2014-07-29, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitorio
Osäker på om jag skulle lägga frågan här eller i CSN-tråden. Rör dock mest Linköping, så vi kör här:

När man ska ansöka om CSN får man kryssa för vilka studietider man kommer att ha. Enligt uppgift är det upprop (civilingenjör i Linköping) 2014-08-19.

CSN erbjuder alternativen

2014-08-19 - 2015-01-17
eller
2014-09-01 - 2015-01-17.

Ska man då ta förstnämnda, vilket innebär att uppropsdagen (och jag antar att det också är starten på nollningen) räknas som starten på studietiden? Eller är det nollning först, som inte räknas, och de "riktiga" studierna börjar 2014-09-01?

Nollningen brukar räknas till studier. Tror alla program han undervisning i nolle-p. Så första alternativet ska du ta
Citera
2014-07-30, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheShrew
Nollningen brukar räknas till studier. Tror alla program han undervisning i nolle-p. Så första alternativet ska du ta

Första alternativet gäller väl ändå bara förstaårsstudenter? Då resterande börjar sina kurser 1/9.
Citera
2014-07-30, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnjaevel
Första alternativet gäller väl ändå bara förstaårsstudenter? Då resterande börjar sina kurser 1/9.

Yes, tog för givet att frågan gällde en förstaårs student
Citera
2014-07-30, 08:18
Medlem
Citat:
Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Finnjaevel
Citat:
Yes, tog för givet att frågan gällde en förstaårs student
Ska börja på LiTH nu till hösten, så rätt gissat!
Citera
2014-08-07, 04:35
Medlem
Falafelns avatar
För mig var det ofattbart att mitt fadderis enkät vi nya studenter fått skulle levereras INNAN andra antagningsbeskedet ifall att man av någon anledning skulle komma in på en annan utbildning. Så var inte fallet och således ligger ett färdigt kuvert på min säng adresserat till Ling-Sektionen Ling-Fadderiet Kårallen som skulle postats senast den 5e (antagningsbesked kom 6e!).

Nu är jag orolig och vänder mig till er som kanske har några förslag till jag vaknar. Min nuvarande plan är att springa ner och posta brevet i en brevlåda som töms kl 14 (kommer brevet fram nästa dag då?), eller har ni några bättre förslag? Ta mig ner till universitetet och hitta någon att ge det till direkt?

E: När jag ändå är igång kan jag lika gärna passa på att fråga om det på något av eventen kommer krävas kostym? Står att man ska ta med finkläder, och bär mycket hellre en blazer tillsammans med chinos.
Senast redigerad av Falafeln 2014-08-07 kl. 04:41.
Citera
2014-08-07, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falafeln

E: När jag ändå är igång kan jag lika gärna passa på att fråga om det på något av eventen kommer krävas kostym? Står att man ska ta med finkläder, och bär mycket hellre en blazer tillsammans med chinos.

Har ni några finsittningar(Det har ni antagligen)? Där är klädkoden mörk kostym, en klädkod som den stora majoriteten följer.

Men självklart överlever man om man kommer i uddakavaj.
Citera
2014-08-07, 08:06
Medlem
Citat:
För mig var det ofattbart att mitt fadderis enkät vi nya studenter fått skulle levereras INNAN andra antagningsbeskedet ifall att man av någon anledning skulle komma in på en annan utbildning. Så var inte fallet och således ligger ett färdigt kuvert på min säng adresserat till Ling-Sektionen Ling-Fadderiet Kårallen som skulle postats senast den 5e (antagningsbesked kom 6e!).

Nu är jag orolig och vänder mig till er som kanske har några förslag till jag vaknar. Min nuvarande plan är att springa ner och posta brevet i en brevlåda som töms kl 14 (kommer brevet fram nästa dag då?), eller har ni några bättre förslag? Ta mig ner till universitetet och hitta någon att ge det till direkt?
Börjar närma sig men har inte hört av från varken LiTH eller faddrar/programmet (industriell ekonomi) förutom välkomstmeddelandet som alla får ('Du är antagen till ... Välkommen till LiTH'). Kommer det senare eller har jag missat något?
Citera
2014-08-07, 09:06
Medlem
Citat:

Ingen panik med enkäten, många har helt glömt bort den när de börjar och får fylla i den första dagen. Posta den när du går förbi en brevlåda du, men det är ingen fara att den är sen.

Det kommer inte _krävas_ kostym. Nolle-p avslutas med en finmiddag och då tar du på dig vad du känner dig stilig i. Det var några i min klass som körde storrutig skjorta, jeans och gympadojor och de var väl lite underklädda. De flesta har kavaj och kavajbyxor men självklart kan man ha chinos istället.
Citera
2014-08-07, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitorio
Börjar närma sig men har inte hört av från varken LiTH eller faddrar/programmet (industriell ekonomi) förutom välkomstmeddelandet som alla får ('Du är antagen till ... Välkommen till LiTH'). Kommer det senare eller har jag missat något?

Fadderiets brev brukar komma i slutet av juli/början av augusti men kan inte svara för om I:arnas kommer något senare.
Citera
2014-08-07, 09:21
Medlem
black-swans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dividedbyhm
Fadderiets brev brukar komma i slutet av juli/början av augusti men kan inte svara för om I:arnas kommer något senare.
I:arnas brukar komma i god tid innan nollningen börjar, dvs i det tidsspann du anger.
Citera
2014-08-07, 09:50
Medlem
Någon som börjat fixa nolleskylten ännu?
Citera
2014-08-07, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dividedbyhm
Citat:
Ursprungligen postat av black-swan
I:arnas brukar komma i god tid innan nollningen börjar, dvs i det tidsspann du anger.
Okej, det lät ju inte helt bra. Har som sagt inte hört ett knyst sedan antagningsbeskedet landade 11 juli. Bör jag vara orolig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in