Citat:
Ursprungligen postat av
Falafeln
För mig var det ofattbart att mitt fadderis enkät vi nya studenter fått skulle levereras INNAN andra antagningsbeskedet ifall att man av någon anledning skulle komma in på en annan utbildning. Så var inte fallet och således ligger ett färdigt kuvert på min säng adresserat till Ling-Sektionen Ling-Fadderiet Kårallen som skulle postats senast den 5e (antagningsbesked kom 6e!).
Nu är jag orolig och vänder mig till er som kanske har några förslag till jag vaknar. Min nuvarande plan är att springa ner och posta brevet i en brevlåda som töms kl 14 (kommer brevet fram nästa dag då?), eller har ni några bättre förslag? Ta mig ner till universitetet och hitta någon att ge det till direkt?
E: När jag ändå är igång kan jag lika gärna passa på att fråga om det på något av eventen kommer krävas kostym? Står att man ska ta med finkläder, och bär mycket hellre en blazer tillsammans med chinos.
Ingen panik med enkäten, många har helt glömt bort den när de börjar och får fylla i den första dagen. Posta den när du går förbi en brevlåda du, men det är ingen fara att den är sen.
Det kommer inte _krävas_ kostym. Nolle-p avslutas med en finmiddag och då tar du på dig vad du känner dig stilig i. Det var några i min klass som körde storrutig skjorta, jeans och gympadojor och de var väl lite underklädda. De flesta har kavaj och kavajbyxor men självklart kan man ha chinos istället.