så pratas det friskt och i jämna mellanrum så stampar "nollorna" in och för oväsen.

Jag pluggar gärna på lite udda tider, så jag måste ha tillgång till lokalen efter låsning. Jag tillhör IKK och har mina lektioner i KEY-huset, vilka områden har jag då tillgång till efter låsning?

Du kanske kan boka ett grupprum i D-huset kanske?
Citera
2012-09-01, 17:36
Medlem
Ghost-Divisions avatar
Citat:
Jag pluggar helt själv och det ska vara så tyst som möjligt. Just nu så sitter jag i D-huset i den "öppna" lokalen utanför biblioteket men här så pratas det friskt och i jämna mellanrum så stampar "nollorna" in och för oväsen.

Jag pluggar gärna på lite udda tider, så jag måste ha tillgång till lokalen efter låsning. Jag tillhör IKK och har mina lektioner i KEY-huset, vilka områden har jag då tillgång till efter låsning?
På vardagarna rekommenderar jag verkligen övre våningen i humsam biblioteket, finns små bås där man kan sitta och det är väldigt lugnt där. Var förbi och pluggade lite på liu idag och det verkade vara ganska tomt i A huset så där kan man ju sitta på helgen.
Citera
2012-09-01, 22:32
Medlem
jettesnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sapphirus
Du kanske kan boka ett grupprum i D-huset kanske?

Jag har planerat att plugga 6 dagar i veckan, känns som att det inte går att boka ett rum så ofta för en person. Men tack för förslaget.
Citera
2012-09-01, 22:36
Medlem
jettesnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost-Division
På vardagarna rekommenderar jag verkligen övre våningen i humsam biblioteket, finns små bås där man kan sitta och det är väldigt lugnt där. Var förbi och pluggade lite på liu idag och det verkade vara ganska tomt i A huset så där kan man ju sitta på helgen.
Det låter fint! Var i A-huset ligger "plugglokalen"? Undervåningen, övervåningen?

Känns rätt dåligt att man inte fick lite mer info på introduktionen på kursen jag går, jag känner mig rätt vilsen
Citera
2012-09-01, 22:46
Medlem
Citat:
Det låter fint! Var i A-huset ligger "plugglokalen"? Undervåningen, övervåningen?

Känns rätt dåligt att man inte fick lite mer info på introduktionen på kursen jag går, jag känner mig rätt vilsen

Finns först till kvarn grupprum där, är dock lite svåra att få utanför helg, beroende på när man går dit. Annars så finns det många utrymmen med bord här och var, en del är lite mer avsides, t.ex. ovanför tryckservice eller vad de nu heter. Tror inte att det finns någon speciell tyst lokal dock förutom tomma klassrum.
Citera
2012-09-01, 23:46
Medlem
jettesnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheShrew
Finns först till kvarn grupprum där, är dock lite svåra att få utanför helg, beroende på när man går dit. Annars så finns det många utrymmen med bord här och var, en del är lite mer avsides, t.ex. ovanför tryckservice eller vad de nu heter. Tror inte att det finns någon speciell tyst lokal dock förutom tomma klassrum.
Det får nog bli en liten upptäcktsfärd nästa vecka Tack för samtliga svar

Off topic: hur kommer det sig att upptäcktsfärd stavas med "ck" när våldtäkt stavas med "k"? Makes no sense.
Citera
2012-09-02, 00:29
Medlem
Sapphiruss avatar
Citat:
Jag har planerat att plugga 6 dagar i veckan, känns som att det inte går att boka ett rum så ofta för en person. Men tack för förslaget.

Rum bokas dagen före. Det brukar dock vara rejäl åtgång på de bokningsbara grupprummen!
Citera
2012-09-02, 02:04
Medlem
Citat:

i A-huset sitter man lite varstans. Det är bord utplacerade i hela huset men jag rekommenderar inte att du går dit för lugn och ro på en vardag. Det är alltid fullt över allt och oftast svårt att ens hitta ett ledigt bord.
Citera
2012-09-02, 11:36
Medlem
anonpeds avatar
Under vilka tider kommer man in på Campus Valla med passerkort? Försökte söka men hittade ingenting.
Citera
2012-09-02, 12:17
Medlem
Ett ställe som ofta är mycket lugnt är G-huset, särskillt på helgerna men ofta även vardagar. På vardagar har man ju dock de tysta salarna i biblioteken.

Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Under vilka tider kommer man in på Campus Valla med passerkort? Försökte söka men hittade ingenting.

Mellan 6-23 står det på dörrarna till C-Huset vill jag minnas, men har för mig att jag gått inom genom dörrarna till A-& B-huset senare än så.
Citera
2012-09-03, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonped

Vad jag vet kommer man in 24/7. Har själv varit inne i både A och C-huset under nätterna.
Citera
2012-09-05, 15:15
Medlem
Ghost-Divisions avatar
Overall, är det något man är udda om man inte har? Känns inte som att man kommer använda det så ofta och då är 5-600kr ganska ovärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in